Отсечката по пътя София-Своге-Мездра, в която се случи
тежката пътна катастрофа вчера, е проблемна. Това заяви в студиото на Нова
телевизия днес Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Той призова да
не се бърза със заключенията и обвиненията, тъй като има много неизвестни.
"Още в началото на август получихме множество сигнали
от граждани за тази пътна отсечка, че е проблемна. През 2016 г. тя е ремонтирана
и са дадени десетки милиони лева", каза Богдан Милчев.
"Огледът на нашите експерти показа фрапиращи неща.
Започнахме комуникация с МРРБ и изпратихме становище до министъра с приложени
снимки. Такива проблеми има по цялата страна”, каза още Милчев.
След тежкия инцидент е сформиран екип от Института за пътна
безопасност с представител от Австралия с дрон. Ще се направи обследване не
само на пътя, а и на цялата катастрофа.
"Видяхме, че тази мантинела е като някаква вафлена
коричка. Най-вероятно тя просто е била поставена, за да може да бъде приет
пътят. Пропускаме много важен факт, а именно, че пътят е част от една система и
тя се нарича човек-път-автомобил. Неслучайно човекът е поставен на първо място,
защото той е в състояние да покрие част или всички останали недостатъци, за да
се избегне катастрофа”, коментира от своя страна Красимир Георгиев от
Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
Следобед в МВР се свиква съвещание с представители на всички
институции, които имат отношение към пътната безопасност. Премиерът Бойко
Борисов вече обяви понеделник, 27 август, за ден на национален траур.
Лошият път "застлан" с милиони
Ремонтът на пътя от Нови Искър до Мездра, който е с дължина
от близо 82 км, започва през 2011 г. и приключва преди две години. Ремонтните
дейности се извършат на три етапа - от Мездра до Елисейна, от Елисейна до
Своге, от Своге до Нови Искър.
Поръчката е спечелена от фирма "Трейс", а цената
й 23.6 млн. евро без ДДС - 65% заем от
ЕИБ, а останалата част – от републиканския бюджет.
Според съобщението, пътят преминава през 12 населени места,
има 23 кръстовища, пет тунела, два жп надлеза и 32 моста. При строителството ще
се рехабилитират съоръженията по него, ще се реконструират няколко кръстовища,
а пътната настилка ще е нова, обещават тогава от регионалното министерство.
Констатации на Института
Днес обаче Институтът за пътна безопасност казва друго,
макар заместник-министърът на регионалното развитие Валентин Йовев да уверява,
че настилката "не е нарушена, наклоните са нормални, има нормално отичане
на водата".
На 24 август Институтът за пътна безопасност публикува и
изпраща до медиите свой репортаж за състоянието на отсечката, ремонтирана с 23
милиона евро.