неделя, 13 септември 2015 г.

Елтън Джон иска среща с Путин да си говорят за гейовите

Сър Елтън Джон поиска среща с Владимир Путин, за да обсъди с него „смехотворното“ поведение на руския президент към гей правата в страната. Според миналогодишния доклад на „Хюман Райтс Уоч“ Русия се е провалила в предотвратяването и преследването на хомофобското насилие. Сега пред „Би Би Си“ Елтън Джон заяви, че би провел разговор с Путин при все че „той сигурно ще се смее зад гърба ми и ще ме нарича абсолютен идиот“.

В момента музикантът е на посещение в Украйна. Там той се срещна с президента Петро Порошенко и призова страната да даде по-силна подкрепа на ЛГБТ обществото (лейсбийки, гейове, бисексуални и транссексуални). Елтън Джон проведе и разговори с бизнес лидери и апелира към тях да не пренебрегват служители с нетрадиционна сексуална ориентация.

Съседката на Украйна, Русия, през юни 2013 г. прие закон, който преследва „пропагандата на хомосексуално поведение сред подрастващите“. Сега сър Джон критикува този ход, както и миналогодишни коментари на Путин, намекващи, че гейовете се насочват към деца.

„О, я стига – заяви певецът. – Вие сте президент на Русия, а излизате и говорите глупости като тази?“

Според Джон поведението на Путин към хомосексуалните е „изолиращо и предубедено“, както и „смехотворно“.

„Искам да се срещна с Владимир Путин – обясни музикантът. – Това навярно ще е капка в морето. Той може и да ми се смее зад гърба, когато затворя вратата, и да ме нарече абсолютен идиот, но поне ще имам съвестта да кажа, че съм опитал.“