вторник, 28 август 2018 г.

Симеон Сакскобургготски: Грозно е да ме принудят към второ изгнание


"Има един момент, в който си мислех колко би било грозно да ме принудят и то в една демократична България към второ изгнание".

Така Симеон Сакскобургготски коментира пред журналисти съдебните дела за т.нар. царски имоти.

Наскоро Софийски градски съд постанови, че "Врана" е собственост на държавата, а не на Сакскобургготски.

"През 1946 г. получихме един списък и то от Отечественофронтовското правителство, а не някакво монархическо, за имотите. След това през 1998 г. се потвърди собствеността, а изведнъж започнаха всички тези много неприятни и унизителни за мен преследвания. За да видя сега, в края на живота ми, така да ме изтезават и мъчат с някакви измислени и фалшиви претенции е тежко", каза още Сакскобургготски.

Според него в цялата сага има политически отенък.

"Мисля, че това е откровено, защото ако се погледнат фактите в една цивилизована, демократична и европейска страна, частната собственост е неприкосновена", поясни Симеон.

Според бившия премиер хората, които са се заели "да го тормозят" трябва да знаят как е бил възпитаван от родителите и дедите му, какво е тяхното разбиране за държавно, частно и лично.

"При наличие на днешните обичаи и навици мога да кажа много повече, но днес сме тук по друг повод", каза още Сакскобургготски.

Той и съпругата му присъстваха в Рилския манастир на панахида по повод 75 г. от смъртта на цар Борис III.