събота, 14 май 2016 г.

Шегаджия! Борисов: Вече и шегите ми не разбират... Няма да се кандидатирам за президент

Аз, както виждате, мислех със слизането да се шегувам. Обаче понеже вече и шегите ми се струват... Не се разбират и след това се правят дни наред анализи на тях, аз съм заявил категорично от 12 години вече, че за президент няма да се кандидатирам.

Така Бойко Борисов отговори в Стара Загора на въпрос "ще му издържат ли нервите", т.е. дали няма да се кандидатира за президент.

Той поясни, че тогава се е пошегувал, защото с Румен Петков са се шегували на тази тема (че когато го е махнал от МВР, така го е ядосал, за да стане кмет, б.р.)

Запитан за изненадващото изказване на Радан Кънев от ДСБ, че трябва да се подкрепи президентът Росен Плевнелиев, Борисов първо отговори с комплимент за държавния глава. По думите му Плевнелиев направил "едно действително много добро интервю пред Панорама, в което успя да каже много неща".

Що се касае до пресконференцията на ДСБ... Ама ще стане много и с моя английски хумор, ако продължа да се оправдавам с него...

Ако е сериозно това, което е казал, то се прави по няколко начина. Първо - най-нормалното е една партия, като иска да подкрепя някого, да го пита има ли нужда от тази подкрепа. Аз бих могъл да искам да ви подкрепям вас, а вие да не желаете.

Второ, да пита партньорите си в неговата си партия – партия Реформаторски блок.

И трето – да пита евентуално партията, на която допълнително разчита.

Тук има едно голямо "ако", за да не ме опровергаете – ако това е ГЕРБ.

Той напомни, че Кънев е казал, че търси подкрепа от евроатлантически ориентираните в НС, но такива са и БСП и ДПС.

С мен г-н Кънев или който и да е от ДСБ не е говорил. И в случая, ако приемем насериозно думите им, че са опозиция, това означава, че всяка опозиционна партия би могла да кани другите да подкрепят един кандидат. И вече, когато всичко това изброим, разбирате колко не отговаря на действителността това, което са направили.

С удоволствие бих разговарял с тях на всяка тема, но да научавам от медиите, че това са решили, ми се вижда просто или блъф, или с цел да уязвят г-н Плевнелиев. Или пък не съм ги разбрал правилно... Доколкото виждам, и вие се обръщате към мен да питате дали заедно бихме участвали в подкрепа на г-н Плевнелиев.

Премиерът се обърна към журналистите с въпрос:

Не ви ли се струва антилогично – да тръбиш, че си опозиция на управляващите, а да извадиш общ кандидат за президентски избори?

На въпроса кога все пак ГЕРБ ще обявят номинацията си, премиерът каза „нека си мине юни, юли – има време много“. И напомни, че имало много отговорни международни събития, които трябва да се случват в София с участието на сегашния президент. 

Затова и Борисов уточни, че повече приема призива на Радан Кънев като призъв към БСП, ДПС – опозиционните партии, щото ДСБ са се обявили за опозиция.