събота, 6 април 2013 г.

Актуално

Янка Рупкина: Искам да се самозапаля, не ме е страх!

“Исках да се самозапаля пред Народното събрание. И не ме е страх да го направя. Веднъж вече горях - по време на самолетната катастрофа през 1971 г., когато загина Паша Христова. Като се събудих в болницата, по тялото ми имаше само една педя здраво място”. Това разказа през сълзи за “Ретро” легендарната народна певица Янка Рупкина.
 “За 50 години трудов стаж получавам 230 лв. пенсия. От тях плащам 100 лв. наем на общинската катакомба, в която живея в столичния квартал “Дружба”. И какво ми остава после...”, казва тя.
С огорчение си спомня за годините, в които е можела да натрупа състояние или да заживее в чужбина. “Можех да имам всичко, което поискам, но тогава не мечтаех за пари, а да бъда при сънародниците си”, спомня си певицата. И въпреки че наближава 75-ия й рожден ден, обмисля дали да не напусне страната.
“Заради работата си пренебрегнах семейството си. Когато майка ми почина, имах концерти в Холандия. Успях да се прибера едва 40 дни след смъртта й. Още чувам  гласа на сина си, когото трябваше да го заведа при мои близки в „Драгалевци”. Викаше след мен да не го оставям при чуждите хора. Но аз нямах избор – трябваше да пътувам за пореден концерт”, споделя тя през сълзи. В навечерието на предизборните кампании Рупкина не е решила за кого ще пее. “Имам колежки, които ще участват в концертите на почти всички политически сили. Аз обаче мисля да не се включа в нито един. В началото на прехода пях за СДС - за Иван Костов и Надежда Михайлова. Вярвах, че ще направят нещо, а те ни излъгаха. Ограбиха българския народ, построиха си палати и осигуриха децата си за цял живот. Още не мога да преглътна този факт”, гневна е певицата.
Огорчена е от факта, че нейното поколение е докарано до дъното. “Наскоро разбрах, че и актрисата Емилия Радева е в тежко финансово състояние. Защо хора като нея са принудени да участват в реклами за протези, за да  да оцелеят!?”, пита една от звездите на „Мистерията на българските гласове”.