БТВ пак с рекордни рейтинги, а не се излъчва в половин България
След като Булсатком отряза сигнала на групата, гледаемостта
на bTV изобщо не е пострадала, сочат последните данни за първите дни на януари.
Дори напротив. Оказва се, че bTV отново измества конкуренцията в целия
праймтайм, пише novini.bg.
Докато от медията и Булсатком преговаряха за нов договор за 2013г., bTV заливаше
медиите с ПР-материали, в които обвиняваше сателитния оператор, че укрива
абонати. Според телевизията пазарният дял на Булсатком е 35%, а придворни
експерти бързо изчислиха, че операторът има 1 млн. абонати. Ако това е така
означава, че всеки трети българин не може да гледа БТВ. Оказва се обаче, че
рейтингите показват точно обратното. Според данните от втори януари, когато
сигналът на bTV е прекъснат, телевизията се радва на първо място още от шест
сутринта. Телевизията има 29,44 % пазарен дял, което е два пъти повече от Нова
телевизия, която има едва 12,03%. Сутрешният блок на bTV още със самото си
начало е пазарен лидер, като малко преди 8 часа пазарният дял достига близо
40%. За сравнение в този час ТВ7 разполата едва с 8,62 %, а Нова телевизия със
7,53% дял. Поне според рейтингите. bTV сдава първото място едва за десет минути
между 10.25ч и 10.35ч. за сметка на „На кафе“ по Нова телевизия. След това
обаче скучната говорилня, която предлага продуцираното от новия любимец на Лили
Иванова Георги Тошев „Преди обед“ отново изпреварва конкурентите си. Най-голямата измама обаче
започва в праймтайм пояса, където цените на рекламата са най-високи. BTV поема
първото място още в 19.10 ч и не го изпуска чак до 2 през нощта. Пиковите
стойности в рейтингите надхвърлят 44 % пазарен дял около 23.25, когато обичайно
са рекламите преди финала на „Шоуто на Слави“. За сравнение пийпълметрията
отчита, че конкурентите от Нова телевизия разполагат едва с 6,23% пазарен дял,
а ТВ7 едва 2,83%. След като Булсатком изключиха сигнала на каналите от групата
на bTV, телевизията може да се приема с обикновена антена и по интернет. Така
излиза, че бабите са извадили от долапите големите черпаци и калайдисаните
тави, пригодили са ги за антени и доволно пляскат на душевните терзания на
главните герои в захаросаните турски сериали. Подобен случай имаше още през
2005 г., когато заради профилактика на БТК бяха изключени предавателите, но
това не попречи bTV да отчете чудовищен 70% пазарен дял и по този начин се
оказа, че зрителите гледат като хипнотизирани черен екран.