четвъртък, 11 септември 2014 г.

Вижте кои медии колко пари взеха за изборите

Венелина Гочева събрира най-добър урожай от изборите засега. Вестниците „Труд“ и „24
часа“, на които тя официално е собственик, са лидери по най-много събрани пари за предизборна реклама за парламентарните избори и изпреварват дори големите телевизии Би Ти Ви и Нова ТВ, сочи анализът на Института за развитие на публичната среда.

Данните са към 10 септември и са твърде предварителни, защото точно сега тече процесът на сключване и обявяване на договорите.

Преднината на бившите ВАЦ-ове идва най-вече заради огромен договор,сключен с БСП – за 166 666,66 лева без ДДС. Благодарение на него „Труд“ (с гл. редактор Петьо Блъсков) и „24 часа“ събират общо 318 279 лева без ДДС.

Втори са bTV с 295 551 лв., а трети – Нова ТВ с 226 075 лв.  Най-големият рекламодател е БСП. До момента Столетницата е сключила договори за 430 286 лв. Следват „България без цензура“ – 262 107 лв. и ДПС – 193 451 лв.

Общата стойност на всички сключени договори до момента е 1 230 604 лв. В следващите дни сумата вероятно ще нарастне няколко пъти, защото много от партиите все още не са финализирали договорите.

Още за това кои медии са спазили закона и са обявили тарифите си и сключените договори, както изисква Изборният кодекс, можете да намерите в сайта „Отворен парламент“. Там е публикувани и интерактивна графика, която показват коя партия колко е дала на всяка медия.