понеделник, 29 февруари 2016 г.

Синът на убития палестинец: Баща ми е герой, който се бори за свободата на Палестина

Баща ми е бил убит по причина, която не засяга България. Според мен той е убит от Израел. Това каза пред bTV Мохамед Зайед, син на палестинеца Омар Зайед, който бе намерен мъртъв на територията на палестинското посолство в София.

По думите на сина му, в палестинското посолство той е чакал да започне процеса срещу него. „Много международни адвокати са работили по неговия случай, който е политически. Убийството, за което е обвинен е станало по време на война“. „Откакто съм се родил до преди три месеца съм живял спокойно. Баща ми не е страхлив човек и затова не е сменил самоличността си. Аз сестра ми и брат ми сме български граждани“, призна Зайед.

„В последните дни бяхме заплашвани през Фейсбук и чрез смс-и. Преобърна ни се живота. Потресени сме. Аз съм студент. Имаме и магазин за арабски хранителни стоки“. В посолството е имало пропуски в сигурността, а на мястото на инцидента е нямало камери, стана ясно от думите му. Сестрата на убития студент заявява, че това е отмъщение. В отговор на това Мохамед Зайед казва, че това е убийство, тъй като се е случило на територията на друга държава.

„Баща ми е герой, който се бори за свободата на Палестина. Трябва да се накажат хората, които са го извършили“.

Междувременно палестинска делегация пристига в София, за да се включи в разследването на смъртта на Омар Зайед. Те обясниха, че българските власти са отказали както на тях, така и на посолството да присъстват на аутопсията на Зайед. Трупът на Зайед, за когото има искане за екстрадиране от Израел заради убийство, което е извършил преди 22 години, беше открит в петък в двора на палестинското посолство в София.

Не е ясно дали става дума за убийство или самоубийство. Омар Зайед е бил част от Народния фронт за освобождение на Палестина. При една партизанска акция е бил ранен. Той е живял в България от 20 години. Преди няколко месеца палестинското правителство подписа споразумение с Международния наказателен съд.