вторник, 20 март 2018 г.

"Нисан" чете мислите на водача, за да му помага


Автомобил, който буквално чете мислите на водача, върху това работят от "Нисан". В концептуалния модел "Ай Ем Екс Куро" (IMx KURO Concept), дебютирал на автосалона в Женева, компанията демонстрира и до къде е стигнала.


Както може да се очаква, футуристичният автомобил е автономен и електрически. Той разполага и с възможност да бъде управляван от човек, като технологията за улавяне на сигналите от мозъка, може да помогне и в двата режима на шофиране.

Когато "Нисан Ай Ем Екс Куро" се придвижва сам, улавянето на мозъчните вълни ще се използва, за да се определи психическото състояние на собственика, като колата ще се опита да го развесели, ако е депресиран, или пък да засили чувството на еуфория, когато засече такова.

В ръчен режим на управление, идеята е автомобилът да предвиди желанието на водача да завие, ускори или спре рязко, като ще се постарае всяко от тези действия да стане по-бързо. Досегашните тестове на технологията са свързаност между мозъка на водача и колата, показват намаляване на времето за реакция с между 0.2 и 0.5 секунди, които могат да са достатъчни, за да се избегне инцидент.
Неудобството е, че за да се засичат мозъчните вълни на водача, той трябва да носи специално устройство на главата си. Що се отнася до удобствата на борда на "Нисан Ай Ем Екс Куро", то пътуващите в него се разполагат на четири индивидуални кресла с всички възможни екстри.

При активиране на автономния режим на придвижване воланът потъва в арматурното табло, като така и пред водача има достатъчно място, за да се пътува комфортно. Концептуалният автомобил се задвижва от два електромотора с обща мощност 429 конски сили. Въпреки това запасът от ход е над 600 километра.

С "Ай Ем Екс Куро" "Нисан" демонстрира новата си архитектура за електромобили, която се отличава с равен под, нисък център на тежестта и максимална олекотеност. Новият модел разполага и с възможност да се свързва с умни мрежи за доставка на електричество, като се зарежда, когато натоварването е малко, а при пиково потребление отдава ток.




Няма коментари:

Публикуване на коментар