сряда, 2 септември 2015 г.

На тази дата: 2 септември 1945 г. с капитулацията на Япония завършва Втората световна война

1945 г. завършва Втората световна война. Капитулацията на Япония ознаменува окончателния край в частност на войната в Тихия океан и Съветско-японската война. След шест години и един ден настава дългоочакваният мир.

На този ден на флагманския линеен кораб „Мисури” в Токийския залив е подписан „Акт за безусловна капитулация на Япония”. Подписи под документа полагат от страна на Япония външният министър М. Сигемицу и началникът на Генералния щаб генерал Й. Умедзу, американският армейски генерал Д. Макартър, адмиралът от британския флот Б. Фрейзър и съветският генерал-лейтенант К. Деревянко. На церемонията по подписването присъстват представители на Франция, Холандия, Китай, Австралия и Нова Зеландия.

Според условията на Потсдамската декларация от юли 1945 г., които Япония приема безусловно, нейният суверенитет е ограничен върху островите Хонсю, Кюсю, Сикоку и Хокайдо, а също така и на по-малки острови от японския архипелаг по указания на съюзниците. Курилските острови Итуруп, Кунашир, Шикотан и Хабомаи преминават към Съветския Съюз. Статутът на императора с нищо не е накърнен.

Актът предвижда Япония незабавно да прекрати бойните действия, японските въоръжени сили безусловно да капитулират, като военното и гражданско имущество да се запази без повреди. На японското правителство и на Генералния щаб се предписва незабавно да освободят съюзните военнопленници и интернирани граждански лица. Всички японски граждански, военни и морски официални лица са задължени да се подчиняват и да изпълняват указанията и заповедите на Върховното командване на съюзните държави.

Капитулацията на Япония е ускорена, както от двете американски атомни бомби, така и от решението на Съветския съюз да обяви война на Япония на 9 август: в Манчжурската стратегическа настъпателна операция е разгромена японската Квантунска армия, освободени са северните и североизточните провинции на Китай (Манчжурия и Вътрешна Монголия) и Корея. По този начин е ликвидирана голямата военно-икономическа база на Япония на азиатския континент.

Вицове, септември 2015 г.

Добро утро!

СмЕх


Стадо овце си почива по пладне. Наблизо има корито с храна и вода. Две от животните са при копанките. И докато си похапват сладко и си пийват водица, едната казва на другата:
- Чух, че сега стопаните ни поят и хранят, но накрая щели да ни заколят, за да ни изядат месата.
А другата й отвръща гневно:
-Престани най-сетне с твоите конспирации! Цялото стадо ти се смее!

***

- Докторе, реших да стана вегетарианец.
- Но, защо?
- В плод-зеленчука все още ми дават на кредит, но в месарския вече е изключено!

***

Пешо искаше да подобри отношенията си с тъщата, като и подари скъпо палто.
За съжаление тя се събуди, точно когато я мереше с рулетката

***

-Тате, искам колело!
-Засрами се! Аз на твоите години исках да стана космонавт!

***

Тя изобщо не можеше да заспи... Първо започна да брои овце,а после се запозна с овчаря и се започна една...

***
Всяка сутрин нови вицове

вторник, 1 септември 2015 г.

За Бойко и кучето!

Снимка на премиера Бойко Борисов с куче, която публикува на страницата си във
фейсбук предизвика вълна от коментари. Много хора се снимаха с плюшени кучета и динозаври, като пародия на премиерското селфи.

Ако трябва сериозно да коментираме снимката на Бойко, то сме длъжни да кажем, че :

Борисов (видно от фотографията) е нарушил Закона за ветеринаромедицинската дейност в 
чл. 177. Кучето е с отрязани уши, а цитираният член забранява извършването на следните хирургически интервенции на домашни любимци:
а) рязане на опашка; б) рязане на уши; в) изрязване на гласни струни; г) отстраняване на нокти и зъби...

Дали ще се самосезират съответните служби?

Вижте най-недружелюбните градове в света

Читателите на списание ''Travel and Leisure'' са били помолени да направят класация на общо 266 градове по света според редица категории. Една от тях е била именно свързана с това до колко са услужливи местните жители, съобщава изданието The Independent.

Според импровизираната класация, руската столица Москва е оглавила негативната класация главно заради местните, които рядко помагат на туристи, както и заради общата им ''незаинтересованост''.

Веднага след Москва се нареждат Атлантик Сити в щата Ню Джърси, Санкт Петербург в Русия и Марсилия във Франция. Първата петица се допълва и от меката на киното - Лос Анджелис.

