През тази година в Русия е построен само един от 15 планирани комерсиални самолета, пише Reuters, позовавайки се на закрити данни от швейцарската аналитична компания ch-aviation.
За сравнение, през 2021 г. руският авиопарк се е попълнил с 52 нови комерсиални самолета, включително 27 Airbus, три Boeing и 22 самолета Sukhoi Superjet (с чуждестранни компоненти).
Реалните темпове на строеж на руски самолети са се оказали значително по-ниски от декларираните. През юни 2022 г. генералният директор на „Ростех“ Сергей Чемезов съобщи, че държавната корпорация планира да произведе над 110 самолета МС–21, Ту–214 и Ил–114 до 2025 г. и около 500 летателни апарата до 2030 г.
Оттогава властите многократно преразглеждаха производствените планове. В средата на миналата година целевият ориентир за доставки за 2024–2025 г. беше съкратен от 171 на 21 самолета.
На 5 август Чемезов съобщи на премиера Михаил Мишустин, че серийното производство на самолетите МС-21, SJ-100 и Ил-114 ще започне през 2026 г., две години по-късно от първоначално планирания срок.
Според източник на Reuters, авиокомпаниите неохотно приемат МС-21, построен изцяло от руски части, тъй като лайнерът се е оказал значително по-тежък от версията с вносни компоненти. Това е намалило обхвата на полета и горивната ефективност на самолета.
PayPal:
Revolut:
revolut.me/danibg1912