четвъртък, 7 юни 2018 г.

БХК призова Томислав Дончев да се разграничи от съпругата си или да подаде оставка


Да се разграничи от изказванията на съпругата си публично или да подаде оставка. Това поискаха три организации от вицепремиера Томислав Дончев.

Българският хелзинкски комитет и сдруженията "ДРОМ" - Видин и "Ларго" - Кюстендил днес му изпратиха отворено писмо с копие до медиите, възмутени от антиромските изявления на Светлана Дончева.

Те цитират с възмущение нейната забележка във Фейсбук от 5 юни, според която "морковите за циганите са на свършване, време е за тоягата!“. Публикацията беше докладвана и изтрита, но последваха още две.

„Да блокирате публикацията ми бе лесен ход, действие на слаби и страхливи хора - пише Дончева в първата. - Не ме страх от вас. Няма да ме накарате да мисля различно, да се изразявам свободно и да споделям, това, което мисля. Нахъсвайте се помежду си колкото искате. Изпращайте ми анонимните си гнусни извратени пожелания.

Не ме трогвате. Само ме карате да си мисля, че вярата в интеграцията е илюзия, с която съм живяла дълги години“.