четвъртък, 8 август 2013 г.

Актуално!

Станишев на среща при Обама

Делегация на ПЕС, водена от Сергей Станишев, заминава за САЩ през ноември. Вече се подготвя и графикът за четиридневните срещи с висши функционери на Демократическата партия отвъд Окена.
Те ще се проведат във Вашингтон. От международния отдел на "Позитано" 20 не скриха, че търсят и възможност лидерът на ПЕС и шефът на Европейския парламент Мартин Шулц да бъдат приети от президента на САЩ Барак Обама, пише в. "Преса".
Повод за посещението на европейските социалисти в САЩ са предстоящите догодина избори за депутати в Европейския парламент. За левицата в Европа победа в Брюксел e ключова.
Вече стана ясно, че Мартин Шулц ще е най-вероятният кандидат на левицата за шеф на Европейската комисия. Евентуална среща с Обама ще бъде добър знак за добрите перспективи за добро сътрудничество между Европа и САЩ в света, ако ПЕС спечелят изборите

Разкрития!

Обосновано предположение за уволнението на сутрешния блок на БТВ, Ани Цолова- Виктор Николаев

Пиар отделът на бТВ обяви официалната версия за дългия отпуск на сутрешния блок.

От там подчертават, че целият екип на предаването има нужда от почивка и единствената възможност да излязат във ваканция е времето, в което и парламента почива.

Защо това поражда съмнения?

Първо – и Виктор Николаев и Анна Цолова вече бяха в годишен отпуск, като когато единият почиваше, другият водеше сам.

Второ – никога досега сутрешният блок на бТВ не е спирал заради отпуските на титулярите.

Запознати припомнят, че дори и да се е налагало титулярният екип едновременно да излезе в отпуск – винаги досега той бива заместен от друг екип. И предаването не спира. А и кой спира предаване, което по рейтинг е №1 сред всички сутрешни блокове в България?
Проверка на Economic.bg сочи, че „Тази сутрин” е трябвало да бъде в ефир през целия месец август. Решението за спирането не е било планирано. Взето е внезапно. Имало е форсмажорни обстоятелства, които да принудят ръководството на телевизията да свали от ефир своя лидер – сутрешния си блок. Всеки си измива ръцете с удобната, но неистинска формулировка "летни годишни отпуски". Но никой не отговаря на въпроса - добре, отпуски, но защо сутрешният блок изцяло е спрян, защо други журналисти не го водят като заместници за 1 месец, както е било досега всяка година?  В понеделник, на 5 август, хиляди зрители на медията бяха изключително неприятно изненадани.
Запознати коментират, че Остриетата на сутрешния блок на бТВ - Виктор Николаев и Анна Цолова ще изхвърчат от телевизията заради разговора с Пламен Орешарски.
Двамата поне 10 пъти му зададоха въпроса: „Кой ви накара да застанете зад кандидатурата на Делян Пеевски за шеф на ДАНС?”, а Орешарски десет пъти отказа да отговаря.

Смех

Странно нещо е женският поглед.
От пет метра забелязва косъм на рамото ти, но така и не успява да уцели вратата на гаража!
   *
Питат Радио Ереван:
- Каква е приликата между демокрацията и българската демокрация?
Радиото отговоря:
- Като между обикновения стол и електрическия стол.
   *
Иванчо видял падаща звезда и в бързината се зачудил какво да си пожелае. На другия ден пред къщата му го чакало колело с цици.
   *
Сервитиорът влиза в кухнята:
Две наденички за господин съветника.
И една му стига-казва готвачът.
Той е толкова фиркан вече,че вижда всичко двойно!!
Така е но той си поръча четири.
   *
- Ок, а как ще те позная?
- Ще бъда с черна шапка и дънки, висок съм 185, тежа 73 килограма.
- Ок, аз ще съм с черно палто с кантар и рулетка.
   *
- Алооо... Днес си купих чисто ново БМВ и вдигнах 300 на магистралата...
- И квоооо... обаждаш се да се похвалиш ли?!
- Не... искам само да питам, как се чисти адреналина от седалката...
   *
В ресторанта на гарата:
- Келнер, защо са толкова малки порциите тука?
- Нарочно са така, за да не закъсняват пътниците за влака...

