сряда, 31 юли 2013 г.

Цитат на деня

Аз съм първа политическа сила

"В моята кариера аз действително съм ръководил пожарогасителни действия в най-тежките моменти в България и там се искат много качества. Но след това пет години съм бил главен секретар на МВР, за което ме е избирал българският народ след това много пъти, оценявайки моята работа и съм ви побеждавал двете партии заедно. След това народът ме избра за кмет на София два пъти за сметка на вас. Това да си кмет на София пет години е много управленски опит, безспорно. И след това същият този народ 4 години ме излъчи да съм премиер и сега пак ми даде да съм първа политическа сила."

Актуално

Напрежение пред парламента

Униформени започнаха да премахват с груба сила протестиращите на жълтите павета. Тази сутрин демонстрантите опънаха хавлии и чадъри на протест
наречен "плажна революция". В момента протестиращите са обградени. Преди малко на задния вход на Народното събрание полицията е била момче на име Ицо от Козлодуй.

Актуално!

Море в Русе

Живакът на термометъра достигна 38,6 градуса, след което се изви вятър със скорост над 100
км/ч. Започналият летен дъжд бързо се обърна в градушка с ледени топчета с големината на бобени зърна. В резултат от дъжда бяха наводнени улици из целия град, а много автомобили закъсаха по булевардите, превърнали се в реки.

Актуално!

На плаж пред парламента

С плаж пред Народното събрание започна днешният, 48-и, ден на протести срещу
правителството. „Гражданският дълг ни кара да сме все още в София, но нека си представим, че сме на едно по-приятно място”, написаха в призива за “плажния” протест организаторите във Facebook страницата на събитието „Плажна революция”.

Смех

Не мога да разбера, защо навсякъде когато почваш работа ти искат мотивационно писмо ? Ясно
е, че каквито и мотиви да си измислиш всичко е за пари !
   *
Мъжът е:
На 16 години, като флейта - само да я пипнеш и вече свири.
На 30, като цигулка - 15 минути я настройваш, час свириш.
На 45, като виолончело - час настройваш, 15 минути свириш.
На 60, като пианино - свириш само с пръсти.
На 70, като диригент - само дава указания.
   *
Идеалната жена е като хлебарката - виждаш я само през нощта или в кухнята
   *
Не разбирам разликата между конкурсите "Мис Вселена" и "Мис Свят"... В "Мис Вселена" и извънземни ли участват?
   *
Българин, французин и турчин говорят за жените. Французинът:
- Жената е като песен
- слушаш и се наслаждаваш... Българинът:
- Не, жената е като грамофонна плоча
- слушаш, слушаш, омръзва ти и я хвърляш... Турчинът:
- Еее, защо ще я хвърляш, бе?! Обръщаш я и слушаш от другата страна...
   *
Говорят си двама:
- Какво ще кажеш за фигурата на жена ми?
- О, не само си е запазила фигурата, като студентка, но даже я е удвоила!
   *
Двама мъже се сблъскват в един хипермаркет.
- Извинявайте, не Bи забелязах - казва единият - жена ми изчезна някъде между щандовете и не мога да я намеря.
- И аз загубих мойта - кaзва другият - Bашата как изглежда?
- Ами висока, слаба, дълга руса коса, много къса поличка, големи гърди, плътно прилепнала блузка, без сутиен. А Bашата?
- Абе няма значение, дайте да намерим първо Bашата!

вторник, 30 юли 2013 г.

#ДАНСwithme

Протестът! Ден 47-и!

Протестиращи срещу правителството на Пламен Орешарски скандират "оставка" и освиркват
сградата на Министерски съвет в столицата. На площад „Независимост" се чуват звуци от тъпани и тромби. Протестиращите развяват български знамена.

Антипропаганда!

Оре Ша за срещата с Биг Ша

Премиерът Пламен Орешарски постигна консенсус с представителите на гражданска
инициатива "За нов Обществен договор" по точките от разгласените в петък програмни приоритети на правителството. След срещата в Министерски съвет, на която присъстваха публични фигури като рапъра Биг Ша и бащата на тенисистката Сесил Каратанчева - Радослав, той дори се учуди, че досега няма нито една сериозна критика срещу планираните оздравителни мерки.
"С инициативния комитет обсъдихме действията на правителството до този момент и ги уверих, че ние ще продължим да изпълняваме
програмните приоритети. Правителството ще продължи да ги изпълнява. Такива, каквито ни бяха гласувани в парламента в началото на мандата. Интересно защо но срещу тях досега не съм чул сериозни критики. За съжаление, обществото в момента не обсъжда програмните приоритети или действия, а странични неща", коментира Орешарски.

