вторник, 24 ноември 2015 г.

Сирийски бунтовници показаха тялото на сваления руски пилот! Видео 18 +

Ето я руската свиня, Алах е велик! Това крещят сирийски бунтовници около безжизнено тяло в униформа.

Сирийската свободна армия разпространи видеоклип, в който твърди, че това е трупът на руския пилот от сваления от Турция "СУ-24".

По-рано днес два турски Ф-16 свалиха руски самолет. Той не отговорил на десет предупреждения, че е навлязъл в турското въздушно пространство, твърдят комшиите. Руснаците пък декларират, че самолетът е бил в сирийското въздушно пространство.

Сирийската опозиция: Разстреляхме пилотите на сваления Су-24


Представители на сирийската опозиция обявиха, че са заловили и разстреляли пилотите от сваления руски Су-24, съобщи Асошиейтед прес. Както вече е известно, пилотите са катапултирали след като машината им е била ударена с ракета „Въздух-въздух”, изстреляна от турски F-16.
Според Джахед Ахмад, лидер на „Десета крайбрежна бригада” на сирийската опозиция, пилотите са се опитали да се приземят на територия, контролирана от правителствената армия на Сирия, но са били обстрелвани от опозиционните бойни групи.


Според Ахмад единият пилот е убит със сигурност, за съдбата на втория не се съобщава нищо.


Публикации в туитър уточняват, че убитият пилот се казва Сергей Румянцев.


Обновена!

ВИДЕО 18 +

Путин: Турция ни заби нож в гърба

Руският президент Владимир Путин предупреди, че руско-турските отношения ще пострадат, заради сваления от военно-въздушните сили в Анкара руски изтребител.

"Самолетът Су-24 е свален от ракета "въздух-въздух", изстреляна от турски изтребител Ф-16. Нашият самолет не е заплашвал по никакъв начин Турция и е участвал в операция против Ислямска държава", подчерта Путин.

Той подчертава, че действията на турските ВВС излизат от рамките на обичайната борба с тероризма и че това е нож в гърба от страна на Турция.
По думите на руския президент самолетът е свален от турските ВВС с помощта на изтребител F-16. Путин отбеляза, че руският самолет се е намирал на 1 километър от турската граница над територията на Сирия и не е пресичал държавната граница на Турция.

"Вместо незабавно Турция да се обърне към нас, тя се е обърнала към партньорите си от НАТО, за да обсъжда въпроса с инцидента, все едно ние сме свалили турски самолет, а не те наш", коментира още Путин.

Президентът на Русия смята, че инцидентът ще има сериозни последици за руско-турските отношения. Това може да е признак, че Турция се опитва да постави НАТО в служба на забранената в Русия терористична организация "Ислямска държава", отбеляза държавният глава.

 Ние, разбира се, ще анализираме внимателно всичко, което се е случило, допълва той.

Турция е нанесла удар по руския самолет, въпреки, че Русия е сключила със САЩ споразумение за предупреждаване при такива инциденти, заяви руският президент Владимир Путин, предаде РИА Новости.

„Турция, както е известно, е в редицата на тези, които са обявили, че воюват с тероризма в състава на американската коалиция“, заяви Путин.

Рублата и руските акции се сринаха след съобщението за сваления самолет


Курсът на рублата и стойността на руските акции тръгнаха рязко надолу след като информационните агенции съобщиха за сваления от Турция руски самолет, съобщи finanz.ru.
 Доларът прибави за около час 60 копейки и достигна 66.08 рубли, а еврото поскъпна със 70 копейки и прехвърли 70 рубли. Това ще се отрази добре само на руски компании, които изнасят суровини, тъй като утре те трябва да платят големи данъци на държавата в рубли, а за целта те трансформират част от валутните си резерви и така ще платят по-малко на държавата.

Веднага след информациите за сваления руски самолет, Централната банка на Русия спря кредитирането на руските банки. Бе намален и лимитът по неделните репо сделки с 40 милиарда рубли.