сряда, 7 август 2013 г.

Разкрития!

Дядо Николай Пловдивски с нов луксозен часовник! Снимка

Пловдивският митрополит Николай беше забелязан с нов луксозен часовник в деня, в който
той се изказа срещу всички политици, управлявали през последните над 20 години. Възлюбеният Бог не даде властта никому, на никой от тези, които се опитваха да управляват България през тези над 20 години, защото те не я заслужават”, каза той по време на проповедта си след Архиерейска литургия в православен храм „Свето Преображение Господне” в кв. „Тракия” в Пловдив.

Докато обикаляше из пловдивския квартал, Дядо Николай не се усети как изпод маншета блесна поредният скъп часовник. Новият аксесоар е супер изчистен с кожена каишка.

Пловдивският митрополит не за пръв път се явява с луксозен часовник. Огромен шум в медиите предизвика и „Ролекс”-ът му, който дори беше пуснат за продажба на търг с начална цена 11 600 лева, след като дядо Николай го дари на Църковното настоятелство на храма „Света Марина”. С парите църквата трябваше да покрие непосилната си сметка за ток, но тогава купувач не се появи.

Актуално!

Изгониха български медии от Рамазан Байрама в Пловдив за сметка на турските

Български медии скандално не бяха допуснати на тържествената вечеря - ифтар по случай
мюсюлманския празник Рамазан Байрам, организирана в Пловдив с участието на Главно мюфтийство, съобщи „Фокус". На вечерята по-късно дойде и президентът Росен Плевнелиев.
На нея присъстват повече от 600 представители на мюсюлманската общност както и вицепремиерът на Турция Бекир Боздаг. След като в залата бяха допуснат турски медии, българските медии бяха буквално избутани и не бяха допуснати вътре въпреки възраженията им, че събитието е на българска територия и е с участието на българския президент.
На входа, на който има изключително засилен контрол, бе съобщено, че нареждането за недопускане на български журналисти е на главния мюфтия. След това някои организатори обявиха, че по протокол президентът не бива да се снима по време на вечеря.

#ДАНСwithme

Протестът! Ден 55-ти!

Протестите срещу кабинета на Пламен Орешарски в столицата продължават 55-и ден.

По рано през деня в интернет бе качен и бр. 1 на вестник “Протест”, който ще се разпространява в мрежата като pdf, който желаещите ще могат да разпечатват и раздават.

Актуално!

Три дни по-малко „Ваканцуване“! Парламентът се събира за ветото на 30 август

Председателят на Народното събрание Михаил миков ще свика Народното събрание на 30
август от 10 часа. Това стана ясно днес, след като президентът наложи вето върху актуализацията на бюджета.
Депутатите трябваше да почиват до 31 август, събота, и да се съберат в първия парламентарен ден - сряда, на 4 септември.

В дневния ред е ново обсъждане на Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г. По повод наложеното от президента Росен Плевнелиев вето върху актуализацията на бюджета Михаил Миков направи следното изявление:

„Преди два дни заявих, че няма да използвам правото си по чл. 78, т.1 от Конституцията за свикване на заседание на Народното събрание, защото се надявах, че всички държавни институции ще изпълнят отговорно ролята, която им е поверила Конституцията и в този смисъл ще оправдаят общественото доверие, с което са облечени. Днес обаче президентът върна за ново обсъждане Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.

Запознах се и със становището на министър-председателя за ползите от едно повторно обществено обсъждане на въпросите около този закон със заинтересованите лица.

Отчитайки тежестта на аргументите на президента и на министър-председателя и интереса на българското общество, както и нагласата в повечето политически партии и парламентарни групи, считам че е необходимо народните представители да се запознаят с изложението на президента, за да преценят на свой ред основателността на тези аргументи и становища.

С оглед на казаното, приканвам народните представители и парламентарните групи да подготвят позициите си в следващите седмици за ново обсъждане на закона.

На основание чл. 78, т. 1 от Конституцията, ще свикам Народното събрание на заседание на 30 август – петък от 10.00 ч. с дневен ред: Ново обсъждане Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.”

Актуално

Бисер „Петното“ атакува пресконференцията на протестиращите

Русенският бизнесмен Бисер Миланов с прякор Петното и движение "Свобода", към което
принаджлежи, атакуваха пресконференцията на "Протестна мрежа" в БТА и бяха изхвърлени с полиция.

