вторник, 17 февруари 2015 г.

Правнучката на Левски за филма „Дякон Левски“: Това е подигравка! Видео

Христина Богданова, праправнучка на сестрата на Васил Левски – единствена с потомство от неговия род, определи филма „Дякон Левски“ за подигравка с Апостола, с историята и с българското. Богданова е гледала една от първите прожекции на лентата и в статус във Фейсбук заявява, че иска да забрави видяното „изцяло и напълно“.

„Току-що се прибирам от премиерата на филма „Дякон Левски“ – пише Богданова. – В изключително редки моменти от живота си нямам думи и този е един от тях. Искам да забравя този филм ИЗЦЯЛО и НАПЪЛНО възможно най-бързо! Въпреки че се съмнявам, че ще ми се получи… Дълбоко съм потресена от тази четиричасова подигравка с Левски, с историята, с българското. На няколко пъти очите ми се пълнеха със сълзи от обида и тъга. Много, много, много съм разочарована.“

„Левски е толкова жив, интересен, вълнуващ образ. Тук беше една мижитурка – казва
наследничката на Апостола. – Исторически абсолютно недостоверно – поне що се отнася до неговата лична история. Оттам насетне – една мазня откъм исторически фигури, събития и т.н. Кинематографски – няма да коментирам, щото това не ми е работа, ама мнооого не ми хареса. Не знам! АБСУРДНО! Е, музиката беше хубава…“

Видео