четвъртък, 18 април 2013 г.

Скандално!

Рекламират ни по CNN  с орязана карта на България!

Агенцията за инвестиции рекламира България в световните медии, но без част от Пиринско. Във „Фейсбук“ страницата на Българската агенция за инвестиции е публикуван един от промоционалните клипове за страната ни, които се показват по CNBC и Bloomberg в Европа и Азия, както и по CNN в САЩ. Клипът се харесва, споделя и коментира, но по-наблюдателните потребители на мрежата забелязаха съкращаването на границите ни. В представяната карта липсват Мелник и Сандански.

Явно географията не е най-силната област на родната администрация, тъй като гафът се повтаря след този с новогодишната реч на президента Плевнелиев, когато Пампорово беше заменен със Скалистите планини в Колорадо. Съветът към създателите на рекламни материали за България, на стойност милиони левове, е елементарен: „Хей, учете я тази география, пък после качвайте клипчета!“, казва потребител във „Фейсбук“.

Веднага след коментарите за „поотхапаната откъм Македония“ карта на България изпълнителният директор на Агенцията за инвестиции Борислав Стефанов заяви за NovaNews.bg, че рекламата ще бъде коригирана. Ще се търси вариант излъчването на клипа в този вид да бъде спряно до неговата промяна, каза той.

Въпросният рекламен клип е част от проекта за популяризиране на предимствата за инвестиции у нас. По него през март представители на световно признати медии бяха в София. Тогава бе договорено 630 излъчвания на 3 рекламни видеоклипа на английски, японски, китайски и немски в бизнес телевизиите Bloomberg, CNBC, CNN; публикуване на общо 40 рекламни банера в сайтовете на Wall Street Journal, Economist, Financial Times, Bloomberg, Bloomberg Businessweek, Bloomberg TV, CNBC и CNN; публикации на печатни реклами в 8 издания за Европа, САЩ и Азия на Financial Times, Economist, Wall Street Journal, Bloomberg Businessweek; 39 печатни публикации; 12 седмици присъствие в международни търсачки в Европа, САЩ и Азия; 5 кратки тематични филма с мнения на инвеститори в България за онлайн разпространение. Целият проект „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България“ е на стойност 21 408 304 лв.