петък, 1 август 2014 г.

Треньорът на юношеските национали направи шокиращи разкрития за "черно тото"!

Скандалът с "черното тото" у нас придобива все по-големи измерения. По-рано през деня от БФС и МВР разпространиха информация, че 20-годишен бивш футболист от "А" група е бил задържан по подаден сигнал за опит за манипулиране на мачове на юношеския национален отбор. Стана ясно, че това е Даниел Гяуров, който е пазил в Локомотив (София) и във Видима-Раковски. Според непотвърдена информация Гяуров е част от нелегална група за залози. Tой се е срещнал на бензиностанция край Правец с юношески национал преди заминаването на "трикольорите" за Европейското в Унгария. Ето какво разкри треньорът на България Александър Димитров пред "Лайвспорт":

- Г-н Димитров, какво се случи преди заминаването на отбора за Унгария?
- На 16 срещу 17 юли вечерта при мен дойдоха няколко от момчетата, бяха много притеснени. Случи се само часове преди заминаване на отбора за Унгария. Казаха ми, че са дошли, за да говорим по много сериозна тема. Изобщо не предполагах какво толкова трябва да ми казват. Споделиха ми, че техен съотборник, с когото са се свързали някакви хора, им е предлагал да играят симулативно на предстоящото Европейско. Аз ги попитах кой е този футболист, след което го извиках при мен и той си призна всичко. Каза ми доста неща и взехме мерки.

- Стивън Петков ли е вербуваният футболист? Той беше сред отпадналите от списъка ви непосредствено преди отпътуването.
- В никакъв случай от мен няма да излезе име. Знаете, че в момента текат процедури. Просто ви разказвам случая, какво стана. Не искам да назовавам имена. Естествено, аз го освободих, защото нямаше как да бъде в моя списък той. Веднага вдигнах телефона и се обадих на г-н Борислав Михайлов и го информирах за всичко. Благодаря му за бързата реакция, защото тези неща са недопустими. Веднъж завинаги трябва да изкореним тези неща.

- Тотомафията само един от играчите ви ли е вербувала или е имало и други замесени?
- Да, има и други, но не мога да разкрия имена. Добре, че момчетата казаха за случилото се, защото един като излезе и може всичко да се разплете.

- Сигурно се чувствате предаден от въпросния футболист, щом той първи не е дошъл, за да ви каже?
- Да, самият той не дойде при мен, това е проблема. Ние го извикахме, след като момчетата ни казаха какво е станало. Благодаря им за мъжката постъпка. Извикахме го на разговор. Пред нас разказа доста неща. Но наистина не ме питайте повече за името му. Не защото го пазя, а защото текат следствени действия. Случката е от 16 юли вечерта. Толкова време запазихме мълчание, защото знаете какви важни мачове ни предстояха в Унгария. 

- Случилото се може би оказа влияние върху играта на момчетата на Европейското?
- Рискувахме като скрихме случая. Той наистина се отрази върху играта на отбора. Ако бяхме спокойни, ако нямахме тези проблеми, можеше да се предствим още по-добре. Момчетата са на по 19 години, няма как да не им се отрази подобна неприятна случка... да дойде някой и да ти предлага пари за симулативна игра.

- На вас някога предлагали ли са ви пари за симулативна игра?
- Никога не са ми предлагали - нито като състезател, нито като треньор. Няма как да се хвана на такова нещо. Хората, които ме познават, отлично знаят това. Съветвам всички при първи такъв случай веднага да отидат и да съобщят на треньорите си, на преките си ръководители. Но да си говорим честно - това не е явление, което е само в България. "Черното тото" навсякъде го има. Супер ще бъде, ако час по-скоро го изкореним от нашата скъпа родина.

- Как се работи в такава обстановка?
- Работя с огромно желание. Благодарен съм на момчетата, че изградихме отличен колектив. Голямото говорене, което е между треньори и състезатели, ни е само от полза. Изградихме страхотно доверие помежду си. Ако помните, след втория мач, аз намекнах за едни сериозни проблеми, но не исках да ги разкрия, за да предпазя момчетата. За мен не е важно че отпаднахме от Европейското, защото ние всъщност записахме една много голяма победа. Това е доверието и колектива, който изградихме. И много ми се иска за замесеното момче да има смекчаващи обстоятелства, дано не е приемал пари. Желая да продължи да играе, защото е добър футболист и трябва да продължи да се развива.