неделя, 21 май 2017 г.

Приема се: Иво Антонов се извинява в отворено писмо

Шефът на дирекция на Министерство на отбраната Иво Антонов изпрати отворено писмо до медиите и народа, в което искрено се извинява за „незрелите“ си действия от преди близо 10 години, когато е била заснета снимката с нацисткия поздрав във военноисторическия музей пред немския танк от ВСВ. В момента той лежи във ВМА, където бе приет по спешност преди няколко дни.

ОТВОРЕНО ПИСМО от Иво Венциславов Антонов

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА, В последните няколко дни в общественото пространство отново беше повдигнат въпроса за моя снимка направена преди почти десетилетие в Националния военноисторически музей пред немски танк от Втората световна война. Дълбоко съжалявам и искрено се извинявам за незрялата, необмислена и немотивирана постъпка. Съзнавам, че с тази снимка съм накърнил чувствата на българските граждани, за което понесох съответните последствия преди три години, понасям ги и сега.

Категорично заявявам, че отхвърлям и винаги съм отхвърлял всяка тоталитарна идеология, включително нацизма и комунизма. Дълбоко се прекланям пред светлата памет на жертвите на нацизма, както и пред героизма на загиналите български воини във войната срещу Хитлеристка Германия и мъжеството и храбростта на техните другари, ветераните от Втората световна война, с които ежегодно честваме техният подвиг и поддържаме и възстановяваме техните паметници и братски могили. Благодаря на ветераните, военно-патриотичните съюзи и неправителствени организации, както и на хилядите граждани, които в тези много трудни за мен дни оказаха своята подкрепа за мен и моята 18 годишна работа за опазване, възстановяване и поддържане на военните паметници и съхраняване на българското военноисторическо наследство.

Благодаря за положителната оценка за дейността ми на президента на Република България г-н Румен Радев и на вицепремиера и министър на отбраната г-н Красимир Каракачанов и се извинявам за причиненото от мен неудобство и напрежение. В своята работа като държавен служител, винаги съм залагал на професионализма и любовта съм Родината. Не членувам в политически партии и не се числя към нито една партийна или политическа квота. Моята единствена партия е България. Още веднъж поднасям дълбоките си извинения на цялото българско общество и моля с това да бъде сложена точка на този дългогодишен тормоз върху мен, моето семейство и близките ми.