петък, 8 август 2025 г.

От рубриката "Русия е велика сила": През тази година в Русия е построен само един от 15 планирани комерсиални самолета, съобщава Reuters.

През тази година в Русия е построен само един от 15 планирани комерсиални самолета, пише Reuters, позовавайки се на закрити данни от швейцарската аналитична компания ch-aviation.

Според швейцарската база от данни, от началото на 2022 г. в Русия са продадени общо 13 нови руски самолета: 12 Superjet и един Ту-214. Последният, според източник на агенцията и руски медии, се експлоатира от първия вицепремиер Денис Мантуров.

За сравнение, през 2021 г. руският авиопарк се е попълнил с 52 нови комерсиални самолета, включително 27 Airbus, три Boeing и 22 самолета Sukhoi Superjet (с чуждестранни компоненти).

Реалните темпове на строеж на руски самолети са се оказали значително по-ниски от декларираните. През юни 2022 г. генералният директор на „Ростех“ Сергей Чемезов съобщи, че държавната корпорация планира да произведе над 110 самолета МС–21, Ту–214 и Ил–114 до 2025 г. и около 500 летателни апарата до 2030 г.

Оттогава властите многократно преразглеждаха производствените планове. В средата на миналата година целевият ориентир за доставки за 2024–2025 г. беше съкратен от 171 на 21 самолета.

На 5 август Чемезов съобщи на премиера Михаил Мишустин, че серийното производство на самолетите МС-21, SJ-100 и Ил-114 ще започне през 2026 г., две години по-късно от първоначално планирания срок.

Според източник на Reuters, авиокомпаниите неохотно приемат МС-21, построен изцяло от руски части, тъй като лайнерът се е оказал значително по-тежък от версията с вносни компоненти. Това е намалило обхвата на полета и горивната ефективност на самолета.

Подкрепи блога с дарение! 
 PayPal:
Revolut: revolut.me/danibg1912