неделя, 26 април 2015 г.

И президентът на Непал излезе на палатка!

Президентът на Непал д-р Рам Баран Ядав прекара нощта на палатка заради опасност от разрушения в официалната резиденция на държавния глава в случай на вторични трусове. Това предаде Индия ТВ, позовавайки се на източник от непалското правителство.
Резиденцията на премиера на страната в столицата Катманду също е получила значителни щети след опустошителното земетресение в събота и продължаващите вторични трусове.

След първото земетресение с магнитуд 7,8 по Рихтер днес бе регистриран още един силен трус от 6,7. Серията от вторични трусове предизвика нови лавини по склоновете на Еверест. Там в плен са стотици алпинисти, а телата на 17 души бяха открити по-рано днес, след като огромна лавина помете базовия лагер.

„Тичах, тичах, а снежната вълна, приличаща на 50-етажна бяла сграда, ме събори. Опитах се да стана и отново бях съборен. Не можех да дишам, мислех, че съм умрял. Когато най-накрая се надигнах, не повярвах, че вълната е преминала над мен и аз съм почти невредим", казва 38-годишниятДжордж Фулшъм, биолог от Сингапур.

Той е бил в базовия лагер: „Спестявах години наред, за да изкача Еверест, но смятам, че планината се опитва да ни каже, че засега не иска да вижда повече алпинисти", убеден е той.

Всяка година стотици ентусиасти от цял свят се опитват да покорят най-високия връх. По всяка вероятност повечето от жертвите на лавината ще са чужденци.

По последни информации загиналите са 2263 души, ранените - 5880. Индия съобщава за 53 жертви, а Китай информира за 17 загинали в Тибет.