Миланов нарече наредените край залата за пресконференциите Асен Генов, Ясен Атанасов, Ивайло Захариев и Жюстин Томс "провокатори", "мафиоти" и "идиоти".

От движение "Свобода" заявиха, че не може говорителите на пресконференцията да искат оставка, след като не предлагат нищо.

Те посочиха, че са пуснали свободна подписка в интернет срещу монополите, към която всеки може да се присъедини, ако иска.

От "Протестна мрежа" заявяват, че искат да поставят началото на диалог и да представят първите си комуникатори.

"Протестна мрежа" се определя като независима структура и обща среда на взаимодействие между активни участници в протестите срещу кабинета Орешарски.

Тя няма за цел да води диалог с правителството, защото исканията й се свеждат до оставка и провеждане на демократични избори.

Актуално!

Мотивите на Плевнелиев за ветото върху актуализацията на бюджета- пълен текст

По-рано днес държавният глава Росен Плевнелиев обяви, че налага вето върху приетата от
Народното събрание и предложена от правителството на Пламен Орешарски актуализация на Бюджет 2013.
Впоследствие на сайта на президентската институция беше публикуван пълният текст на неговите мотиви за това.
Публикувам мотивите без съкращения:
Уважаеми народни представители,
Уважавам и считам за нормално всяко едно ново правителство да осъществява онези политики, заради които е избрано, включително и чрез актуализация на бюджета. Актуализация на бюджета не се случва за първи път и не се случва само в България. Това е нормална практика. Не оспорвам необходимостта от предприемането на допълнителни социални мерки, чрез които държавата да подпомогне най-уязвимите групи от обществото. В условията на криза предоставянето на социална подкрепа на гражданите е основна отговорност на държавата. Подкрепям и стъпки в посока подобряване на бизнес средата и насърчаване на икономическата активност. Уверен съм, че навременното разплащане на задълженията на държавата е една от важните  предпоставки за нормалното движение на ликвидността в икономиката. Когато тези задължения са направени при спазване на финансовата дисциплина и в рамките на бюджетите на съответните институции, или са обосновани от извънредни нужди, то държавата няма никакви основания да просрочва плащанията по тях.
Същевременно промените в държавния бюджет не бива да поставят под съмнение макроикономическата стабилност и дългосрочните перспективи за развитие на икономиката. Задължение на правителството е да подготви актуализацията на бюджета в условия на прозрачност и открит диалог с представителите на бизнеса, синдикалните организации, местните власти  и обществото. Това задължение не беше спазено и такъв диалог не беше проведен. Ако целта на тази актуализация е коректното изплащане на просрочени плащания от държавата, особено към малкия и среден бизнес, то конкретните механизми трябва да бъдат ясно заложени и гарантирани в бюджета. Трябва да се отчете и фактът, че немалка част от тях са задължения на общините, и то именно към малките и средни предприятия, а за това не са предвидени средства.
Аргументите за разплащане с бизнеса са основани на данни, които не са дoстъпни за обществото. Правителството не публикува регулярни данни (месечни данни) за размера на неразплатените задължения на отделните министерства, както и размера на невъзстановения данъчен кредит (невъзстановено ДДС). За да може да се проведе дискусия по актуализацията на бюджета и обществото да прецени правилността и дълбочината на аргументите, които са основание за актуализацията, то трябва да има достъп до тези данни.
По отношение на приходната част не бе представен прозрачен и аргументиран анализ на очакваното развитие на данъчните приходи. Използват се оценки на приходните агенции, без да се дава информация на какъв анализ са основани тези оценки и в каква степен очакваните по-ниски приходи са следствие от развитието на икономическата активност, и в каква -  на по-слаба събираемост, определена от неефективност на приходните администрации.  
Нееднократно съм заявявал, че не приемам подхода да се действа на тъмно и дори най-важните нормативни актове да се приемат при липса на прозрачност, без обществено обсъждане.
