събота, 27 юни 2020 г.

Това с делегацията по посрещането на туристите не го разбрах!

Идват си хората с маски, както си му е редът. И там някакви  ги чакат ухилени до ушите, без маски и почват да ги пипат, и да ги здрависват.

Либе фроинде, като чух немския на Бойко чак аз забравих, каквото знаех на този език!



Голямо спасяване е паднало...


Оброчна плака в теракота, базирана на интерпретацията на археолозите, изобразява: „Човек, който спасява жена, която се спуска напред в река Тигър, като я държи за бедрата и косата,  датираща от Стария вавилонски период
(1830 до 1531 г. пр.н.е.)

На тази дата: 27 юни 1905 г. Екипажът на „Потьомкин“ въстава срещу офицерите си


На 27 юни 1905 г. моряците на броненосеца "Потьомкин", един от най-важните кораби на руския черноморски флот, въстава срещу репресивното отношение на офицерите си. Събитието е увековечено впоследствие от станалия класически филм на Сергей Айзенщайн и е митологизирано като прелюдия към болшевишката революция от 1917 г. Бунтът е организиран от социалдемократите, които се надяват през есента да въстанат едновременно екипажите на всички кораби от черноморския флот.

На "Потьомкин" събитията обаче започват по-рано, тъй като корабът е на учения и не може да координира действията си с останалите. Надигането е предизвикано от зам.-командира на кораба, който наложил сурови наказания на моряците, тъй като те отказали да ядат сервираното им развалено месо, и дори ги заплашил с екзекуция. В същото време дисциплината в руския военноморски флот е била изключително сурова, а моралът - крайно нисък вследствие на загубата на руско-японската война.

След началото на бунта са убити 7 от 18-те офицери на борда на "Потьомкин", включително кап. Евгений Голиков и заместникът му Иполит Гилярковски. Останалите са арестувани. Когато корабът пристига в Одеса, развял червен флаг, обаче се стига до разрив между моряците и вдигналите се на стачка работници, а властите вземат мерки, за да успокоят положението.

Когато разбира, че бунтът няма да се разрасне, "Потьомкин" отплава за Румъния и екипажът се предава на властите в Констанца. Повечето от моряците остават в страната до болшевишката революция от 1917 г., а румънските власти бързо връщат кораба на Русия.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


Изобщо не се притеснявайте какво мислят хората за вас... Те, ако имаха акъл, щяха да мислят за себе си...

***

- Да поговорим за бизнес и малки предприятия. Какво бихте отворили с парите които имате налични сега?
- Прозореца...

***

- Тате, тате, искам дрон?!
- Не може моето момче, когато станеш президент, тогава...

***

- Мила, ти си толкова красива. Не ми останаха думи да го обясня.
- Не се притеснявай, Жореее - важното е да са ти останали цифри!

***

Двама старци седят на пейката. Минава ослепителна жена и единият сръчква другия:
– Жоре, подсвирни ѝ, че аз съм си забравил зъбите!

петък, 26 юни 2020 г.

Българският туристически бизнес в една снимка


На тази дата: На 26 юни 1819г. Британецът Денис Джонсън патентова велосипеда


На 6 април 1818 г. немският професор барон Карл Драйс фон Зауерброн демонстрира

праобраза на изобретения от него велосипед. Той обаче не си дава сметка за стойността на своето изобретение и какво значение ще има за човечеството. Затова пък на 26 юни 1819 г. мислещият модерно британец Денис Джонсън се досеща да патентова велосипеда в Лондон.

Изобретяване на велосипеда

Сведения за велосипеди до 1817 г. са съмнителни и в повечето случаи недостоверни. Едва през 19 век техниката се развива до степен да направи възможно появяването на първите праобрази на велосипеда, които се наричат дрезини. Такова е и изобретението на барон Карл Драйс.

Първите прототипи приличат много на днешните велосипеди - имат кормило, но са с дървена рама и без педали. Велосипедът е вторият технически продукт за бита, пуснат в серийно производство, след шевната машина. За първи път се появява през 1817 г. в Манхайм и през 1818 г. в Париж. „Колоездачът” сяда на дървената рамка и след това тика колелото с помощта на краката си, като го насочва с помощта на кормилото.

