Влакът-стрела подобри собствения си световен рекорд по
бързина през април 2015 г., като разви скорост от 603 км/ч по време на тестове
край планината Фуджи. Тестовете продължават като се предвиджда оперативната му
скорост да е максимум 505 км/ч. За сравнение, в момента най-бързата оперативна
скорост на японския влак-стрела "Шинкансен" е 320 км/ч.
Пътниците за тест драйв са избирани на лотариен принцип,
желаещите са били 16 пъти повече от местата, разказват от Би Би Си.
"Пътуването е доста скучно", разказва журналистът.
"Пътуването е удобно и комфортно", оценяват
пътниците.
Когато таблото на стената показва, че са стигнали скорост от
502 км/ч, той коментира:
"Все едно, че гледаш видео игра".
При 502 км/ч мобилният телефон дори не потрепва.
Във Великобритания се приготвяме да пуснем влак, който се
движи с 250 км/ч, а в Япония това е факт от 50 години, отбелязват още от Би Би
Си.
Влакът се движи на принципа на т.нар. магнитна левитация
(маглев), при която се използват електрически заредени магнити, които повдигат
и придвижват композицията над релсовото трасе. Така, влакът и вагоните на
практика се "плъзгат" върху създаденото магнитно поле, а измененията
в силата и в интензитета му определят скоростта и посоката на движение.
Central Japan Railway иска да пусне високоскоростните
превозни средства по линията Токио-Осака до 2027 г. С тях 400-километровата
отсечка ще бъде изминавана за нищожните 41 минути. Има една дребна подробност - това начинание е
доста скъпо- ще струва около 30 млрд. британски лири, уточнява Би Би Си.
По данни на railway-technology.com най-бързият влак в света
до момента е китайският Shanghai Maglev, който оперира при скорост от 431 км/ч,
но може да развие до 501 км/ч. Той е съвместна разработка на Siemens и
ThyssenKrupp и е пуснат през 2003 г., като свързва Шанхай с отдалеченото на 30
км международно летище "Пудонг" за под осем минути.