неделя, 8 май 2016 г.

Корнелия Нинова стана лидер на БСП

Корнелия Нинова печели лидерската битка за БСП в превес около 50-тина гласа, сочат  данни от преброяването на бюлетините на делегатите на 49-я конгрес на БСП, който се провежда в НДК в този момент.

Тя се състезава за поста с настоящия лидер Михаил Миков и се яви на балотаж с него.

Току-що Нинова влезе в зала 1 на НДК, където бе посрещната на крака с викове "БСП" и "Победа".

Победата й може да се смята за историческа. За първи път начело на БСП застава жена.

„Пуша по 3 кутии цигари на ден, нямам лош дъх, не пия, агресивна съм, когато нападат БСП, прякорът ми е Дукс", казва за себе си Корнелия Нинова.

Ето и още няколко факти, които преди време самата тя разкри на пресконференция. На нея граждани можеха да питат Нинова за обстоятелства около личния й живот и навиците:

- Не вярвам в паранормални явления, не хвърлям боб, не вярвам на карти Таро и на кълбета не гледам.

- Имам ученически прякор, съучениците ми от Класическата гимназия за древни езици и култури ме наричаха Дукс (на латински вожд, водач). И досега, като се събираме, ме наричат така.

- Всякакви фотографии за мен могат да намерят в интернет.

- Не пия алкохол, но и не се карам на хората, които пият около мен. Казвам го, защото въпросът им е: "Пие ли и кара ли се на тези, които пият около нея /него?.

- Пуша цигари. Колко - много, стигам до три кутии на ден.

- Не ходя в казина, барове

- Не страдам от артрит, от време на време имам болки в коленете, защото съм тренирала баскетбол.

- Ораторски способности - да ме гледат в парламента и да преценяват.

- Агресивност - да, агресивна съм в няколко случая: когато лъжат, когато бият невинни хора, когато нападат БСП и когато тъпчат институцията парламент.

- Слабост и уязвимости – имам.

- Малки радости и пороци - имам малки радости, обичам в тишина и спокойствие да слушам Висоцки. Нямам малки пороци - имам големи, защото, като правя нещо, го правя като хората.

Ето това е, което, ако не знаят за мен, да го знаят и да не харчат парите на българите за политически цели и омаскаряване на опонентите, каза тогава Нинова.

Корнелия Нинова е депутат от Коалиция за България, самата тя стана член на БСП след 33-ата си година. Заслугата за това е на лидера на столичните социалисти Румен Овчаров. Нинова става член на БСП в организацията на "Оборище".


Кариерата й започва по времето на кабинета на Костов, когато през 1999-а, по време на вицепремиера и икономически министър Петър Жотев тя оглавява държавната тогава фирма "Техноимпортекспорт". Освен в "Техноимпортекспорт" тя е назначена и в борда на "Техноимпекс", а впоследствие оглавява и РМД за приватизацията на дружеството. По време на кабинета на тройната коалиция, Нинова беше в борда на "Булгартабак" и заместник-министър на икономиката, днес е депутат от Коалиция за България и говорител на социалистическата партия.


Обновена!