Актуално!

Плевнелиев потвърди за ветото

Росен Плевнелиев има готовност да наложи вето върху актуализацията на бюджета. В интервю
пред bTV държавният глава заяви, че е готов да използва конституционните си правомощия, защото все още има много въпроси, които остават без отговор.
Ето част от думите на Плевнелиев пред bTV:

- Надявам се да има промяна - ако не, ще консолидирам позицията си.
- Тоест, вие сте склонен да наложите вето?
- Склонен съм, но ще изчакам дебатите.
- Да не стане така, че депутатите да излязат в лятна ваканция?
- Президентът е длъжен да седи над ваканциите и над ежедневното отиграване на ситуациите, защото някой е длъжен нещо да направи. Това е най-важният закон в държавата. Има много въпроси, на които трябва да бъде отговорено.
- Добре, ако вие наложите вето, ще има нови дебати в парламента и може би господин Сидеров ще бъде принуден да гласува директно за първи път, не за кворум, а заедно с ДПС.
- Аз не участвам в подобни сценарии. Аз налагам вето само с аргументи. Това е моята принципна позиция.

Антипропаганда!


Разкрития

Светът се дели на творци и паразити

Писмо на писателя Георги Марков до журналиста от "Свободна Европа" Димитър Бочев отпреди 36 години. Преди дни Бочев потвърди автентичността на писмото.
февруари, 1977


Драги Митко,

...От много отдавна вече не вярвам в „свобода на словото“, която на практика се свежда и в
двата свята до свободата да крещиш на глас у дома си или пред неколцина приятели това, което те вълнува. Но я се опитай да изкажеш мнение в „независимия“ вестник ТАЙМС или в независимото Би Би Си? Имаш много здраве от пробитата шапка на демокрацията.

Там, но както и в „Работническо дело“, трябва да се съобразиш с линията на вестника или радиото. Принципите са абсолютно същите. Разликата е само във формите - едните са по-груби и недодялани, а другите по-гладки. Всичко това, което ти говоря, ти вече си го познал. И всичко това аз имам твърдото намерение да напиша в един или няколко романа. Защото нито хората от Радио София, нито хората, които стоят зад тукашните радиостанции, ги е грижа за България и българите.

Просто хората си изкарват хляба, както биха могли да го изкарат с отглеждането на таралежи например... Така че всяко решение, което те взимат, всяко мнение, което те изразяват, няма нищо общо с истината, правдата, борбата за доброто и съвършенството на човека, любовта, красотата. Не!

Никаква друга кауза освен своята проста и ясна кауза - да си циментираш положението и да не си създаваш неприятности. Все повече ме смайва впечатлението, че истинската болест на нашето време не е нито комунизмът, нито капитализмът, нито тероризмът, нито каквито и да са революционни и контрареволюционни евангелия, а главно (може би дори единствено) това мръсничко, подличко, егоистично добре маскирано, добре гарнирано чувство да си осигуриш своето живуркане, като се присламчиш към някой октопод, който има нужда от тебе да му чистиш пипалата.

Все по-силно съм убеден, че светът съвсем не се дели на добри и лоши хора, на леви или десни, на вярващи или невярващи, а главното деление, което има значение за нас, е на хора, които могат, и на хора, които не могат. С други думи - на творци и паразити. Има различни видове творчества, както има и различни видове паразити.

Селянинът, който сее на нивата, е творец, жената, която ражда и отглежда деца, е творец точно толкова, колкото Айнщайн, Бетовен и Достоевски са творци. Този, който прави обувки, е творец, клоунът на сцената е творец, бръснарят на ъгъла е творец и т.н. Но оттук започва най-голямата драма на хората.

Творците и особено талантливите от тях никога не се съюзяват. Първият белег на един талант или на един гений е неговото несъгласие с другите. Много пъти съм казвал, талантът е независимост. И затова всички истински творци поради вътрешната си сигурност, поради устройството си винаги са в пълно разногласие по всички големи въпроси.

В замяна на това паразитите или ако щеш посредствениците се обединяват, подреждат се в стройни редици и създават могъщата армия на администрацията и бюрокрацията. Тъй като те нямат творческата сигурност и смелост, тъй като по даденост са страхливи и несигурни, те намират подкрепа в своето общество, в своята администрация, която трагично им дава власт над творците.