След плътните гуми (1869) се появяват и пневматичните (1888). После двете колела стават с еднакъв диаметър. Въведени са колелата със спици. В 1880 г. швейцарският инженер Ханс Ренолд произвежда втулково-ролковата велосипедна верига в онзи й вид, който се използва и до днес.

Днес по света има над един милиард велосипеда с всевъзможни предназначения и конструкции, някои от които са съвсем екзотични, от 1 до 4 колела.

Първият български велосипед, наречен "паяк", е направен през 1880 г. от Гено Стоянов - Арабаджията, майстор-каруцар от Нова Загора.

Употреба

Към края на 19 век велосипедите напълно заслужават името си, появило се най-напред във Франция - vélocipède (от латински: velox - бързи и pes - крака). Има обаче и разновидности, при които те се задвижват с ръце.

Пощенските служби на много страни използват велосипеди от края на19 век. Например пощенската служба във Великобритания, където този вид велосипеди наброяват 37 000, ги използва от 1880-те. В Германия те са 27 500, а в Унгария 10 500.

Полицаите в много страни използват велосипеди за патрулиране из улици и паркове, особено в селските райони. Подобно на пощенските, те се появяват в края на 19 век. Например, английското графство Кент закупува 20 велосипеда през 1896 г., а през 1904 г. те вече са 129. Преимуществото на велосипедите е, че не зависят от автомобилните задръствания, могат да се използват в пешеходните зони и незабелязано и безшумно да приближат евентуалния престъпник.

Друга употреба на велосипеда е разнасянето на вестници, която се извършва обикновено от момчета, които нямат още шофьорски книжки. С велосипедите могат да се разнасят и дребни търговски доставки (мляко, храна, дрехи). Дори на територията на някои заводи, където разстоянията са големи, работниците се придвижват с колелета.

Велосипедите се използват и във военното дело. По време на война са използвани за предаване на важни съобщения или за разузнаване. По-късно ги използват при своите операции парашутисти, екипирани със сгъваеми велосипеди. Партизаните (например във Виетнам) много често ползват велосипеди за пренасяне на муниции и оръжие.

В цирка се използват триколесни, двуколесни и едноколесни велосипеди, понякога карани от животни като мечки и маймуни. С велосипеди се изпълняват и много акробатически номера.

Първите гонки се организират почти веднага след изобретяване на велосипеда. През 1890-те надбягванията стават много популярни и се провеждат в продължение на дни. Най-популярният и най-стар международен пробег е 1200-километровият „Париж-Брест-Париж“, проведен за първи път през 1891 г. Най-престижното велосипедно състезание е „Тур дьо Франс“, което се провежда от 1903 г.

Велосипедите през 21 век са използвани за спортуване, развлечение и работа.В последните 10-20 години започват да се провеждат акробатични състезания с велосипеди BMX, където състезателите показват умението си да владеят велосипеда и в същото време да правят рисковани трикове.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


Както ни учи „Кама Сутра“, безизходни положения няма!

***

Влиза блондинка в таксито и шофьорът пита:
- До къде?
- До една приятелка.

***

- Дядо, как мина срещата?
- Оф, не питай! Тя се смя, аз се смях... После цяла вечер си търсехме
зъбите в тревата.

***

Мъжете, които нямат късмет с жените, не знаят всъщност какъв късмет имат...

***

- Хубав часовник...
- Взех го от ЛИДЛ за 5,99 лв.
- Колко е часът?
- 77:68.

четвъртък, 25 юни 2020 г.

На тази дата: 25 юни 1876 г. Американската кавалерия е разбита от индианските племена


1876 г. американската 7-ма кавалерия, ръководена от полковник Джордж Армстронг Къстър, е разбита от обединените сили на индианските племена сиукси и шайени. Битката при Литъл Бигхорн е най-известното сражение от Индианските войни между САЩ и американските индианци.

Обединената сили на лакота (сиуксите) и северните шайени избиват всички членове на пет от ротите на Седма кавалерия на САЩ, включително подполковник Джордж Къстър, двама от братята му и съпругът на сестра му Джеймс Калхун. Пълната победа на индианците обаче само отлага неминуемото им поражение във войната срещу САЩ и окончателното им изпращане в резервати.

