Първоначалната идея била, да се изкопаят канали с необходимата дълбочина, които
след това да се покрият и така да се получат тунели. Идеята била отлична и
работата започва.
През 1865
г. собствениците на метрото купуват първия тунел под река Темза, построен през
1843 г. от сър Марк Брюнел, за да бъде продължена линията. Само 4 години след
пуска на метрото с него вече се придвижват по 40 000 души на ден. Стремително
се разширяват и други линии, което през 1884 г. свързва гара „Централ“ с
метрото. По-късно, през 1890 година, в
Лондонското метро е била построена и първата електрическа линия.
Появява се
първият проблем. По това време локомотивите се захранват с дърва и въглища, а
от комините излизало огромно количество пушек, който би бил задушил пътниците.
Проблемът е решен със създаването на специален резервоар за пушек, намиращ се
веднага след локомотива. Оказало се, че резервоарите се пълнят много бързо и
трябва да бъдат изпразвани периодично. Строителите отворили шахти, през които
локомотивите изпразвали резервоарите, а тези шахти хитро били замаскирани като
къщи, но без покрив. Това става голямо неудобство с разширяване на линията.
Електроцентралата
„Lots Road Power Station“
През 1900
г. лондонското метро започва да се електрифицира, благодарение на американския
бизнесмен Чарлз Йеркс, който прави това в Чикаго, а по-късно се използва в
Лондон. Започват да се поставят още две релси, заедно с първите две, по които
тече 650 V електричество, което чрез токоприемник преминава в мотрисата и
задвижва електродвигатели. Така освен чисто, метрото станало и сравнително
безшумно и многократно по-бързо. В началото пътниците били ужасени от безшумно
приближаващите се машини, но скоро свикнали.
За да
захранват с електричество метрото, собствениците решават да предприемат нова
решителна крачка, създавайки най-голямата електроцентрала в света, която
нарекли „Lots Road Power Station“. Построена на брега на Темза,
електроцентралата добивала електроенергия с помощта на парни турбини, които
задвижвали мощни генератори.
С
увеличаване на дълбочината на тунелите (по 30-40 метра), достъпът до пероните
ставал по-труден за гражданите. Собствениците решават да изградят асансьори, но
те били много малки и бавни. Тогава британците приемат друго американско
изобретение – ескалаторът. За съжаление на управата на метрото, в началото
лондончани отказвали категорично да се качват на ескалаторите, смятайки ги за
опасни и ненадежни. Управата се принудила да наеме инвалид, който по цял ден да
се вози на ескалаторите, и така да убеди гражданите, че са безопасни. За
съжаление, след почти половин век, точно ескалаторите ще бъдат причина за една
от най-големите трагедии в лондонското метро.