петък, 27 ноември 2015 г.

Край на "първи сезнон" на „Яневагейт“: „Делян“ говорил с Борисов и Цацаров за Янева

„Първият сезон“ на „Яневагейт“, който приключи вчера с отказ на президента Плевнелиев да назначи независима комисия остави повече въпроси за слушателите, отколкото отговори.
За да се подслади  горчивия финал на първия сезон беше публикуван един запис вместо епилог.

Владимира Янева: Тва е спорен въпрос.

Мъж: Значи този, който е за петък не е Борето Сарафов, а Бойко Рашков, аз съм объркал имена.

М: Бойко Рашков в понеделник ще го внася.

Румяна Ченалова: Къде ще го внася? В Брюксел.

М: Щот ми предложиха ако искам да го погледна и да преценим кое да не внася и кое да внасяме. М?

ВЯ: Мислиш ли, че ще си спазят ангажимента?

М: Единственото, за което ме помолиха е отвод на тази по делото на Иво Дачев.

РЧ: Не знам, на мене нещо ми е много мътно. Значи първо, Бойко ти праща там, хората и тъка-тъка-тъка.
М към ВЯ: Дай тва да го обмислим просто и (не се разбира)

РЧ: След това Главният ти казва, че няма проблем.
ВЯ към М: Добре ще го (не се разбира)

РЧ: Делян е говорил с двамата. И изведнъж се появява тва чудо.

РЧ: Кой е този човек, който може така да наклони везните, разбираш ли?

ВЯ: Ема главния прокурор при срещата ни в петък ми каза, че в сряда…

М: Че е било неудържимо

ВЯ: Бойко го е извикал и му е казал да ме приключва.

ВЯ: Тва ми го казва главния прокурор
М: Ужас.

ВЯ: След тва друго нещо, на Жоро Колев казва: Ако натискът от Бойко стане много голям, аз няма да имам друг избор освен да образувам производство срещу нея и да искам отстраняването и.

ВЯ: Като ти много добре знаеш, че Жоро и Бойко се познават и Жоро винаги може да го пита Бойко.

ВЯ: С тая разлика, обаче, Жоро му е звънял на Бойко, Бойко не му е вдигнал.

М: Красота.

ВЯ: Жоро вика: Аз му звънях няколко пъти, той не ми вдига.

От записа с продължителност 1 мин. 45 сек. разбираме, че третият човек в разговора е твърде важен. Неговата идентичност така и не беше разкрита нито от Янева, нито от Ченалова, нито от усилията ни да удостоверим съвпадение на гласа с някой от познатите фактори в съдебната система.

Въпросното лице явно има властта да преглежда и дори да цензурира доклади, които институциите внасят в Брюксел: „Щот ми предложиха ако искам да го погледна и да преценим кое да не внася и кое да внасяме“. Тези, които са „предложили“ са поели някакъв „ангажимент“ (по думите на Янева), а единственото, за което помолили е „отвод на тази по делото на Иво Дачев“ (Дачев е съдия от СГС, който гледа делата за КТБ).

Докато Янева и мъжът обсъждат такива важни институционални въпроси, в разговора се намесва Ченалова, която съобщава, че „нещо ми е много мътно, ама много ми е мътно“. Защо след като Бойко е пратил „там хора, тъка-тъка-тъка“ на Янева, след като Цацаров й e казал, че няма проблем, след като

„Делян е говорил с двамата“

изведнъж се появява това чудо?

Ченалова се пита кой е този човек, който е по-силен и от Бойко и от Цацаров и от самия Делян. Кой „може да наклони везните“?

Продължението е известно. Янева обяснява, че главният прокурор и Георги Колев и разказали, как Бойко е наредил „да я приключват“. А мъжът суфлира, че „Цецо натиска яко“. Янева се съгласява на „100%“.

И така, кой е въпросният „Делян“, който си говори с премиера и с главния прокурор за съдбата на Янева? Дали е същият, който е бил 40 пъти при „Цецо“ в МВР, а на една от срещите е присъствал и главният прокурор?

Потърсена за коментар по телефона Румяна Ченалова беше изненадана, че се чува как тя самата произнася това име. Тя пожела първо да изслуша записа, който й беше предоставен, след което замлъкна и не отговори на последвалите запитвания.
#КОЙ е „Делян“? Ето още един въпрос, на който трябва да отговори независимата съдебна власт в лицето на ВСС и прокуратурата, които според президента Плевнелиев се явяват „компетентни органи, които разполагат и с необходимите инструменти, за да достигнат до обективната истина“.

Същият този президент през лятото на 2013 г. публично свали доверието си от правителството „Орешарски“, защото то назначи един „Делян“ за шеф на ДАНС, а възмутеното гражданство напълни площадите.

Две години по-късно „Делян“ пак си говори с премиера и с главния прокурор, но няма вече гражданство. Няма и президент!

Има „опраскване“, има „сговор“, има гузно мълчание на довчерашни борци срещу същия този „Делян“, който беше станал синоним на Мафия.