През пролетта на 1876 г. хиляди индианци се измъкват от резерватите, в които се пратени в началото на 1876 г., за да се присъединят към общините на вождовете Седящия Бик и Лудия Кон (лакота), Двете Луни (шайени) и др., които до този момент не са покорени от белите. Американските военни планират летни експедиции, които да принудят индианците да се върнат обратно в резерватите.

Седем пехотни роти и четири кавалерийски под командването на полковник Джон Гибън тръгват на изток от форт Елис, Западна Монтана, и започват да патрулират по течението на р.Йелоустоун. 15 кавалерийски и пет пехотни роти тръгват на север от форт Фетерман в Уайоминг, насочвайки се по посока на р.Паудър. Цялата Седма кавалерия на САЩ, две пехотни роти и един оръдеен отряд тръгват на запад от форт Ейбръхам Линкълн в Дакота.

Координацията на трите части се проваля след като в битката при Роузбъд на 17 юни Крук е изненадан и победен от голям индиански отряд воден от Лудия кон и отстъпва към форт Мийд. Отстъплението на Крук е значителен фактор, довел до последвалото унищожение на Къстър.

Незнаещи за битката на Крук Гибън и Тери се срещат през юни при устието на р.Роузбъд. Те формулират план основан на откриването на голяма индианска следа на 15 юни, който предвижда придвижването на полка на Къстър нагоре по р.Роузбъд докато обединените колони на Тери и Гибън се насочат към реките Бигхорн и Литъл Бигхорн.

Офицерите се надяват да хванат индианците между тези две сили. Седма кавалерия се отделя от остатъка на колоната на Тери на 22 юни и започва бързо преследване по следата. На Къстър са предложени оръдията, но той отказва с довода, че ще го забавят. Отхвърля и предложените две допълнителни кавалерийски роти, защото вярва, че неговият полк може да се справи с всичко, което му се изпречи.

Докато колоната на Тери и Гибън се движи по посока на устието на р.Литъл Бигхорн, привечер на 24 юни скаутите на Къстър пристигат на възвишение, използвано за наблюдение, известно като Враново гнездо. На сутринта на 25 юни те му докладват, че са забелязали признаци за разположението на индианското село на 24 км разстояние.

Първоначалният план на Къстър предвижда изненадващо нападение срещу селото на следващата сутрин, но пристига доклад, че следата, оставена от войниците му, е открита от вражески настроени индианци. Предполагайки, че присъствието им е разкрито Къстър решава да нападне селото без повече отлагане.

Индианското село на брега на Литъл Бигхорн е необикновено голямо и включва лакота, северни шейени и малък брой арапахо. Любопитен факт е, че индианците са вдъхновени за битката от видение на Седящия Бик по време на Танца на слънцето, проведен две седмици по-рано, в което той вижда избиване на американски войници при техен опит да нападнат индианското село.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


За да може убедително да казва на царицата, че "тя е най-красивата", огледалцето изискваше всеки ден да го почистват с ракия...

***

- Бирата е най великото изобретение! То и колелото ама не върви с пържени картофи...

***

Учените доказаха, че чаша вино, се равнява на един час спорт. Не знам за вас, но аз, цял живот съм чакал това откритие.

***

- Да потанцуваме?
- Хъркате ли?

***

Въпрос за 100 000 лв.:
- Защо, когато бързам, винаги някой кара пред мен с 30 км/ч.?

сряда, 24 юни 2020 г.

На тази дата: 24 юни 1947 г. За първи път е регистриран официално доклад за поява на НЛО


1947 г. за първи път е регистриран официално доклад за поява на НЛО. В документа е описано, че летецът Кен Арнолд се среща с група летящи обекти около Маунт Рейниър в щата Уошингтън.

При опита си да опише маневрите на деветте дискообразни предмета, които е видял Арнолд разказва, „...те се движеха като хвърлена във водата плоска чиния, която подскача по повърхността й...”. Неговото описание води до възникването на термина „летяща чиния”.

