сряда, 25 септември 2013 г.

Мозайка!

Христо Стоичков учи езици много бързо

Легендата на българския футбол Христо Стоичков учи езици много бързо, похвали се самият той в интервю за руския сайт Чемпионат.ком.

Камата овладя перфектно испанския по време на престоя си в Барселона, но негово видео на английски по времето, когато беше треньор на "Мамелъди Съндаунс", предизвика фурор в интернет, а свежите му лафове започнаха да се предават от уста на уста.

"Никога не съм имал проблеми да науча езика на държавата, в която съм играл. Нямам проблеми да разговарям на английски, испански, руски, италиански или български език. Така и трябва да бъде. На терена трябва да се разговаря. Какво е това общуване на "футболен език"? Това е най-простия отговор. Задължително трябва да се знае езика на държавата, в която играеш или си треньор", категоричен е Стоичков в интервюто.

Единственият български футболист, печелил "Златната топка", признава, че е получавал предложение за уговорен мач в треньорската си кариера.

"Това стана при работата ми като треньор. Малко преди началото на срещата при мен дойдоха хора и ми казаха: "Днес мачът трябва да завърши с еди-какъв си резултат". Естествено такива неща няма как да минат при мен. Няма как по такъв начин да разваля репутацията си, която градя толкова години във футбола", споделя Камата.

Камата коментира и лошите взимоотношения между бившия треньор на "Барселона" Йохан Кройф със сегашното ръководство на клуба, което е в обтегнати отношения с футболистите от неговото поколение заради връзките им с холандския специалист, водил "дрийм тима" на каталунците от 90-те години.

"С две изключения - Субисарета и Амор, всички останали са отстранени от клуба и нямат нищо общо с "Барселона". При сегашния президент няма никакви шансове и аз да се върна там", добавя Стоичков.