четвъртък, 17 август 2017 г.

ГДБОП накара Фейсбук-критик на Борисов да обещае, че няма да го убива

Във вторник спецполицаи от ГДБОП са привикали 36-годишния столичанин Васил Коцев, за да подписва декларация, че няма намерение да вдига бунт и да убива премиера Бойко Борисов. Причината е негов постинг във Фейсбук от април със следното съдържание: „Борисов, времето ти свършва, идва времето на народната любов с пушки и сопи“. Официална реакция на МВР по темата засега няма.

Поради тази причина единствената информация за случая остава версията на задържания Васил Коцев. Той разказва, че в 12.30 часа във вторник е излязъл от дома си, за да  напазарува за майка си. Докато бил навън, тя му се обадила по телефона притеснена. Той се паникьосал, защото става дума за възрастен човек. Майка му обяснила, че у дома им има „едни господа“, които искат да говорят с него.

Когато се прибрал вкъщи, Васил Коцев заварил двама служители на ГДБОП. Те му обяснили, че трябва да отиде с тях, за да говорят с него в качеството му на свидетел. „Викам, мога ли да видя нещо, с което да ме каните? Те казаха – да, веднага – и попълниха призовката! Стори ми се, че не е съвсем по правилата. Призовка се попълва още в службите. Но си замълчах. Попитах ги къде трябва да дойда. Не, ние ще ви отведем. Вече започваше да мирише! Казах – добре“, разказва Коцев. Двамата били много любезни с него.

Когато се качили в стаята за разпит, те му казали, че имат „няколко наистина сложни и важни въпроси“. „Казах – добре, задайте ги, слушам ви. Извадиха листове и казаха, че през април месец от моя профил във Фейсбук е излязла (въпросната) публикация. Попитах – Е, и? Те ми казват – г-н Коцев, това е заплаха към премиера! Викам, какво? Наистина се шашнах! Те ми казват – вие призовавате за бунт!“, продължава разказа си Коцев. Той обяснил, че дори не помни какво е написал преди толкова много време и попитал полицаите дали не са сигурни, че профилът му е хакнат. Те му отвърнали, че ако е хакнат, те ще трябва да отидат у тях и да му съберат всичките компютърни устройства.

„Казах – А, не, благодаря! И така те ме питат защо пишете това срещу премиера? Отговорих – а на вас не ви ли се струва, че в тази държава нещата са объркани. Фейсбук е свободно пространство и по най-висшия закон, наречен Конституция на Република България, всеки има право да изразява и пише каквото мисли! Това се нарича май свобода на словото! Пишете всичко. Казах, добре. Писах, да писах под тяхна диктовка. Че не желая да убивам премиера!?! Викам – ама наистина ли да го напиша? Те викат – не така, не е добре, напишете, че се разкайвате за думите си. Казах – ще го напиша, но не се разкайвам. После имаше и още разговори. Попитаха ме дали контактувам с някакъв профил Ванче Михайлов. Викам – не
съм сигурен, но не мисля, че познавам такъв профил. Питаха ме дали познавам други хора, които псуват премиера. Казах – да, знам. Давайте телефонния указател и там 95 % сигурно го псуват!“, разказва Коцев за разговора си в ГДБОП.

Той уточнил пред ГДБОП, че познава хора, които псуват премиера. На това от ГДБОП поискали да каже имената им. „Казах им – Не, господа, аз предател никога няма да бъда! И най-накрая след един час, ме пуснаха“, казва Васил Коцев.