Фондовият пазар в Русия се срина и само за около два часа капитализацията на индекса ММВБ намаля със 120 милиарда рубли. Сериозно поевтиняха и акциите на „Газпром”, който има съвместен проект с Турция за нов газопровод- „Турски поток”.

Поевтиняха акциите и на най-голямата руска търговска банка- Сбербанк. Тя има своя дъщерна банка в Турция – DenizBank и се очаква да пострада при изостряне на отношенията между двете страни.

Ирански карикатурист арестуван за рисунка, посветена на Париж

В деня, в който публикува в Инстаграм своя рисунка, показваща скръбта на парижани след атентатите от 13 ноември, художникът Хади Хейдари е арестуван и осъден от иранските власти на една година строг затвор, съобщава „Фигаро“.

Последната публикация на карикатуриста Хади Хейдари в Инстаграм датира от 16 ноември. Тя показва Айфеловата кула с цветовете на френския флаг в сълза, изтичаща от черно лице на червен фон. Същия ден карикатуристът е арестуван на работното си място – редакцията на „Шахрвандски дневник“, Техеран, където той е художествен редактор. Илюстраторът веднага е изпратен в затвора „Евин“.

„Млад цивилен служител на Силите за държавна сигурност дойде със заповед за арест, която показа на Хади. След това той беше отведен в неизвестна посока“, свидетелстват двама колеги на карикатуриста пред журналисти, работещи за Международната кампания по правата на човека в Иран.

„Репортери без граници“ публикуваха на сайта си комюнике, в което уведомяват международната общност за този арест, случил се насред истинска вълна от полицейски мерки, засягащи журналисти от цялата страна.

Хади Хейдари е задържан и друг път. Възпитаникът на Техеранския университет за изкуства и архитектура е попадал през 2009 г. зад решетките за участие в религиозна церемония в чест на политическите затворници. Илюстраторът е бил осъден на 17 дни задържане за „заплаха срещу националната сигурност“. След година е бил арестуван за „противодържавна пропаганда“ и е лежал 2 месеца. През 2012-а вестникът му е бил спрян от властите.

Турция е свалила руски самолет! Видео

Турски изтребители F-16 свалиха боен самолет, нарушил турското въздушно пространство близо до границата със Сирия, съобщава британският вестник "Индипендънт". Медиите в южната ни съседка твърдят, че самолетът е руски. Според свидетелства и снимки в Туитър свалената машина приличала на СУ-24 Сухой.

Русия призна: Турция свали неин изтребител


Руски военен самолет се е разбил на територията на Сирия, съобщи ТАСС, като цитира военното министерство в Москва.

Причина вероятно е обстрел от земята, допълниха от ведомството.

Половин час по-рано Турция съобщи, че е свалила чужд изтребител, нарушил нейното въздушното пространство.

"Самолетът е бил на 6000 метра височина. Съдбата на пилотите се уточнява. По предварителни данни пилотите са успели да се катапултират”, заявяват от ведомството.

Оттам допълват, че по време на полета „самолетът се е намирал изключително над територията на Сирия”. „Това е фиксирано с обективни средства за контрол”, добавят от МО.


Междувременно на сайта на турския вестник Hurriyet се появи информация, че един от пилотите на сваления самолет е открит и задържан.

Официално: Турция потвърди, че е свалила руския самолет


Турция е свалила руски самолет, който е нарушил въздушното й пространство, съобщи турското президентство, цитирана от агенция Доган и БТА. Според съобщението самолетът е бил предупреден за нарушението, но не е взел под внимание предупрежденията.
При това положение руският СУ-24 е бил свален в съответствие с правилата за реакция на турските въоръжени сили, уточнява президентството.


Турският президент Реджеп Тайип Ердоган е получил сведения за случая от началника на Генералния щаб на армията ген. Хулуси Акар, предаде Анадолската агенция, като разпространи снимка от срещата.


Обновява се!

ВИДЕО


Всички вицове от днес ТУК

Турция свали военен самолет нарушил въздушното пространство

Военен самолет се разби в Сирия, близо до границата с Турция, предаде Си Ен Ен.