Предложената актуализация на бюджета предвижда ново повишаване на бюджетния дефицит. Съгласен съм с тезата, че в определени ситуации такава стъпка може да бъде оправдана като временна мярка и само ако е свързана с политика за подобряване на конкурентоспособността на икономиката и инвестициите в сфери, които ще генерират бъдещ растеж и ще създадат работни места. Липсата на такива политики означава, че с нарастването на бюджетния дефицит се финансират текущи разходи. Дълговото финансиране на нарастващ дефицит е изключително опасен път, по който, ако една страна тръгне, връщането назад е много болезнено. Увеличаването на дефицита и задлъжнялостта по този начин е безотговорно както спрямо нас, така и спрямо бъдещите поколения.
В тази актуализация на бюджета очаквах да видя ясни стъпки за изпълнение на заявените от правителството политики за борба със сивия сектор в икономиката, контрабандата и за повишаване на събираемостта. Очаквах повече амбициозност по отношение на приходната и повече прозрачност в разходната част, намаляване на бюрокрацията и оптимизиране на администрацията, а не създаване на повече бюрокрация и нови държавни структури. За съжаление не виждам настоящата актуализация да подкрепя силни политики и реформи за заетост, конкурентоспособност и растеж. Също така считам, че както бюджетът, така и промяната в бюджета, следва да бъдат подготвяни в спокоен тон и при провеждане на необходимите обществени консултации. Още повече че съвсем скоро предстои да започне процедурата по подготовката на бюджета за следващата година.
Тези съображения ми дават основание да върна за повторно разглеждане текстове от Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.   
1. Връщам за ново обсъждане § 1, относно чл. 1, ал. 1, раздел I. “Приходи“, т. 1 „Данъчни приходи“ от Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г. със следните мотиви:
Влошаването на макроикономическите показатели за първото полугодие е факт. Без съмнение, освен икономическите причини, за това спомага и продължаващата през почти цялата година политическа криза, която генерира нестабилност в работата на приходните администрации. Въпреки това, изпълнението на бюджета към момента не показва значителни и необратими отклонения спрямо разчетите за 2013 г. Занижаването на приходите чрез изменение на държавния бюджет е крайна мярка. Към нея следва да се пристъпи едва когато правителството е изчерпало всички възможности да подобри събираемостта.
Не мога да подкрепя автоматично занижаване на приходите, без да е направен опит да се подобри събираемостта на данъците, да се оптимизира работата на приходните агенции, да се подобри тяхната ефективност, да се преодолее административният натиск към бизнеса. С актуализацията на бюджета единствено се снижават стандартите на работа по събираемостта и се дава лош сигнал, че при първите признаци на проблеми сме готови да прибегнем единствено до най-лесното решение. Заявките на новото правителство за повишаване на събираемостта на приходите, в т.ч. чрез мерки за борба със сивата икономика, за намаляване на контрабандата, за оптимизиране на работата на приходните администрации, не кореспондират по никакъв начин с принципа, заложен в настоящата актуализация в приходната част. Напротив, занижаването на данъчните приходи и компенсирането на изоставането единствено чрез увеличаване на дълга е в състояние допълнително да демобилизира приходните администрации и да се отрази върху тяхната работа.
2. Връщам за ново обсъждане § 1, относно чл. 1, ал 2, раздел “II. Разходи“, т. 4  „Резерв за непредвидени и неотложни разходи“ от Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.   със следните мотиви: 
Категорично подкрепям политиката, която предвижда да бъдат осигурени допълнителни средства за социално подпомагане, за облекчаване тежестта върху потребителите на електроенергия от възобновяеми енергийни източници и за разплащане на задължения към бизнеса. Правилата на правовата държава изискват бюджетните разходи на държавните органи да бъдат определени със закон. В приетия Закон за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г. такива разходи не се определят. Единственото увеличение е в частта „Резерв за непредвидени и неотложни разходи.“ Този резерв, съгласно § 4 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.,  се разходва с акт на Министерския съвет.
Настоящият закон не гарантира, че приетото увеличение на разходната част на бюджета ще бъде използвано именно за тези цели. Нещо повече, с този подход да се увеличи резервът за непредвидени и неотложни разходи се дава възможност с предвидените средства да се разпорежда Министерският съвет без санкция на Народното събрание и без необходимост да се съобразява с мотивите, които бяха заявени в публичното пространство и в пленарната зала. Трябва да има ясна и директна връзка между мотивите и конкретните пера в бюджета.