САЩ и Франция също имат завидно участие в топ 15 на най-неприветливите дестинации. Два френски и цели пет града в САЩ влизат в първата десетка.

Резултатите недвусмислено показват, че макар и много от градовете да са известни с непрестанния си нощен живот, впечатляваща култура и вкусна храна, се оказва че има много какво да учат когато стане дума за добро отношение към туристите.

Ето и пълният списък на градовете:

1) Москва, Русия

2) Атлантик сити, Ню Джърси, САЩ

3) Санкт Петербург, Русия

4) Марсилия, Франция

5) Лос Анджелис, Калифорния

6) Ню Йорк, САЩ

7) Филаделфия, Пенсилвания, САЩ

8) Балтимор, Мериленд, САЩ

9) Лас Вегас, Невада, САЩ

10) Кан, Франция

11) Пекин, Китай

12) Маями, Флорида, САЩ

13) Вашингтон, САЩ

14) Франкфурт, Германия

15) Бостън, Масачузец, САЩ

Карикатурите на Краси

"Пазарна икономика"









Краси Петров рисува специално за "Таралеж".

Пияна британка приземила самолет в София

Любопитна история, която е останала тайна за българските медии, разказа британският вестник "Мейл онлайн" днес. От нея се разбира, че в неделя вечерта пияна британка е започнала да троши самолет по време на полет за Турция и се наложило извънредно кацане в София.

Полетът е бил чартър на туристическата компания "Томас Кук" и е отлетял от Бирмингам.

Докато машината си летяла на хиляди метри височина порядъчно опианената дама изведнъж започнала да блъска и рита вратите и прозорците на самолета. Дори се опитала да ги троши с глава. Пилотът веднага поискал разрешение за извънредно кацане в София.

На борда на самолета от Бирмингам за турския град Дамлан е имало 213 пътници.

В публикацията се уточнява, че българската полиция е била предупредена и е чакала в готовност още преди да кацне аеропланът "Ербъс А321". Драмата обаче била преодоляна основно благодарение на цивилна полицака. Тя закопчала побеснялата дама с белезници още във въздуха.

"Жената беше много пияна. Започна да крещи и да псува и един от другите пътници съвсем разбираемо й направи забележка. А след това тя направо изтрещя", разказва пред "Мейл онлайн" Алън О'Конъл, който е бил на борда.

Пияната започнала да троши всичко на борда, а на служителите на борда им отнело време да овладеят положението. Полицайката, която се намесила, отнесла удар по главата.

"Никога не съм виждал самолет да се приземява толкова бързо от 35 000 фута височина. Българската полиция вече ни чакаше и четирима местни полицаи я изведоха. Наложи се да чакаме преди да продължим", продължава разказа на О'Конъл.

Говорител на "Томас Кук" определи поведението на пътничката като изключително опасно. Затова решението на пилота да се отклони към София било съвсем правилно.

"Нашите екипи са добре обучени да се справят с такива сериозни инциденти. Те действали безупречно и в най-добрия интерес на клиентите и колегите си, въпреки извънредните обстоятелства. Извиняваме се за затрудненията и краткото забавяне на полета", обявиха от туристическата компания.

Как се печелят $5 млрд. от кино за по-малко от година

Никога филмово студио не е печелило толкова много пари за толкова кратко време. На 4 август „Юнивърсъл Пикчърс“ показа кумулативни приходи в размер на 5,53 милиарда долара. Студиото представлява 28% от кинематографичния пазар в САЩ за 2015 г. Никое студио не е надвишавало 20% от пазара след „Дисни“ през 1999 г. А 2015-а още не е приключила, отбелязва френският „Льо Поан“.

Успехът е още по-впечатляващ поради факта, че не е плод на нито един супергерой! „Юнивърсъл“ дори отмъкнаха от „Отмъстителите“ на „Дисни-Марвел“ първото място в световния боксофис. С приходи от 1,6 милиарда долара „Джурасик свят“ стана третият най-голям успех на всички времена, след „Аватар“ и „Титаник“. Към това се прибавят 1,5 милиарда долара, донесени от „Бързи и яростни 7“, завоювал 5-ото място в боксофиса.

Средни филми

Няма да говорим за причините за триумфа на динозаврите или на лудите гонки на Вин Дизел. Няма да наблягаме и върху 991,6-те милиона, спечелени от „Миньоните“. Тези филми надминаха всички очаквания, но това бяха поредица блокбъстъри и успехът им беше очакван. И други студия като „Дисни“, което също бележи изключително успешна година, могат да претендират за подобен успех в такива филми. Истинското попадение на „Юнивърсъл Пикчърс“ обаче е във „втората дивизия“.

