сряда, 3 май 2017 г.

Гергов натискал Нинова за коалиция с ГЕРБ

Една от причините за скандала с Георги Гергов е, че отказахме да направим голяма коалиция с ГЕРБ. Това заяви тази сутрин в ефира на бТВ лидерката на БСП Корнелия Нинова.

"След изборите имаше група за натиск върху мен, от политически лица, да направим широка коалиция с ГЕРБ. Имаме си решения на нашия орган – не. Няма да правим. Въпреки това, този натиск продължи. После дойде предложението да стана председател на парламента. След това предложението за Деница Златева. Дотам се стигна, че служебният министър-председател Герджиков да ме вика, за да ми обяснява как Деница Златева трябва да влезе в кабинета", обясни тя.

Според нея обаче подобна коалиция не е допустима.

"В една демокатична държава трябва да има и управление, и опозиция. В България и света трябва да има ляво и дясно."
На въпрос дали нейният съпартиец и доскорошен член на Изпълнителното бюро на БСП Гергов е част от тази група за натиск, тя отговори:

"Да, и той вчера го заяви ясно, че е на такава позиция."
Според Нинова друга причина за тези скандали са опитите й за промени в БСП - това, че се е борила да спре задкулисието в партията и да направи съществена промяна в това как се прави политика при социалистите. На въпрос дали вкарва Гергов в задкулисието, Нинова заяви:

"Да, вкарвам го. Но искам да не персонифицирам това. Георги Гергов беше сред хората, които ме натискаха. Казваше ми: "Трябва да участваме в управлението или загиваме."
Лидерката на БСП бе критична и към тезата, че пловдивският бизнесмен й е осигурил поста, като отбеляза, че има особено отношение от негова страна за делегатите от Пловдив, които нарича "моите гласове".

"Ние в БСП не приемаме участие в такива срещи. Не съм го предала. Аз бях принципна. Той наруши политическия морал. Политиците не могат да посредничат за срещи между главен прокурор и бизнесмени", каза още тя.

И потвърди, че е ходила на срещи в кабинета на Гергов в ЦУМ - с главната омбудсманка Мая Манолова и тв-водещият Слави Трифонов.

"Аз не се крия от тези срещи. С Манолова обсъждахме кандидатурите за президент, а със Слави разговаряхме за референдума и промяната в изборното законодателство. Няма от какво да се притеснявам", каза Нинова.

И потвърди, че се е срещала и с главния прокурор Сотир Цацаров, но напълно официално в неговия кабинет и приемното му време. Разговаряли за последния доклад за наблюдение на правосъдието на ЕК и за съдебната реформа.

Нинова даде за пример как според нея е редно да се третират подобни случаи, като представи документ от прокуратурата по случая "Фронтиер" от преди 11 години, когато бе обвинена, че е злоупотребила с поста си на зам.-министър на икономиката. Според документа делото е прекратено поради липса на престъпление.

"Така се прави в живота - когато имаш проблем се оттегляш, съдят те, приключва ти делото, или се връщаш чист, или се оттегляш от политиката. Това не ви ли говори за принципи, за една последователност? Да, обвинявате ме, ако се изчистя, се връщам в политиката, ако не се, си отивам вкъщи… да шия карета, примерно", обясни тя.
На въпрос дали е била "спасена" от Георги Гергов тогава, тя отговори, че не е търсила помощта му и не знае дали й е помагал. И отбеляза, че е искрено обидена от тезата на Гергов за "третия ешалон" в БСП, и според нея не е коректно да обижда колегите си.

"Не знам защо Гергов атакува Румен Овчаров. Аз съм близка с всички колеги и ги уважавам. Срещам се редовно с тях. Аз ще говоря на Гергов за паралелната държава. Има органи, които ще кажат дали той е част от паралелната държава. Аз присъди не отправям. За мен темата е приключена. Има работа да се върши. Няма да го подкрепям, защото съм била избрана с негови гласове. Няма такова нещо. Аз бях избрана от над 500 участници на конгреса. тук не говорим за лични неща, а за партията", каза още лидерката на столетницата.
Тя заяви още, че няма никакви икономически зависимости от никого, не счита отстраняването на Гергов от Изпълнителното бюро за грешка, няма намерение да му се извинява, но ще го поздрави като съпартиец следващия път, когато се видят. И призна, че коментарът й колко е отнела демокрацията на българите е бил грешка.

"Не го мислех това. Имах предвид не демокрацията като форма на управление, а демокрацията като прехода, който наистина отне много на българите."