2003 г. самолетът на Еър Франс „Конкорд” извършва последния
полет на този модел. Историята на „Конкорд” започва през ноември 1962 г. Тогава
Франция и Великобритания сключват договор за съвместна разработка на
свръхзвуков пътнически самолет. В цялостното проектиране и изработване на
самолета участват около 300 френски и 250 английски фирми. Проектът струва
около 3,5 млрд. долара.
По идея на Шарл дьо Гол самолетите носят името „Конкорд”. На
2 март 1969 г. самолетът извършва първия си пробен полет от Тулуза до Париж. На
25 юли 2000 г. „Конкорд” се разби край Париж на път за Ню Йорк и загинаха 109
души. Тогава всички полети на свръхзвуковите самолети бяха спрени до 7 ноември
2001 г., когато полетяха отново след доста технически подобрения.
През април 2003 г. „Еър франс” и „Бритиш еъруейз” решават да
прекратят полетите с единствения свръхзвуков пътнически самолет. Френската
компания спира трансатлантическите рейсове на конкордите още през май с.г. като
основна причина за спирането на полетите тогава е изтъкнато сериозното
влошаване на икономическите резултати.
За окончателното спиране на свръхзвуковите стрели сериозно
повлиява и ударът върху имиджа им, който нанася катастрофата в Париж. Въпреки
че трагедията е първа и единствена за почти 30 години експлоатация на
свръхзвуковите машини, повечето богати пътници спряха да летят с тях.