На сайта на Симеон Сакскобургготски бе публикувана поредната
история за проблемно пътуване с националния превозвач "България Еър".
Разказът е на българин, който е гостувал на Симеон.
Историята е доста позната и се е случвала неведнъж. Полетът
на "България Еър" е закъснял с около 3 часа, макар това да е трябвало
да стане малко преди полунощ в събота. Когато кацнали в София се оказало, че
багажът им не пътува с тях. Въпреки уверенията, че той ще дойде на следващия
ден багажът на някои от гостите все още не е пристигнал. Те имат уверения, че
ще си го получат утре, когато обаче трябва да си тръгват от България.
Ето пълния текст на публикацията:
Драги читатели,
През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ) , в разгара на
летния туристически сезон, Техни Величества Царят и Царицата поканиха гости от
Испания в дома си в Царска Бистрица.
Държим да споделим с читателите на сайта и да помолим
колегите журналисти да дадат гласност на по-долу описания случай. Той разказва
за премеждията на множество пътници, споделени от един сънародник, летял със
същия полет.
Прилагаме неговият разказ за едно твърде “интересно”
пътуване с националния ни превозвач:
“Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния
превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник.
Закъснения, липса на информация, откровени лъжи, закъснял
багаж, абсурдни … обяснения. Компенсация – липсва.
Вече месеци от както проблемите с националния превозвач
България Еър стават ежедневие. Почти
няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се
намеси и разпореди проверки. Последният такъв случай ( последен поне за мен) е
полетът FB472 Мадрид – София, който трябваше да кацне в София малко преди
полунощ в събота. Да … ама не.
Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но
никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване. Бидейки на
борда на самолета, с огромно закъснение бе оповестено, и то след като пътниците
започнаха да негодуват, че полетът се забавя заради … температурите вън. ОК,
това е възможно по принцип, но нито вече бе толкова горещо – говорим за 22ч,
нито пък пистата в Мадрид е къса, за да усложни излитането. А и около нас
самолетите на други компании излитаха.
Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София както казах
около полунощ, …. кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе
тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -тесен. Но поне
пристигнахме. И тогава … оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил
натоварен. Самолетът се оказва пълен, с друг товар. Явно платен по-скъпо от
нашия! Дали International Air Transport
Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за
тази измама? Подигравка. Поредна подигравка. А в цената на нашите билети
багажът, разбира се си стоеше.
След като пътниците
научихме това, няма да казвам каква врява се вдигна и то с право. Пасажерите
бяха предимно чужденци, дошли на почивка или по работа в София – Страхотно
първо впечатление!
Тук дойде ред на новото обяснения от страна на БГ Еър –
Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полетът от Мадрид, и ние за наша сметка,
ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.
Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да
опишем адрес за доставката на багажа, а и самият багаж. И така до сутринта.
Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате БГ Еър
– неделният полет е от малък самолет – ембраер, който НЕ може да бъде натоварен
с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели,
когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа,
която уви, ще остане безнаказана.
И какво следва –
ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети
няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж.
Аз вече не вярвам.
И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал
такива монополисти, останали с мисленето си, че са още по времето на Соца,
компании, които нямат и капка въображение или усещане, че трябва да се грижат
за пътниците си. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго
отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с
„националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори. И само си
представете сега тези хора, който 3 дни ще са без никакъв багаж какво ще кажат
за България после? И дали ще се върнат те, или пък ще посъветват другиго да
дойде. Няма. Най-малкото, което БГ еър трябваше да стори, е да компенсира всеки
един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си
купуват неща от първа необходимост.
И понеже така или иначе съм почнал – летя често. Налага ми
се. И от както съществува тази компания знаете ли какво забелязвам – менюто им
е едно и също. Един и същи сандвич, а в бизнес класата – риба или пиле. Без
никаква промяна там. Виното пък се носи в чаша, без човек да може дори да види
от какво е налято. Обслужването на персонала – не на нивото на такъв
авиопревозвач.. От 3 часов полет, 2 часа те си говорят в стаичката и ако
случайно се досетят, че са на работа, проверяват дали някой пътник не е умрял
от скука, теснотия.
А от скоро и една дъщерна компания на БГ еър взима част от
полетите на компанията майка – БулЕър. Компания със самолети на възраст и
рециклирани, тесни до безобразие. Особено за по-дългите полети са мъчение за
всеки по висок от 165см!
И докато все още очаквам багажа си и гледам новините,
виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС.
Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното.
Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач
като България Еър? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които до сега
не са имали сблъсъкът с такъв монополист
с държание от времето на тежкия социализъм. Колебая се дали да помоля
министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че
днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук. Компании с в
пъти по-добро обслужване от това на България Еър!”