четвъртък, 3 юли 2014 г.

Григор Димитров: Целта ми е титлата на Уимбълдън

Щастлив, уверен и гладен за успехи - това излъчваше Григор Димитров на пресконференцията
след гръмката му победа над вече бившия шампион на Уимбълдън Анди Мъри.

"За мен това е един наистина специален момент - да изляза на Централния корт и да играя срещу защитаващия титлата си шампион. Не беше никак лесно, но живея за такива моменти", сподели щастливият победител, а след това определи кои според него са били най-важните моменти от двубоя, решили изхода му.

"Това, че успях да спася точката за пробив в началото, бе един от ключовите моменти. Не мисля, че Анди игра лошо. Той е един от най-добре удрящите топката тенисисти на тура, както и притежателят на едни от най-добрите ретури. Знаех, че срещу него няма да ми е лесно и той е от хората, които никога не се отказват, така че трябваше да дам всичко, на което бях способен. Чувствах се много уверен, а след първия сет знаех, че моментът е на моя страна. Тайбрекът във втория сет също бе от ключово значение.

Не бих определил тази победа като лесна. Това бе един напрегнат мач, а още от първия удар и двамата бяхме готови за победата. В началото на мача получих предимство над него и това много ми помогна да продължавам по същия начин. Вторият и третият сет бяха по-различни. Излязах на корта с мисълта да спечеля мача и бях позитивно настроен. Чувствах се подготвен, бях търпелив и готов да остана такъв без значение от това колко сета трябваше да изиграем. Бях концентриран във всяка точка", добави още Григор.

А какво е усещането да си на полуфинал на Уимбълдън? "Няма да крия, чувството е хубаво. Горд съм от това, което направих, но в същото време това е нещо, за което работя всеки ден - да стигна до тази фаза на турнира, да изляза за мача и да превключа на друга скорост. Беше четвъртфинал и срещу мен бе защитаващият титлата си шампион, но в същото време това бе само още един мач. Щастлив съм, че спечелих в три сета", сподели още Григор.

Освен Гришо, до четвъртфиналите достигнаха още двама младоци - Ник Кирьос и Милош Раонич, а един от тях двамата ще се присъедини към българина на полуфиналите. Дошло ли е времето на младите тенисисти? "Всички ние искаме да стигнем до тази фаза на турнира и сме жадни за това. Искаме да се докажем и да покажем на "големите момчета", че сме точно зад ъгъла. Това, което постигаме в момента е добро, но трябва да го правим в почти всеки турнир, на който участваме", бе отговорът на Гришо.

Това, което вече постигна, не е никак малко, но апетитът идва с яденето, а изглежда Григор няма никакво намерение да се задоволи "само" с полуфинал. "Турнирът продължава и аз трябва да продължа да бъда все така концентриран. Щастлив съм от достигането до полуфиналите, но се надявам, че ми предстоят още два мача. Все още не съм си свършил работата, а голямата ми цел е да спечеля титлата", коментира Гришо, който е само на две стъпки от осъществяването ѝ, първата от които е да се справи с Новак Джокович.

"Играл съм доста пъти срещу него и той е опасен противник на всяка една настилка. Трябва да се подготвя добре, да премина през ежедневните тренировки и в петък да покажа най-добрата си игра", завърши Гришо.

Световните медии за Григор



Победата на Григор Димитров над Анди Мъри предизвика шум не само в българските медии,
а и в световния печат, където хасковлията се появи дори по първите страници.

"Дейли Мейл" излезе със заглавие с типична за изданието дължина: "О, Анди! Мъри измъчи и Кейт, докато тя наблюдава от кралската ложа краха му на Уимбълдън".

В статията има и обширна галерия на Кейт Мидълтън и нейните реакции преди и след края двубоя.

Британският "Телеграф": "Разсеян Анди Мъри предаде титлата"

"Мъри загуби от Григор Димитров, който също бе изненадан от лошата форма на шотландеца. Димитров твърдял, че е усетил, че нещо не е наред преди играта"

Ройтерс: "Шампионът Мъри шокиран от Димитров"

"Абдикацията на Мъри на централния корт на Уимбълдън остави принц Уилям и неговата съпгура Кейт смълчани", допълва агенцията.

CNN: "Анди Мъри изхвърлен от Григор Димитров".

"Докато бъдещият крал на Англия наблюдава от кралската ложа, човекът с короната на Уимбълдън изпусна титлата."

Ню Йорк Таймс: "Мъри детрониран от друга млада звезда"