четвъртък, 23 април 2015 г.

Не питай министъра, защо е простак, попитай себе си, защо е министър!

* Още един хорист напуска „Йоан Кукузел”



Протест под мотото #ПейWithMe - дари стотинка на Вежди, спаси културата!, ще се проведе днес пред културното министерство в столицата.

Във "Фейсбук" в групата срещу министъра на културата вчера само за няколко часа се подписаха над 700 души. Възмутени от последните изказвания на Рашидов, гражданите ще събират стотинки за него "да се успокои и да си ходи, защото песента му е изпята".

Поводът за недоволството стана арогантното поведение на министъра, който обвини уволнения от хор "Йоан Кукузел" тенор Георги Петров, че омаловажава постиженията на държавата заради изложбата на тракийски съкровища в Лувъра. Петров поиска хонорар за представлението на хора в Париж, което изкара министъра извън контрол. "Ще му дадеме 100 лв., за да се успокои и да не пее, ако може. 50 лв. ще ги дам от моя джоб", заяви скандалният министър. Освен това обвини в "свинщина" всички, които критикуват мащабната изложба. Във "Фейсбук" е публикувана и снимка от плаката на Нотр Дам, обявяващ гостуването на българския хор. На него се вижда, че билетите са били по 12 евро и по 20 евро, а според хвалби на кабинета в катедралата е имало 1200 зрители.

Стоян Малинов
* Още един хорист напуска „Йоан Кукузел”

Седмица, след като един от певците на хора „Йоан Кукузел Ангелогласният" - Георги Петров, бе освободен, защото изрази несъгласие по повод липсата на хонорари за хористите за концерт в Париж, още един хорист напуска състава.

Много дълго време е трябвало на Стоян Малинов, който е част от хора вече 23 години, да направи тази стъпка, обясни самият той пред Дарик. Начинът, по който е бил освободен колегата му Петров, обаче се явил решаващ.

С болка Малинов разказа, че днес хората на изкуството ги цени обикновеният човек, но не и управляващите. Според хориста настроенията в „Йоан Кукузел", който е бил детската му мечта, днес са по-скоро песимистични, а колегите му са разочаровани от отношението към изкуството, но не го признават:

„За да отида аз в Париж, трябваше да си намеря заместник, защото пея в един от столичните храмове. Така че аз трябваше да си взема човек, да наема колега, който да ме замества и съответно да му платя. Иначе той с какво ще ми е длъжен? Защото съм човек на изкуството и защото съм църковен певец. Когато отида в магазина, понеже знаят, че съм човек на изкуството, никой не ми дава даром нищо. Сиренето си е с пари и в името на България нима тези години ние не сме го давали и пак ще го давам", коментира Стоян Малинов.