Той бил свален от турски изтребители, тъй като нарушил въздушното пространство на страната.

Според в. "Хюриет" бойната машина, която засега не е идентифицирана, се разбила в палатки в село Ямади, където в момента живеят изселени от други части на страната туркмени. Очевидци твърдят, че пилотите катапултирали и се приземили с парашути.

Виж видео ТУК

„Ден на гнева" на музейните работници и служителите на библиотеките

Музейните работници и служителите на библиотеките в страната излизат на протест. Те недоволстват от ниските си заплати, както и от малкото бюджетни средства за опазване на културното и историческото наследство.

Служители на НИМ се заканват да арестуват символично шефа си Божидар Димитров, информира Нова тв. Оттам се оплакват, че заплатата за един висококвалифициран специалист е между 450 и 550 лева.

В рамките на днешния ден музеят ще бъде с широко отворени врати за посетителите.

По-рано от КТ „Подкрепа” обясниха, че мнозинството служители в музеите и библиотеките работят на минимална работна заплата от 380 лева.

Протестът ще има различни форми, но повечето от участниците успокоиха, че няма да спират работа. Много от музеите пък обявиха вход свободен за днешния така наречен „Ден на гнева".

Синдиците на КТБ търсят 234,5 млн. лв. от фирма, свързана с Гриша Ганчев

Синдиците на фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ) са завели иск за рекордните 234 458 810 лв. срещу регистрирано в София еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД), показва отчетът им за предходната седмица, в което поради банкова и търговска тайна името на дружеството не е посочено.

За завеждането на рекордния иск стана ясно от публикувания редовен седмичния отчет на синдиците за периода 13 – 19 ноември 2015 г.  Сумата от 234 458 810 лв. е рекордна на фона на досегашните действия на синдиците. Това е първият доклад, подписан от новите синдици Кристи Маринова и Ангел Донов, които встъпиха в длъжност на 13 ноември. Те бяха назначени на мястото на Росен Ангелчев, който бе освободен. Другият синдик Лазар Илиев остана на поста си.

До момента синдиците водеха битката за осребряване на активите на „Петрол“ в полза на държавата чрез процедури по несъстоятелност на два от големите акционери в „Петрол“ – „Корект фарм“ и „Алфа Кепитъл“, както и чрез запор на акции на дружества от групата.

„Корект фарм“ и „Алфа кепитъл“ държат 47% от акциите на „Петрол“, което все още се контролира от ловешкия бизнесмен Гриша Ганчев. В края на 2014 г. той успя да смени ръководството на дружеството, като оглави управителния съвет, а в надзорния съвет вкара кумеца си и световен шампион по борба Николай Гергов. След това чрез апорти и прехвърляния, Гриша Ганчев успя да вкара ключови активи – 330 бензиностанции на „Петрол“ в дъщерното дружество „Елит Петрол“, чиито акции бяха запорирани от синдиците по-рано през годината.

След обявяването на КТБ в несъстоятелност през септември 2014 г., Василев заедно с Гриша Ганчев се опита да запази контрола върху „Петрол“, докато държавата се опитва да осребри активите в своя полза.

Сказка о царе Салтане

(...)"Родила царица в ночь
Не то сына, не то дочь;
Не мышонка, не лягушку,
А неведому зверюшку".

Александр Сергеевич Пушкин

Решават за свободата на Сидеров

Софийският апелативен съд ще решава да върне ли в ареста лидера на "Атака" Волен Сидеров и заместника му Десислав Чуколов, заради първото им нахлуване в НАТФИЗ преди месец.

Въпреки че Софийският градски съд ги пусна на свобода и обяви задържането им под стража за незаконно, прокуратурата настоява те отново да бъдат арестувани, с аргумента, че с поведението си двамата демонстрират трайно изградени престъпни навици.