С бързото развитие на технологиите рязко се увеличава и броят на наблюденията на НЛО. Скептиците защитават тезата, че повечето наблюдения са предизвикани от объркване със земни летящи обекти. По тяхно мнение НЛО са модерен феномен, който лесно може да бъде обяснен с прелитащи хеликоптери, самолети, стратосферни балони и спътници.

Те обаче игнорират факта, че НЛО не се е появило едва през 20 в., а много преди това е смущавало нашите предци. Още преди повече от 10 000 години пр.н.е. в днешните територии на Египет, Австралия, Перу, Бразилия и множество от населените острови в Тихи и Атлантически океан, съществуват сведения за присъствието на извънземни цивилизации сред хората. Тези сведения са пренесени във времето като легенди предавани сред хората от местното население.

Едно от ранните доказателства за НЛО е през ноември 1661 г. Човекът, видял НЛО, се е казвал Албърт дьо Орвил. Видяното се е било случило в град Лхата. Вниманието му било привлечено от нещо, което се движело високо в небето. Отначало той си помислил, че това е непозната птица, която живеела в тази страна. Но предметът се приближил и приел формата на двойна китайска шапка, а докато летяла, бързо се въртяла, сякаш носена от вятъра. Предметът летял над града и после неочаквано изчезнал.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


В Турция на море ако легнеш по корем може да изгориш отзад!!!

***

Когато жена му се прибра с бира в ръка, пусна му футбол и почна да прави стриптийз, той разбра, че колата не подлежи на ремонт!

***

През седмицата будиш децата за училище, а те ти отмъщават в събота и неделя.

***

МЪДРОСТ - това е, когато сам стигнеш до заключението, че се занимаваш с глупости.

***

Пише "ДРЪПНИ", то бута и псува държавата.

вторник, 23 юни 2020 г.

Тоя плачещият гарван Тити шофира, като пълен наглец!

Почти всеки ден има снимки и клипове в социалните медии как тази нежна душа Тити Папазов най-нагло кара на червено с висока скорост. 

Пешеходни пътеки и велоалеии въобще не го впечатляват. Когато някой му направи забележка казва "Бегай от тук, не се обаждай".












 


Изглежда системно минава на червено и кара в насрещното:
https://grajdanite.bg/signals/UzpkWRQGFy
https://grajdanite.bg/signals/Kjt5jcaj1C
https://grajdanite.bg/signals/28QXw62f4O





Варна, момент от деня: Може още да няма туристи, но на Алея 1-ва сме им направили вече бургери по 13-15 лева

На тази дата: 23 юни 1868 г. Кристофър Шолс получава патент за пишеща машина


1868 г. Кристофър Шолс получава патент за пишеща машина. Патентованият от него и Самюъл Соул и Карлос Глидън модел е първият, при който скоростта на писане с машина надхвърля тази на писане на ръка.

Първата реална идея за създаване на пишеща машина патентова английският инженер и изобретател Хенри Мил. През 1829 г. британецът Уилям Остин Бърт пък патентова машина, която той нарича типограф. Именно тази машина в Музея на науката в Лондон е определена като първата пишеща машина.

През следващия период изобретатели от други държави патентоват различни пишещи машини. През 1845 г. - Чарлз Търбър (САЩ), след няколко патента създава христографа. През 1855 г. италианецът Джузепе Равица създава прототип на пишеща машина, при който за първи път пишещият има възможност да вижда написаното. През 1861 г. бразилският свещеник Франсиско Жоао Азеведо създава с подръчни средства собствена пишеща машина, за което е награден със златен медал от император Педру I.

През 1864 г. австрийският изобретател Петер Митерхофер създава пишеща машина, която никога не е изработвана за масова употреба. През 1865 г. датчанинът Размус Малинг-Хансен създава пишеща машина, наречена „Пишещото кълбо на Хансен”, която влиза в масово производство през 1870 г. и, въпреки недостатъците си и краткото съществуване като технология, е първата пишеща машина, разработена за търговски цели.

От практическо значение за развитието на производството на пишещи машини, обаче е именно патентованата пишеща машина на Кристофър Шолс. Пет години по-късно фирмата Ремингтън и синове започва производство на пишещи машини за масова употреба, а през 1878 г. същата фирма патентова пишеща машина с използване на големи и малки букви.

