часа“, на които тя официално е собственик, са лидери по
най-много събрани пари за предизборна реклама за парламентарните избори и
изпреварват дори големите телевизии Би Ти Ви и Нова ТВ, сочи анализът на
Института за развитие на публичната среда.
Данните са към 10 септември и са твърде предварителни,
защото точно сега тече процесът на сключване и обявяване на договорите.
Преднината на бившите ВАЦ-ове идва най-вече заради огромен
договор,сключен с БСП – за 166 666,66 лева без ДДС. Благодарение на него „Труд“
(с гл. редактор Петьо Блъсков) и „24 часа“ събират общо 318 279 лева без ДДС.
Втори са bTV с 295 551 лв., а трети – Нова ТВ с 226 075
лв. Най-големият рекламодател е БСП. До
момента Столетницата е сключила договори за 430 286 лв. Следват „България без
цензура“ – 262 107 лв. и ДПС – 193 451 лв.
Общата стойност на всички сключени договори до момента е 1
230 604 лв. В следващите дни сумата вероятно ще нарастне няколко пъти, защото
много от партиите все още не са финализирали договорите.
Още за това кои медии са спазили закона и са обявили
тарифите си и сключените договори, както изисква Изборният кодекс, можете да
намерите в сайта „Отворен парламент“. Там е публикувани и интерактивна графика,
която показват коя партия колко е дала на всяка медия.