произшествия с влакове.
Това призна в студиото на БНТ транспортният министър Ивайло Московски. Рисковете идват от факта, че там се извършва рехабилитация и модернизация на участъците.
Московски визира проектите, които са по линията Пловдив-Бургас и Пловдив-Свиленград.
Това призна в студиото на БНТ транспортният министър Ивайло Московски. Рисковете идват от факта, че там се извършва рехабилитация и модернизация на участъците.
Московски визира проектите, които са по линията Пловдив-Бургас и Пловдив-Свиленград.
"Има общо 9 гари, които са с извадена от експлоатация
сигнализация и сигнално-охранителна техника поради строителните дейности.
Очаква се екип на министерството да отиде и да направи на място анализ на
риска", обясни Московски. Ако се наложи, ще спре движението и пътниците ще
бъдат превозвани с автобуси, за да се избегне произшествие с влаковете, уточни
той и даде пример от вчера, когато два влака са се разминали на косъм от удар.
Московски каза, че това, което искат да се случи в
железниците през следващите месеци и години, е обновяване на техническия състав
на пътнически превози. Според него механизмите са много и може да се разчита на
капиталов трансфер от държавния бюджет, който в случая е недостатъчен, но би
могъл да бъде повишен в определени параметри, заемни средства и по някоя от
оперативните програми.
Министърът каза, че още е рано да се каже дали ще могат
да се вземат пари от държавния бюджет за 2015-а, защото предстои неговото дискутиране.
Той разказа, че в първия му ден в министерството е установил, че са блокирани 5
млн. евро от средствата на железниците в една от банковите сметки.
Във фаза на
напрежение са преговорите, добави Московски, но обясни, че и той ще се включи в
тях и ще настоява за разсрочване в рамките на поне две години, за да бъдат
компенсирани негативните показатели. За една година задълженията на компанията
"Товарни превози" в БДЖ от 3 млн. са нараснали на 14,5 млн.
Така, както е структурирано БДЖ, никой не може да го изправи
на крака, каза Московски. Това, за което той каза, че може да положи усилия, е
да направи компанията за пътнически превози една стабилна, нормална компания.
По негово мнение при товарните превози трябва да бъде рестартирана
приватизационната процедура.