„Потребителската кошница“ на БНТ 2. Екипът на предаването обяви конкурс, в който призова зрителите да изпращат нелепите и куриозни етикети, на които попадат, докато пазаруват.
„Хората ни пишат и изпращат какви ли не недомислици и
подвеждащи надписи върху опаковките: „Смилянски боб от Китай“, детски сок
„Мече“, който съдържа цели 11 Е-та, кайма от 10 химикала… Нека всеки, който
попадне на подобни абсурди, ни информира“, призова водещата Правда Добрева. За
най-активните участници в конкурса ще има коледни награди. Получените от
зрителите етикети ще бъдат включени в „черен списък“, който ще бъде предаден на
институциите, отговорни за защитата на потребителите.
Конкурсът се провежда в рамките на новата кампания на „Потребителската
кошница“ – „Прочети етикета, напълни кошницата“. Тя се осъществява съвместно с
Националния център по обществено здраве и ще продължи до края на годината.
Освен, че ще търси абсурдни примери за подвеждащи потребителя информации, БНТ 2
ще информира и какво трябва да съдържа всеки етикет, как да разпознаваме
вредните съставки и кои са новите европейски изисквания, които трябва да
спазват производителите.
„Проучване сред потребителите показва, че всеки един от тях
се е сблъсквал с проблеми на етикетирането на стоките - дребни и нечетливи
надписи, десетки Е-та, които, в нарушение на закона, не са описани какво
представляват, много заместители на маслото, сиренето, месото и т.н. Кампанията
на предаването „Потребителската кошница е навременна, защото на 13 декември в
целия ЕС се въвеждат новите изисквания за етикетите на стоките“, коментира още
Правда Добрева.