вторник, 2 декември 2014 г.

Слави Бинев остава шеф на културата в парламента!

Не съм се молил, не съм се натискал за тази комисия. Аз исках комисията по европейските средства. Това обяви на пресконференция депутатът от Патриотичния фронт Слави Бинев, който оглави комисията по култура и обра негативите за това. Бинев изтъкна, че е най-добре подготвен за това. В началото отказах, тъй като в това имаше капан, но кой се занимаваше със свободата на словото в последните седем години?!, запита той риторично. 14-а година сме на 101 място по този параграф. Кой правеше организации в европейския парламент, за да се постави там въпросът, попита той.
Не се срамувам. Видях страшно много хора, които говорят за мен, но аз не ги познавам. Културата изключва това да нападнеш някого без да ги познаваш, отсече още той.

Слави Бинев заяви, че засега няма да подава оставка. Ако зам.министър Исмаилов подаде оставка тогава и той щял да подаде.
Препоръчан съм за този пост от Валери Симеонов - председателят на Патриотичния фронт. Ако той каже да се оттегла като председател на Комисията по медии и култура, ще го направя. Това е първият вариант", заяви Бинев.

Нямам лични вендети. Аз съм човек, който иска да се посвещава на това, което прави. Трябва да освободим от всички зависимости медиите - икономически, политически, а може би от някои други. Не да научаваме за собствениците по улицата. Да накараме всички публични средства да влязат в регистъра, да се вижда кой колко и по каква причина. Това каза на пресконференция депутатът от Патриотичния фронт Слави Бинев, който оглави комисията по култура и си спечели яростни критики за това.
Аз съм най-подготвения да оглавя тази комисия, ако не в цялата държава, то в парламента, отсече Бинев и се мотивира с готовността си и познанията си по еврофондовете.

Дали ще направя така, че ще започнем да вървим нагоре за свободата на словото, защото ние сме след страни като Нигерия, Сиера Леоне, Албания....нормално ли е? Направете всичко възможгно да ме унищожите, аз пак ще работя за това, ако искаме да имаме нормална държава, не можем да си затваряме очите. Не обвинявам никого. Днес трябва да си подадеме ръце и да тръгнем в друга посока, да се опитаме заедно да променим тези неща, посочи Бинев.

На тези, които казват, че не мога да пея, рисувам и стихоплетствам, ще им кажа-абсолютно сте прави, нямам такива таланти и не смятам, че това ме прави нещо по-различно от човек, който административно и мениджърски трябва да отговаря за една комисия. Моите таланти са да осъществямвям и давам възможности на творци, които трябва да направят нещо добро.

Ако Микеланджело беше меценат на Леонардо да Винчи, са щели да бъдат бояджии в Неапол. Но те са имали зад гърба си Медичи и Борджии и т.н.

От мен няма да чуете естетически изказвания и оценки. Ние трябва да дадем възможност на и без това усуканите сложни закони да бъдат в услуга на творците, а не да им връзват ръцете.

Знаете ли, че еврокомисията дава за култура по 1,4 милиарда. миналата година се разпределиха едсни 10 милиарда, а България нищо не взе. Защо най-бедната държава в Европа не можа да усвои тези пари. Поради административна некомпетентност. Поради това, че държим на нещо друго, а неда се реши проблемът.

Едно от най-важните неща са да се борим за това да бъде вдигната завесата на европарите и да стигнат до последния творец, който се занимава с култура в България и всеки да е наясно как да кандидатства за европари. Ако това не се направи, ще бъдем видцновни и аз и ние и всички, които се чувстват мрачни и ядосани.

Дали, Империал, Библиотека направих аз и там всички изхвърлени артисти имаха възможност да се изявяват и да допълнят по нещо към своя собствен живот. да не споменавам При кмета, Дъ Плейс и т.н.


Когато Валери Симеонов, който ме е издигнал, каже да подам оставка, веднага я подавам. Тук има политически натиск. Но, ако Орхан Мурад...Орхан Исмаилов и областният си подадат оставките, защото и там има бунтове, аз в знак на солидарност ще го направя веднага след тях, посочи Бинев.