четвъртък, 4 декември 2014 г.

Кирил Домусчиев: Направиха ми предложение – ти ще си платиш, за да не ти пречим

„Аз мисля, че няма бизнесмен в тази държава, който по някакъв начин да не е бил натискан,
винаги има хора, които идват, говорят с теб и ти правят предложение”. Това заяви в студиото на „Здравей, България” председателят на КРИБ и собственик на ФК „Лудогорец” Кирил Домусчиев.

„Преди десетина години при мен дойде представител на една от управляващите партии, впоследствие дойде и политик от партията. Направиха ми предложение, тъй като на тях им трябваха някакви пари. Казаха ми: „Ти ще си платиш, за да не ти пречим”. След този и много други случаи ние с брат ми гледахме да структурираме бизнеса, така че да е насочен към пазари, които не зависят от държавата. Това ни уплаши и решихме колкото може по-малко да сме зависими от държава и политици”, каза още той. Домусчиев обясни, че около 7000 души общо работят за него. На територията на България средната заплата, която плащаме, е над 1000 лева, съобщи той.

„КРИБ не е против увеличаването на минималната работна заплата, защото това ще изкара на светло доста бизнеси и индустрии, единственото условие на КРИБ е тя да бъде отвързана от фиска. В момента има към 120 глоби, вързани с минималната работна заплата и всяко такова увеличение допълнително товари бизнеса”, каза още Домусчиев.

„Нямам представа кой ще е следващият треньор на националния отбор по футбол. Според мен трябва да е чужд специалист. Не бих желал да е Ивайло Петев или Стойчо Стоев, за да няма упреци към мен. Аз искам националния треньор да е по-активен, да обикаля клубовете и да подпомага колегите си с идеи”, заяви той.

„За отстраняването на Любослав Пенев не е натежала моята дума”, категоричен беше Домусчиев. „Ако моята дума беше натежала, той трябваше да бъде освободен преди мача с Малта”, каза той. Домусчиев отхвърли обвиненията, че изходът от срещата между „Лудогорец” и „Марек” е бил уговорен.