Както книжната индустрия, така и филмовата днес действа по модел, който дава предимство на „бестселърите“, тоест на блокбъстърите, в които се инвестира много с очакването да се спечели достатъчно, за да останат печалби и след изплащането на дълговете от евентуалните провали. Големите холивудски студия разчитат все по-малко на филми със средни бюджети – предпочитат по-големия залог и концентрират годишната си стратегия върху три-четири големи продукции.

Нова стратегия

„Юнивърсъл“ избра един по-различен модел. Вместо да се цели само и единствено във възможно най-широката публика (и съответно да изгражда блокбъстъри за публика от типично млади бели момчета), студиото се обърна към често подценявани демографски сектори и подходи, както би направил с блокбъстъри. Студиото инвестира в средни бюджети, визирайки специфични части от зрителите: домакини над 50 години („Петдесет нюанса сиво“ – приходи от 569,6 милиона долара срещу бюджет от 40 милиона долара), момичета („Перфектният ритъм“- 2, 285 милиона долара срещу бюджет от 29 милиона, или комедията на Джъд Апатоу „Тотал щета“), любителите на рапа („Straight Outta Compton“ – 119 милиона долара срещу бюджет от 28 милиона).

Вместо да промотира скромно своите продукции, „Юнивърсъл Пикчърс“ ги представи като събития, не по-малко значими от „Джурасик свят“. Всеки от тези филми успя да поласкае и съблазни своята специфична публика. Малките потоци правят големите реки, а тези „малки филми“ натрупаха приходи от повече от един милиард долара, или десет пъти повече от общата сума на разходите им. В крайна сметка се оказа, че вместо да се опитваш да се харесаш на всички, е по-добре да се харесаш на някои сигурни зрителски групи. Като диверсифицираш продукцията си.

„Юнивърсъл“ откри разковничето. Холивуд ще се поучи ли от тях?

В Узбекистан забраниха политологията!

Забраниха политологията в Узбекистан. Тя е обявена за лъженаука, а преподаването й във висшите училища е отменено. Затова съобщава AsiaTerra.

Министърът на висшето и средноспециалното образование на Узбекистан А. Вахабов в заповед от 24 август обявява решението за отмяна на преподаването на политология в университетите на централноазитската страна.

Формалното обяснение е, че темите на изучаваните предмети се дублират с други науки, в политологията няма научна методология, а учебната литература е основана само на западни източници, не включва националното научно наследство и не осветява "узбекския модел" на развитие.

Новостта събужда смесени чувства, коментира интернет медията. "Всички сме наясно, че никаква политология на практика в Узбекистан не е и имало - тя се свежда до кратката формула: "Какво ще наредите?". Така че загубата от известна гледна точка не е чак толкова голяма, допълват оттам.

В AsiaTerra се разказва, че решението не минава без известна съпротива. Политологът Фархад Толипов публикува във фейсбук отворено писмо, в което изрази несъгласие с решението на просветното министерство и обори аргументите му точка по точка.

"Не сме съгласни с това решение и излизаме в защита на нашата наука. Хиляди млади хора и опитни учени в Узбекистан имат дипломи за политолози, стотици от тях вече имат научни степени като кандидати или доктори на политическите науки. Ако политологията вече не може да бъде самостоятелна наука, то какви сега са тези учени, които държавата е обучила през първите години на независимост и на които е дала дипломи и научни степени?", възмущава се Толипов.

В същото време в Банкя

Б.Б. : "Беше малък, но вече стана 60 кг. Каракачанките си ги гледам също."

На тази дата: 1 септември 1983 г. Изтребители на СССР свалят над остров Сахалин южнокорейски пътнически самолет

1983 г. военни изтребители на СССР свалят над остров Сахалин южнокорейски пътнически самолет Боинг-747, когато навлиза в съветското въздушно пространство.

„Боингът” извършва рейс KAL-007 по маршрута Ню Йорк - Сеул, но навлиза в затворено за полети въздушно пространство на СССР, прелита над няколко съветски военни обекта, поразен е от изтребител-прехващач Су-15 с две ракети, след което пада в океана и се разбива югозападно от остров Сахалин близо до остров Монерон. Загиват всичките 246 пътници и 23-членен екипаж.

Това е втори пореден инцидент с южнокорейски самолет „Боинг” над въздушното пространство на СССР. Първият е на 20 април 1978 г. над Карелия, в близост до база на Северния флот на Бяло море, когато Боинг-707 е поразен от изтребител с ракета Р-60 и аварийно каца на съветска територия.

