понеделник, 4 ноември 2013 г.

Актуално

Уволнен заради камбанен звън в Деня на будителите

„Това е злоупотреба със служебното положение – отишъл при клисаря, който е добър и наивен
човек, питал какво става – отговорил му „Качваме се до горе“. Аз съм предстоятел на храма и не мога да бия когато и да е камбаната. А тя е бита в 8 ч. по случай Деня на народните будители, църквата не е забравила, та той да ни подсеща“,  Това заяви пред „Нова телевизия“ епископ Тихон – предстоятелят на храм-паметника „Св. Александър Невски“, който в петък уволни иподякон Станислав Въчин, защото развя знамето от камбанарията и би камбаната без разрешение. Епископ Тихон е категоричен, че не става въпрос за политическо уволнение. Той подчерта, че Въчин няма право да бие камбаната по свое усмотрение. „Но когато ми се обадихте, вие ми казахте, че трябва да ме уволните, за да не излезе, че подкрепяме протестите“, възрази иподякон Въчин.
„След като той решава, че може да загърби служебните си задължения, за да изрази гражданската си позиция, трябва да си понесе последиците“, категоричен е епископ Тихон.