Любопитен факт е, че сред нововъведенията на Шоулс е и клавиатурната подредба QWERTY, която се използва и днес при компютърните клавиатури. Името идва от първите шест клавиша, разположени на най-горния буквен ред. При работа с неговата машина напечатаният текст можел да се види едва след изваждане на листа от устройството.

На първите пишещи машини, изобретени от Шоулс, буквите върху клавишите били подредени по азбучен ред в две редици. Можело да се печата само с главни букви, а цифрите 0 и 1 изобщо ги нямало - вместо тях се ползвали буквите I и О. С течение на времето скоростта на печатане ставала все по-голяма и тези машини започнали да показват проблеми: отделни бутони не можели да се върнат на своето място и постоянно се смесвали един с друг. Много често при опити да се разделят бутоните се стигало до разваляне на пишещата машина.

Това се случвало, защото в английската азбука имало много съседни букви, които често се използвали една с друга, за да се образува дума (например P-R, N-O и т.н.). Така съседните клавиши се притискали един в друг и лесно се чупели. Тогава производителите на пишещи машини проучили въпроса и разработили клавиатура, при която често срещаните букви в текста били поставени далеч една от друга. Така се появила т.нар. QWERTY клавиатура.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


Всеки път, когато си тръгвам от фризьорския салон, се питам:
- "Защо ме питаха как искам да ме подстрижат..."

***

Трудно е да си прост в България. Конкуренцията е жестока.

***

- Тате, искам да се занимавам с балет.
- Не, Кирчо, това е опасно!
- Защо?
- Защото ще ти счупя главата.

***

- Докторе, сексът има ли странични ефекти?
- Ако разбере жена ти, да!

***

- Да пием за приятелите, които не са с нас...
- Давай по-бързо, че идват!

понеделник, 22 юни 2020 г.

Нали се сещате коя им е родината?


Какви са последните конспирации?

Григор Димитров е взел 1800лв. от ЕС да се прави на заразен или е сключил договор за рекламно лице на covid-19? 

На тази дата: 22 юни 1941 г. СССР атакува Добрич по въздух


През 1941 година Втората световна война е в разгара си. Цяла Европа ехти от картечен и артилерийски огън. В България обаче е спокойно. Въпреки че, заради плана „Марита“ сме принудени да застанем на страната на Хитлер, цар Борис III успява да предотврати кръвопролитията. Дипломатичният му подход успява да върне без кръв в пределите на България заграбената от Румъния Южна Добруджа. А бомбардировките на съюзниците са в бъдещето - „символичната война“ ще стане факт чак в края на годината.

Без да се намираме във война със Съветския съюз и без каквато и да било причина или повод, град Добрич е бомбардиран от съветската авиация. За щастие жертви няма, но населението, което чувства руския народ за най-близък е озадачено. За втори път в рамките на по-малко от 30 години България бива нападната в гръб от държавата, която счита за своя освободителка.
България и СССР не се намират в състояние на война – това ще стане чак на 05 септември 1944. Т.е. бомбардировките са съвсем ненужна и необоснована агресия срещу мирна и добронамерена към Съветския съюз държава.

За съжаление това не е единствената проява на агресия към мирна България. Бомбардирани са още Русе, Стара Загора, Казанлък, Горна Оряховица. Нападенията срещу България не са само по въздух, в началото на декември 1942 обстрелват селищата в Северното Черноморие. А съветска подводница атакува и потапя кораба „Струма“, при което загиват над 700 пътника.

България има и други жертви по време на войната. Англо-американски бомбардировачи сеят смърт и разрушения, като само самоотвержеността на българските пилоти предотвратяват по-големи страдания. Жертвите на съюзническата авиация и героизмът на българските пилоти не са забравени, но безпристрастността изисква да признаем, че са станали във „военно“ време. А съветските атаки – те са без предупреждение, без причина, и в „гръб“.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


Честито астрономическо настъпване на "баси жегата!"

***

- Бившото ти гадже да не е карал Голф?
- Как разбра?
- Ми... Като гледам как ми блъскаш вратата на Опела...

***

Честито астрономическо настъпване на "баси жегата!"

