понеделник, 3 декември 2012 г.

АКТУАЛНО


Босия ще съди полицията

Ще заведа дело срещу началника на Първо районно управление в София. Той е пряко отговорен за това, което стана с мен. Това заявява поетът-дисидент Николай Колев-Босия, който на 20 ноември бе арестуван пред сградата на парламента. Николай Колев-Босия е категоричен, че делото, което ще заведе, ще бъде за "морални, материални щети, за физически тормоз, за неизпълнение на закона. Не ми направиха медицински преглед, въпреки че аз имам хронични болести. Все пак съм човек на възраст. Имам високо кръвно, имам диабет, имам един прекаран инфаркт. И когато аз настоявах на четвъртия час някъде дойде една лекарка, премери ми кръвното и се оказа, че е 190 на 110. При това положение, аз изобщо не трябваше да влизам в килия или ако бяха го измерили – нямаше да ме вкарат в килия. Въпреки това те ми нарушиха правото", заявява Босия.  Припомняме, че недоволстващият поет бе задържан за 24 часа в Първо районно. Причината - хвърлял домати по сградата на парламента.


Брюксел ще проверява „Български енергиен холдинг“ за злоупотреба с господстващото си положение
Европейската комисия откри официална процедура, за да разследва дали „Български енергиен холдинг“ злоупотребява с господстващото си положение на пазара за електрическа енергия на едро в България. Комисията е загрижена, че „Български енергиен холдинг“ може би възпрепятства конкуренцията на пазарите на електричество на едро в България и в съседните ѝ страни посредством териториални ограничения.