неделя, 11 декември 2016 г.

Любопитно: Навън е минус 20 °С, а тя е по къси панталонки

В руския град Толиати вече са свикнали с Галина Кутерьова. Стане ли минус 20 градуса навън, тя се появява по къси панталонки и тениска, а хората около нея стискат палци и се молят да не им се наложи да викат линейка.

Така е обаче от 10 години насам и жителите на Толиати са свикнали с гледката, съобщава „Комсомолска правда“. Галина е на 55 години, преди е работила в детска градина, а днес е пенсионерка. В Толиати вече я наричат „снежанка“.

"За едни е зима, а за други е време да си сложат новата рокля“, казва Галина. „Роднините ми се опитаха да ми подарят зимно яке за рождения ден, но аз им казах „Моля ви! Какво е това сега? По-добре ми дайте парите“. И така със спестените пари заминах за Крим“.
Галина се оплаква, че всички се опитвали да я вкарат за малко на отоплено място, да я загърнат с нещо.

„Но да ви кажа честно – не ми е студено“.
Галина веднага станала студоустойчива. Родена е в южната част на страната, близо до Азов. После се мести в Самарска област. Когато е на 40 години, получава диагноза от лекарите – рак на червата.

„Диагнозата ми прозвуча като присъда. Не исках да повярвам. Започнах да се занимавам със
самолечение, после се запознах с хора от клуба по дълголетие, научих се да моржувам, да не се страхувам от студа“, спомня си Галина.
В началото тя започнала с кратки разходки в студа само по пуловер. После по рокля, след това по къси панталонки. Вярва, че това има нещо общо с факта, че година по-късно диагнозата не е потвърдена.

Разбира се, че сега всеки се пита какво прави Галина Кутерьова, за да се поддържа така във форма. Репортажът на „Комсомолска правда“ дава и този отговор:

На закуска - едно варено яйце, ябълка и банан. На обяд изпива половин литър сметана. Алкохол и цигари не употребява. Пие само ледена вода.

„Преди си мечтаех само за топлите страни, за слънце, планирах да отида на почивка на Лазурния бряг. Сега ми се ходи в Алпите. И ще взема със себе си само най-красивите рокли и обувки с токчета“.
В Толиати вече има последователи на Галина. Първо нейният съпруг започнал да се разхожда заедно с нея по къси панталони. След това и дъщеря им, а сега вече и няколко приятелки.

„Важното е да се чувсташ по-свеж и весел. Но сега сериозно – преди да започнете нещо подобно, се консултирайте задължително с лекар. Не ви съветвам сами да решите да правите като мен“.
"Комсомолска правда“ цитира и мнението на лекар, според когото подобно поведение не е много нормално.

„Има хора, които ходят полуголи през зимата, закаляват се. Това не означава, че стават вечно здрави и млади, нито пък, че са имунизирани срещу смъртоносни болести. Такива методи, според мен, не са съвсем нормални“, казва Андрей Красилников, хирург-флеболог.

Лекарят дава пример с червените петна, които се появяват по тялото на Галина от студа. „Тялото все пак реагира на студа“, припомня той.

ВИДЕО