![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh78mq_OFI8l05PhpllXhhyphenhyphen11IxJ6o7w_0bAeWJnH9FSmwMCwPFhDmHtquCbDc8gJAJbUIHl_41ELnUvQ4X-E9Wo1TmMTVmtGGK0RdCEAkrwpK0om_AkcJnPln5XTxDHV5U0Auo7qeNtHI/s1600/1.jpg)
По идея на Шарл дьо Гол самолетите носят името „Конкорд”. На 2 март 1969 г. самолетът извършва първия си пробен полет от Тулуза до Париж. На 25 юли 2000 г. „Конкорд” се разби край Париж на път за Ню Йорк и загинаха 109 души. Тогава всички полети на свръхзвуковите самолети бяха спрени до 7 ноември 2001 г., когато полетяха отново след доста технически подобрения.
През април 2003 г. „Еър франс” и „Бритиш еъруейз” решават да прекратят полетите с единствения свръхзвуков пътнически самолет. Френската компания спира трансатлантическите рейсове на конкордите още през май с.г. като основна причина за спирането на полетите тогава е изтъкнато сериозното влошаване на икономическите резултати.
За окончателното спиране на свръхзвуковите стрели сериозно повлиява и ударът върху имиджа им, който нанася катастрофата в Париж. Въпреки че трагедията е първа и единствена за почти 30 години експлоатация на свръхзвуковите машини, повечето богати пътници спряха да летят с тях.