Считам, че волята на народните представители да подкрепят политиките, насочени към осигуряване на допълнителни средства за социално подпомагане и разплащане с бизнеса, трябва да намери място в текстовете на Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г., а именно - новите разходи да са разпределени по съответните бюджетни пера. 
Допълнителен аргумент да върна за ново разглеждане настоящия елемент от бюджета е, че не споделям подхода за автоматично увеличаване на разходите, без да се потърсят възможности те да се оптимизират и да се подобри тяхната ефективност. Редица сектори продължават да са нереформирани въпреки огромните си бюджети. Не виждам решителни действия в тази посока. Належаща е нуждата от значително повишаване на ефективността на разходваните средства с отговорност към българските данъкоплатци, а не желанието на администрацията винаги да харчи повече. Наливането година след година на все повече публични средства в нереформирани сектори създава порочен кръг, от който може да се излезе само с реформи.
3. Връщам за ново обсъждане § 2, т. 3 (с която се изменя текстът на § 13,   ал. 1 от Преходните и Заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.) и т. 4  (с която  се създава нов  § 14а) от Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г. със следните мотиви:
Актуализацията на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г. следваше да бъде съпроводена от анализ за въздействието върху фискалните цели на страната в средносрочен план и за постигането на заложената средносрочна бюджетна цел. Прозрачността относно средносрочните цели и структурата на финансиране на предвидения бюджетен дефицит спомага за необходимата предвидимост на средата и влияе върху инвестиционния климат, с което се явява важен фактор за устойчивото икономическо развитие на държавата.
В актуализацията на бюджета е предвидено намерение за допълнителен държавен дълг в размер до 1 млрд. лв. Този дълг, обаче, отново не е насочен към подкрепа на активна политика за повишаване на конкурентоспособността, растежа и подобряването на бизнес средата. Нещо повече, въпросите относно неговата необходимост, предназначение, ефект върху икономиката, обществото и бъдещото поколение останаха без убедителни отговори. Новият заем е предназначен за осигуряване на буфер, което в никакъв случай не е активна политика. В мотивите към закона не е представен анализ за това кое е оптималното ниво на фискалния резерв, как е изчислено това ниво и доколко страната се нуждае от формирането на допълнителни буфери, и коя е тяхната приемлива цена. Освен че тези буферни резерви ще струват на българските данъкоплатци допълнителни плащания по лихви, липсва и информация кои точно политики ще се финансират и по какъв начин те ще бъдат осъществявани. Законът не съдържа гаранции за целесъобразно, прозрачно и подлежащо на публичен контрол разходване на този заем.
Уважаеми народни представители,
Предвид изложените по-горе мотиви, воден от желанието да бъдат осигурени по-добри условия за живот и работа на българските граждани, да се подобри бизнес климатът и да се създадат възможности за икономически растеж и на основание чл. 101, ал. 1 от Конституцията на Република България, връщам за ново обсъждане в Народното събрание разпоредбите на § 1, относно чл. 1, ал. 1, раздел I. “Приходи“, т. 1 „Данъчни приходи“, § 1, относно чл. 1, ал. 2, раздел “II. Разходи“, т. 4 „Резерв за непредвидени и неотложни разходи“, § 2, т. 3 (с която се изменя текстът на § 13, ал. 1 от Преходните и Заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.) и т. 4  (с която  се създава нов § 14а) от Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.

Разкрития!

Бургас – София за 2 часа! Видео

Само ден след като депутатът от "Коалиция за България" Мартин Захариев каза, че по
магистралата София - Бургас е поставен рекорд – 360 км за 2 часа, се появи потвърждение на думите му.
От 30 юли в сайтовете за видеообмен е плъзнал клип, на който се вижда как джигити със спортни автомобили изминават разстоянието за умопомрачителните 2 часа.
По време на пътния екшън камерата на няколко пъти фокусира върху скоростомера, който достига 260 км/ч. Още по-невероятно е, че при скорост 220 км/ч покрай колата на снимащите профучава бял автомобил и изчезва напред. Това доказва, че е имало луда гонка, чиято максимална скорост е надхвърлила и най-смелите представи за автородео. Изчисленията показват, че за да се изминат тези 360 километра за 120 минути, трябва да се поддържа средна скорост от 180 км/ч.