сряда, 15 януари 2014 г.

"Свобода или смърт" - песен за протестите срещу кабинета "Орешарски", стана хит в интернет! Видео и текст

Група "Ревю" създаде песен, посветена на протестите. Двигателят на групата Васко Гюров (на
снимката ) е активен протестиращ от началото на демонстрациите срещу правителството на Пламен Орешарски през лятото на миналата година.
Призивите за оставка звучат на всеки концерт на групата.
Самото парче се харесва на активните хора в интернет. То е качено в платформата "Ютюб" и вече започна да се разпространява главоломно в социалната мрежа "Фейсбук" и в други канали за комуникация.
Песента се казва "Свобода или Смърт".
Ето пълният й текст:
Когато всички достойни заспят,
когато вече не остане път
и над любимата ни малка земя
се спусне мрак и тишина.

Нея, нея, нея виж сега!
Не си я спомняш, но тя те позна.
Името ми е свобода
и съм родена от вятъра.
С мене е сестра ми,
но тя е от тях.
Интересува се дали ви е страх.

Нея, нея, нея виж сега!
За теб на улицата е дошла.
Нея, нея, нея виж сега!
Не я оставяй там сама!

Тихо, тихо сняг вали.
Той гали сведените ви глави.
Над облаците чака тя,
емблемата й е коса.

Нея, нея, нея виж сега!
Тя е по-старата и грозна сестра.
Нея, нея наричат с имена,
Да те целуне е дошла.

Смъъъърт...

Така ботуши напред вървят,
те нямат истина, живот и път
и охранявайки от нас редът,
охранените няма да предадат!

Нея, нея, нея виж сега -
така наречената ти свобода.
Нея, нея, нея виж сега!
Не я оставяй в прахта!

Под знамето ни в кръв аз ще застана пръв,
единственият път към свобода или смърт.
За да не бъдеш роб, ти давам своя живот.
В единствения път към свобода или смърт
знамето е в кръв, аз ще застана пръв.

На истинския път към свобода или смърт.
За да не бъдеш роб, ти давам своя живот.
В единствения път към свобода или смърт.

Моето име е свобода,
искам до тебе да умра.
А над гроба ми поне един
някой ден да спре - амин!

ВИДЕО