На тази дата: 24 ноември 1966 г. в Братислава катастрофира български самолет, загиват всичките 82 души

Паметен кръст на местокатастрофата
1966 г. при излитане от летището в Братислава катастрофира български самолет Ил-18Б, летящ по линия LZ101 от София за Източен Берлин. Това е една от най-тежките авиационни катастрофи на българските авиолинии, в която загиват всичките 82 души на борда - 8-членният екипаж и 74 пътници.

В салона има пасажери от 12 страни: България, Унгария, Чехословакия, Германия, Бразилия, Чили, Аржентина, Хондурас, Япония, Великобритания, Швейцария и Тунис. Сред пътниците е българската оперна прима Катя Попова, посланикът на България в Източна Германия о.з. ген. Иван Бъчваров и известният хондураски писател и публицист Рамон Амая Амадор.

Полет LZ101 излита от Будапеща в 11.46 ч. По време на полета метеорологичните условия в Прага се влошават. Командирът Любомир Антонов решава да ползва резервното летище „Иванка” в Братислава (дн. „M. Р. Щефаник”) и каца там в 11.58 ч. Към 15.30 ч. времето в Прага се подобрява и Антонов се приготвя да продължи полета. Предполетна беседа с него провежда метеорологът на летище Братислава Ян Попелени, който осведомява командира да очаква средна до силна турбулентност над Малките Карпати - хълмове на северозапад от Братислава.

Към 16.10 ч. пътниците са приети в самолета и в 16.20 ч. Антонов получава разрешение да рулира и излети по свой избор от писта 04 или писта 31. Той избира писта 31, която е в посока към Малките Карпати. Командирът получава разрешение за излитане и нареждане след излитането да завие надясно до курс към радиофар Нитра и оттам над Бърно на път за Прага на височина 5100 м. Междувременно от летището излита Ил-14 на Чехословашките авиолинии. За да се запази разделение между по-бавния Ил-14 и по-бързия Ил-18, на Антонов е наредено да не надвишава височина 300 м до по-нататъшно нареждане.

Ил-18 излита в 16.28 ч. в почти пълна тъмнина. Излитането е наблюдавано от ръководителя на полети Ярослав Вадович, според който то е нормално. Около две минути след излитането самолетът катастрофира на 8 км от летището в местността Сакракопец в полите на Малките Карпати, недалеч от братиславския район Рача, на височина 288 м над равнището на летателното поле. Машината се удря в заснежения терен в праволинеен полет със скорост от порядъка на 500 км/ч и с двигатели на пълна мощност. Избухва интензивен пожар, който спира доста бързо, главно защото останките и горивото са разпръснати върху голяма площ.

Три дни местната милиция (полиция), чехословашката държавна сигурност и курсанти от братиславското военноинженерно училище претърсват района около местопроизшествието. Това изисква снемането на снежен слой дебел между 30 и 50 см. Открити са останките на 74 от 82-мата души на борда, като са пренесени в Братислава за идентифициране. Установено е, че всички жертви са загинали моментално поради множествени наранявания по време на сблъскването.

Разследването се извършва от чехословашка комисия, ръководена от главния инспектор по въздухоплаването Ян Дворжак. Отделно е свикана и българска комисия, ръководена от председателя на Държавната контролна комисия Нинко Стефанов.

Българската страна смята, че ръководителите на полети в кулата и сектор „подход” са пренебрегнали задълженията си, като са разрешили на по-бавен самолет (Ил-14) да излети преди по-бързия Ил-18 и са задали опасна височина на LZ101, като не са го следели на радар. Чехословашката страна обаче смята, че екипажът не е владеел достатъчно добър английски, поради което не е изпълнен докрай разпоредения завой след излитане. На свой ред чехословашките следователи са обвинени от българските в разпространяване на слухове, че екипажът на LZ101 консумирал алкохол, изчаквайки в Братислава.

Докладът заключава, че причината за катастрофата не може да се определи ясно от установените факти. Най-вероятно, тя се свежда до недооценяване на теренните и метеорологични условия от екипажа, последвано от самолетоводене, неподобаващо на тези условия.