АМ „Марица” ще продължава да пропада, в нея има глина. В
един от участъците тя беше изградена директно върху блато, затвърдено отгоре,
разказа пътен инженер и зам.-ръководител на надзорния екип за ЛОТ 1 на
магистралата.
За огромни
нередности при строежа на магистрали сигнализира от ефира на БТВ Илия Запрянов,
пътен инженер и зам.-ръководител на надзорния екип за ЛОТ 1 на магистрала
„Марица”.
Той разказа
за нагласени конкурси, плащани в аванс крупни суми за дейности, които не са
извършени още, построяване на отклонения, които не са предвидени в проекта.
„На прост
език може да се каже, че при строежа на пътищата у нас се готвят две манджи –
едната я готви АПИ за обществеността, а втората я готвят на магистралата,
където бях и аз. Според мен тази манджа беше дефектна, не ставаше за ядене“,
образно описа ситуацията при строежа на пътища инж. Илия Запрянов.
"Как
станаха нещата – изкопаха се само 10 000 кубика вместо 30 000 по документи и те
помолиха АПИ да има плати на зелено и на следващия месец да ги изкопаят. Да,
обаче това не става, влиза следващия месец, те отново получават пари и така се
образува един джакпот от милиони левове. Всичко това стана под ръководството на
АПИ и регионалното министерство", разказа пътният строител.
Инж.
Запрянов даде и конкретен пример, като разказа как се е появила несъществуваща
в пърновачалните планове отсечка, която на терен строителите нарекли "път
на любовта". "На магистралата се построи пътят на любовта – направи
се отклонение до село Златна ливада, без изобщо да е планирано. Беше направено
извънредно извън договора. Вероятно там едни 4-5 милиона от вторите 20 милиона
отидоха.
Кметицата
на това село е една симптяга, знойна красавица – дойде при мен да пита как може
да се направи отклонението. Казах й, че само шефът на АПИ Лазаров може да даде
разрешение. Тя отиде при него – какво правиха, гукаха ли, ласкаеха ли се... Но
след тази афера, отклонението стана факт", каза Запрянов.
"Лазар
Лазаров – откакто го уволни Орешарски, той продължаваше да прави проверки на
ЛОТ-а като директор на Мострения панаир. Идваше като манекен, с костюм за 5000
лв и на нас ни беше много чудно какво прави там", продължи да изрежда
факти инж. Запрянов. Той каза още, че е сигнализирал с две жалби строителния
министър Лиляна Павлова. В тях разказал, че "тези 22 милиона от общо 50
милиона са дадени рано-рано на фонд „Пътища”.
"Финансовото
изпълнение на магистралата изпревари реалното – ние инженерите по трасето
виждахме, че изкопите ги няма, но са актувани и се чудехме как ще продължим
работата си", допълни той.
"АМ
„Марица” ще продължава да пропада, в нея има глина. В един от участъците тя
беше изградена директно върху блато, затвърдено отгоре. Шефът на лабораторията
го разкарваха като мечка по трасето и му казваха откъде точно да вземе проби.
Забележете, че по документи всички проби са качествени, а магистрала
пропада", категоричен е инженерът. На друго място пък магистралата била
построена върху големи камъни, което също създавало проблем.