На 4 април 1983 г. американска авионосна група начело с авионосеца „Ентърпрайз” на 300 км. от Южните Курили изпълнява планови полети. Тогава звено от 4 палубни изтребителя F-14 се отправя за Южните Курили и нарушава преднамерено държавната граница на СССР, като изпълнява боен завой над спорните с Япония територии и веднага се отдалечава. Независимо че съветските изтребители не са имали теоретична възможност да реагират, цялото командване на ПВО в Далечния Изток е наказано. Това предварително изостря обстановката.

В добавка през цялото лято в района непрекъснато курсират американски военни самолети: разузнавателни RC-135 и противолодъчни „Орион”, а понякога съветската ПВО я опипват стратегическите скоростни самолети SR-71.

„Боингът” започва полета си с отклонение на север от зададената пътна линия. Рейсът трябва да тръгне от радиомаяк Бетел, но вместо това той минава 20 км северно. По това време във въздуха се намира американски самолет-разузнавач RC-135, който започва да се сближава с „Боинга”. Те се събират толкова близко, че отметките на радарните екрани се сливат. След като се разделят единия взема курс към територията на СССР, а другият поддържа курс близо до международното въздушно трасе. Това е моментът, в който съветската ПВО разменя целите, като взема пътническия самолет за разузнавателен. За това спомага и обстоятелството, че самолетите са със сходни габарити и конфигурация, като дават почти еднакви по големина и яркост радарни отметки.

На територията, над която преминава, се намират военни обекти, поради това в този район са забранени полетите на чужди самолети. При приближаването на Камчатка за прехват излитат шест изтребителя МиГ-23. Те многократно предават на лайнера радиосъобщения за нарушаване на въздушните граници на СССР, но реакции не последват. Следваната пътна линия излиза в международно въздушно пространство над Охотско море и изтребителите се връщат в авиобазата. За четири часа след излитането от Анкоридж самолетът вече се е отклонил на 300 км от курса, като се насочва към остров Сахалин.

Срещу „Боинга” излитат два изтребителя-прехващача Су-15 в 3.42 и 3.54 ч. местно време. В 4.16 ч. лайнерът повторно навлиза във въздушното пространство на СССР над остров Сахалин. Земна радиостанция го информира на аварийна международна честота за нарушението. Тук отклонението от маршрута достига 500 км.

Задачата да свали „Боинга” се пада на заместник-командира на 777-и изтребителен авиополк подполковник Генадий Осипович. Той настига нарушителя и известно време го съпровожда. Когато получава команда да стреля на поражение, той се бави около 15 секунди с надежда да се случи чудо. Чудото наистина става, командата за стрелба е отменена, но летецът получава нова: да застави нарушителя да кацне на съветска територия.

Осипович доближава кабината на лайнера до пределно възможно разстояние, но не вижда осветените илюминатори, защото щорите им са спуснати. Той подава международно установените сигнали на самолет-нарушител чрез аеронавигационното си осветление и последователни странични наклони. Реакция не последва.

След това Осипович получава команда да открие предупредителен огън. Той пуска няколко серии с оръдията, като изстрелва 243 снаряда (по 82 на секунда). Сред снарядите няма трасиращи, а само бронебойни и осколочно-фугасни, затова пък заревото нощем от четирите цеви е впечатляващо. Отново няма реакция.

В това време самолетът-нарушител започва да намалява скоростта до 400 км/ч, която е извън възможностите на тежкия изтребител, заплашва го влизане в свредел. Осипович докладва, а в земния команден пункт това е оценено като опит да се измъкне. По-късно е установено, че „Боингът” всъщност започва да набира височина, за да премине в друг височинен коридор.).

В 4.26 ч подполковник Осипович получава повторна заповед за ракетен пуск. С форсиран завой Су-15 излиза зад „Боинга” на около 2 км и изстрелва две ракети: дясната е с радиолокационна глава и улучва опашката с кормила за управление, а лявата, с инфрачервена глава, попада в крайния ляв двигател и го откъсва заедно с част от крилото. Самолетът планира 7-8 минути от височина 9000 м и пада в океана.

След като става ясно, че е свален пътнически „Боинг” и е определено ориентировъчно мястото на падане, започва търсене на отломките от съветски, американски и южнокорейски съдове. Поради изострените отношения между страните, действията не са координирани. Всяка страна се надява да намери улики да защити своята теза, като взаимно се дезинформират. След два месеца съветски водолази намират всички бордови прибори, включително бордовите черни кутии.

През 1986 г. СССР, САЩ и Япония създават единна система за следене на движението на авиационния транспорт над северната част на Тихия океан. Освен това е установена пряка връзка между диспечерските служби на трите страни.