вторник, 21 април 2015 г.

Рашидов: Някакъв хорист не ме интересува

Министърът на културата Вежди Рашидов изпадна в ярост, когато водещият на сутрешния блок на bTV му предложи да изслуша хориста от „Йоан Кукузел”, който в последните дни в медиите протестира срещу липсата на хонорар за изпълнение в Париж. Рашидов категорично отказа да го слуша и се възмути от начина, по който се измества вниманието от изложбата на България в Лувъра към незначително проблеми.

С гаменски тон Рашидов каза:
„Ще му дадем 100 лв. да се успокои”.  „Като не иска – напуска хора и отива в хор „Гусла”. Айде аз ще му дам от моя джоб 50 лв. Падението е тотално!”.

Рашидов изтъкна, че на всички от хора им е осигурен билет и командировъчни. „И аз с 35 евро на ден пътувах”, обясни той. „Толкова пари има държава”, добави той.

По отношение на журналистите, отразявали изложбата, министърът обясни, че това са хора, които още от 2012 година следят активно преговорите между България и Франция. Той изтъкна, че изложбата на тракийското злато е едно изключително постижение за българската култура, заслуга за което имат мнозина. И не бива това да се разводнява с твърдения, че не била добра рекламата и т.н.

„Разбрах че се е оженил – жив и здрав”, каза той по адрес на недоволния хорист Георги Петров. Когато, обаче, чу, че Петров иска да говори с него в ефир, Рашидов побесня. „Не искам да говоря с него. Какво право на отговор?
Не искам да говоря с него. Какво право на отговор? Ако искате, си го водете и си правете колкото искате пиар. Аз говоря с ръководителя на хора. Някакъв хорист не ме интересува”, каза гневно той.