вторник, 18 ноември 2014 г.

Смилянски боб от Китай

Най-абсурдните етикети на стоки, които се продават в магазините у нас, ще търси

„Потребителската кошница“ на БНТ 2. Екипът на предаването обяви конкурс, в който призова зрителите да изпращат нелепите и куриозни етикети, на които попадат, докато пазаруват.
„Хората ни пишат и изпращат какви ли не недомислици и подвеждащи надписи върху опаковките: „Смилянски боб от Китай“, детски сок „Мече“, който съдържа цели 11 Е-та, кайма от 10 химикала… Нека всеки, който попадне на подобни абсурди, ни информира“, призова водещата Правда Добрева. За най-активните участници в конкурса ще има коледни награди. Получените от зрителите етикети ще бъдат включени в „черен списък“, който ще бъде предаден на институциите, отговорни за защитата на потребителите.

Конкурсът се провежда в рамките на новата кампания на „Потребителската кошница“ – „Прочети етикета, напълни кошницата“. Тя се осъществява съвместно с Националния център по обществено здраве и ще продължи до края на годината. Освен, че ще търси абсурдни примери за подвеждащи потребителя информации, БНТ 2 ще информира и какво трябва да съдържа всеки етикет, как да разпознаваме вредните съставки и кои са новите европейски изисквания, които трябва да спазват производителите.

„Проучване сред потребителите показва, че всеки един от тях се е сблъсквал с проблеми на етикетирането на стоките - дребни и нечетливи надписи, десетки Е-та, които, в нарушение на закона, не са описани какво представляват, много заместители на маслото, сиренето, месото и т.н. Кампанията на предаването „Потребителската кошница е навременна, защото на 13 декември в целия ЕС се въвеждат новите изисквания за етикетите на стоките“, коментира още Правда Добрева.