Два кораба, британски и австралийски, са
раздалечени на 240 км един от друг и със сонари претърсват водата за сигнал от
черната кутия на самолета. Нейната батерия се очаква да се изтощи до 3 дни, тъй
като тя излъчва сигнали 30 дни след катастрофа. Има вероятност да издържи и до
средата на април. Австралийският кораб “Оушън шийлд” от бойния флот на страната
е оборудван с огромен подводен микрофон и робот, който може да търси в океана,
а британският “Еко” разполага с чувствителна апаратура за улавяне на подводни
сигнали.
В издирването се включиха още 9 кораба и 14 самолета, от
които 4 цивилни и 10 военни. Площта за търсене е 217 000 кв. км. Тя е избрана с
помощта на данни от сателитите за последното местонахождение на малайзийския
самолет, преди да се изгуби връзката с него. Според координационния център,
отговарящ за търсенето, все още има вероятност да се намерят отломки на
повърхността, тъй като на борда е имало много предмети, които плават.