четвъртък, 6 юни 2013 г.

Мозайка

Нова Кока Кола носи името на македонски циганин!

“Кока Кола” със странното име “Амди Байрям” се продава отскоро в Словения, пише
македонският ежедневник “Вечер”. Това съобщи самият Амди Байрям, който е депутат в Скопие и председател на Съюза на ромите.
Той бил приятно изненадан, когато по време на посещение в Любляна му подарили кутийка с “колата”, носеща неговото име. Още по-голяма била изненадата, когато открил, че въпросните кутийки са в масово производство и се продавали във всички магазини в цялата страна.

“Никой не ми се е обаждал да ме моли за позволение да използва името ми, но няма проблеми, защото изпитах голям кеф като видях името си на кутийката,” коментира Байрям. А причина словенците да кръстят вид “Кола” по този необичаен начин е една от многото словесни изцепки на македонския ром по време на кавги в парламента. Конкретната е, когато се обръща към друг депутат с думите: “В сравнение с тебе аз съм марка, бе, аз съм “Кока Кола”!” (“Јас сум, бре, за тебе бренд, јас сум за тебе Кока-кола")