***

- Как глезите мъжа си?
- Ами понякога си мълча...

***

Нито едно кюфте не може да ти достави толкова удоволствие, колкото две кюфтета.

неделя, 21 юни 2020 г.

Говорит Варна!


Передаём сведения об уровне бул. „Васил Левски“ в сантиметрах. При ХЕИ +38, перекресток с бул. "Осми приморски полк" +42.

На тази дата: 21 юни 1919 г. Германия потапя морския си флот, за да не бъде предаден на Великобритания


Германия създала най-добрата по време на Първата Световна Война
подводница: истински подводен крузер с широк обсег на действие.
 Подводниците от клас „UA” били дълги 68 метра, тежали около
1500 тона развивали скорост от 15.3 възела на повърхността и обсег
 от 12.63 мили при скорост от 8 възела.


1919 г. Германия потапя морския си флот, разположен край архипелага Оркни (Шотландия), за да не бъде предаден по силата на Версайския договор на Великобритания.

Първите успешни опити за създаване на подводници са от края на 19 в., като в началото на 20 век започва въвеждането им за нуждите на военноморските сили. В Русия началото е сложено в 1878 г., във Франция - в 1884 г., в Испания и Великобритания - в 1887 г., в САЩ - в 1892 г.

Идеята за създаване на подводен флот намира реализация в Германската империя, в която до началото на Първата световна война са въведени на въоръжение 48 подводници с още 29 в строителство. В стремежа си да противодейства на военноморските амбиции на Райха, Британската империя е въвела към 1914 г. на въоръжение 77 подводници с още 15 в строителство, които обаче са технологично по-изостанали от немските. Франция към онзи момент е имала 62 подводници, а Русия - 58.

По силата на Версийския договор, целия военноморски флот на Германската империя е унищожен, като особенно стриктно това е следено от съюзническата контролна комисия по отношение на германските подводници с които се е водела неограничената подводна война в Атлантика.

Германската империя е първата държава използвала подводниците си ефективно за военни цели. Още през Първата световна война немските подводници потапят 11 млн. тона бруто товари на Антантата, кoето обстоятелство поставя Британската империя пред зависимост от ефектива от действията на немския подводен флот, защото на Албиона започнали да изпитват недостиг от доставки на храни, руди и суровини за военната индустрия. Въпреки неголемия си брой, използваните германски подводници показали невероятен потенциал през Първата световна война, което било успешен тест за стратегията при изграждането на Кригсмарине.

Въпреки версайското споразумение, германските военни инженери продължили да работят по развитието на немския подводен флот. Те изнесли разработките си в други държави и още през 1922 г. възложили на проектантско корабостроително бюро намиращо се в Хага разработката на три подводници, а след още три години същата фирма поела задачата да конструира и построи две подводници за турския флот.

Германски специалисти се заели и с изграждането на подводния флот на Испания. Така още в първите години след Версайската система от договори, Германия продължила в тайна разработката на подводници. Oрганизирани били и курсове за подводна техника и водене на морски бой с подводници от бивши германски морски офицери от войната. От 1919 до 1932 г.

Германия изживява най-трудните години в развитието на подводното си дело, но въпреки клаузите на Версайския договор, успява не само да запази в голяма степен военния си и научен потенциал в тази област, но и да го развие в сравнителен план доста успешно. В периода между двете световни войни, продължава разработването на нови подводници в други държави базирани на германския опит от Първата световна война.

Вицове - само сока, юни 2020 г.


Когато човек, с вратовръзка за 1000 евро, ти обяснява, че можеш да живееш с 300 лева, спонтанно ти иде да му затегнеш вратовръзката!

***

Фирма, съпричастна към борбата за равенство между половете, търси четири жени за ежедневно разтоварване на камиони с цимент...

***

- Знаеш ли как в Щатите казват на черния чай?
- Не, как?
- Незелен.

***

- Кажете ми, какви видове психологическо насилие знаете?
- Навън е лято, птичките пеят, слънцето пече. Всичко е ОК.
- И къде тук е насилието?
- На работа съм...

***

- Трябва да спрем да пием...
- Няма проблем! Къде да спрем ?!?