Администраторите най-много ненавиждат през живота си творците и творчеството, защото всяко нещо, създадено на този свят, им казва, че те не могат да създават, че те са просто паразити. Никой не е изливал повече злоба и завист спрямо творческата част на света от тия осакатени нещастници, които са си присвоили правото да управляват другите. Те се боят от творците, защото творецът не се подчинява лесно, той не е добър служител, той не е примерен чиновник, който казва сладникаво усмихнат „да, сър!“.

И затова на тебе ти е ясно например защо всяка дребна редакторска маймунка, колкото и бездарна да е, която почука на вашата врата (или на тукашната), има огромни предимства пред такива като мене. Защото те не се интересуват какво всъщност предават за България, не се интересуват да вникнат дълбоко в нуждите на ония, които слушат оттатък, да отговорят най-пълно на техните очаквания... а просто да си изслужат времето за пенсия и след това да имат приятни старини в някое крайморско топло заливче.

Когато пристигнах тук, на Запад, бях много изненадан да открия, че почти всички хора, които срещнах, и тукашни, и емигранти всъщност се бореха и мечтаеха да получат в живота нещо, което аз бях захвърлил в България - пари, гарантирано положение, слава. Почти всички - и англичани, и германци смятаха, че аз съм бил луд и че е абсолютно морално да лежиш на гърба на цял народ и да си живееш като привилегирована гадинка.

Този морал така ме порази, че тогава разбрах, че обществената съвест на Запад е или мръсна политическа игра на деня, или куп лайна, че тя не е искрен отклик на нищо, защото малцината честни и искрени донкихотовци, които милеят за човешкото достойнство, нямат достъп нито до радио, нито до телевизия, нито до вестници. Ако търговските интереси на Запад повеляват, те са в състояние да започнат да свирят съветския химн редом със собствените си национални диарии.

За мой и твой ужас, това е действителността. Това е все същият конфликт между партията и отделните творци. Ако комунизмът някога дойде на Запад, уверявам те, че техните диктатури ще бъдат далеч по-отвратителни от нашите - източните. Но ако не дойде, причината за това ще бъде, че техните обществени форми са по-съвършено неморални и представляват по-модерни и по-солидни укрепления за посредствеността и бездарието, основите на несправедливостта са много по-дълбоки и парфюмът на демагогията (за да прикрие миризмата на лайната) - много по-силен.

Знам, че въпросът ти е естествено - А ЗАКЪДЕ СМЕ НИЕ? КАКВО ДА ПРАВИМ НИЕ?

Най глупавото би било да се лъжем, че нещата не са такива, каквито са. Най-непростимото би било да се гръмнем. Отговорът е много прост. Ние трябва да продължаваме да бъдем точно това, което сме били - луди. Защото това е формата на живот, която най-добре ни приляга, защото ние сме родени за нея и защото е най-висша привилегия на природата - ДА НЕ БЪДЕШ КАТО ТЯХ. И струва ми се, че цялата красота на живота, че ако щеш целият му смисъл (нали красотата е смисъл) като че е заложен в лудостта на лудите. Всичко наистина голямо и красиво, което и природа, и хора са създали досега, е изблик на тази лудост, която според мен е самата същност на МОЖЕНЕТО.

Пиши, ако чувстваш, че можеш да пишеш, рисувай, ако мислиш, че можеш да рисуваш, кови, ори, пей, прави нещо, което усещаш, че можеш да правиш, и не се извинявай, че някой не ти е дал микрофона си, че не искат да те печатат. Когато творбите ти станат безспорни, конформистката същност на ония, другите, ще заработи в твоя полза, те ще те приемат като СВОЙ, ще те пуснат по радиото, по телевизията, навсякъде, паметник ще ти издигнат, за да докажат, че те винаги са били с тебе и ти винаги си бил с тях, че онова, което ти си направил, е ТЯХНО.

Те винаги са си присвоявали всичко голямо от историята, всичко, което лудите са създали. И затова можеш да си обясниш такива странни картинки, че музикално глухи охкат и ахкат по Бетовен, литературно слепи хора хвалят до небесата Достоевски и цели шайки от нищожества честват коленопреклонно Ботев (и дори наум не им минава да се опитат поне мъничко да бъдат като него). Ето това е конфликтът! Най-големият, най-дълбокият, единствен сериозен конфликт.
...
Най-сърдечно твой
Жоро