вторник, 11 август 2020 г.

Гешев бори престъпността! Обискира детски център "Биберон"

Кризисен пиар, е когато Маджо започне да изземва протеста от Черепа и Сорос

И да знаете: Ако се разкара корупцията ще дойдат гейовете

На тази дата: 11 август 1877 г. Започва решителния бой на Шипка

/Таралеж/

На днешния ден се навършват 139 години от най-важната битка в Руско-турската война. 11 август 1877 г. е най-тежкият ден от отбраната на Шипка.

От 9 до 11 август с.г. на връх Св. Никола (днес връх Столетов), връх Шипка и Орлово гнездо войските на Сюлейман паша срещат руско-българския отряд на ген. Н. Г. Столетов. Едва на 7 август ген. Столетов донася, че целият корпус на Сюлейман паша е построен срещу Шипка, че силите му са огромни, но че неговите бойци (Тридесет и шести Орловски пехотен полк и пет български опълченски дружини - 5500 души с 27 оръдия) ще се бият докрай и че подкрепления "са крайно необходими".

Решителният и най-тежък бой започва на 11 август. Още призори турците откриват артилерийски огън по цялата позиция. Около 10 ч турците получават подкрепление. Към обяд всички турски атаки са отбити, но положението остава тежко. Патроните и снарядите са на привършване. Към 17 ч настъпва критичният момент. Шипка е спасена, а армията на Сюлейман паша не успява да се съедини с войските на Мехмед Али паша и да подпомогне Осман паша, отбраняващ Плевен, и заедно да изтласкат руската Дунавска армия северно от р. Дунав. Турците минават към отбрана, което е повратен момент във войната за свобода на България и предначертава бъдещия краен успех.

Вицове - само сока, август 2020 г.

 

Скъпи клиенти, моля ви, уважавайте ме като лице, което ви обслужва! Вие виждате един идиот, а аз - цяла група...

 

***

 

- Сега разбрах защо ти викат "коте."

- Защо?

- Защото имаш мустачки...

 

***

 

Барман към сервитьора:

- Ей, престани да изхвърляш пияните посетители, не забравяй, че работиш във вагон ресторант!

 

***

 

- Жоре, гледай на тази колко са и криви краката!

– Това е жена ми.

– Ауу, колко ѝ отиват...

 

***

 

Мъжът винаги има право! Стига жена му да е съгласна!

понеделник, 10 август 2020 г.

Ливан официално вече е джендър република, както би казал Каракачанов

Домът е там, където те се усмихват. Винаги е добре да си поговориш с дете, най-верните решения идват от тях. Време за техните усмивки и моите решения!

Внучетата на Бойко са го посъветвали да не си дава оставката, а да поиска тази на Радев

Да обобщим: Черепа, Маджо, Радев, Христо Иванов, Доган и Сорос са в комбина, за да свалят правителството

На тази дата: 10 август 1915 г. Българин полита за първи път със собствен самолет

 10 август остава славна дата в родната история – през 1915 г. е осъществен успешен пробен полет

на първия български аероплан в Божурище. Той е, построен от изобретателя Асен Йорданов.


За него световноизвестният летец и авиоконструктор Нийл Армстронг, първият човек стъпил на Луната, признава, че се е учил от него на авиация.

В разгара на Балканската война шестнайсетгодишният Асен Йорданов постъпва като доброволец в аеропланното отделение, където е назначен като механик. Придобитият опит и технически знания впоследствие му позволяват да се заеме с конструирането на първия български моторен самолет. Завършва го за по-малко от година и датата на неговото успешно изпитание - 10 август 1915 г., се смята за начало на българското самолетостроене. Държавната комисия, назначена специално за събитието, дава положителна оценка на биплана, наречен “Асен Христов Йорданов”, и той е признат за изобретение. Желанието на младия конструктор е да започне серийно производство на неговия прототип, който да служи като учебен, свързочен и лекотранспортен самолет. Следващият му амбициозен проект е изработването на многомоторна тежка машина.

За нещастие Ньойският договор налага на победена България драконовски мерки и по отношение на авиацията - ние не само нямаме право да разполагаме със свои самолети, но и оцелелите от войната са унищожени, а личният състав е разпуснат. Шанс за нова изява му дава обявеният от Американския аероклуб през 1921 г. международен конкурс за обиколка на Земята с аероплан, като наградата е 1 млн. долара за пилота, който пръв измине разстоянието от 33 546 км за не повече от 100 дни. В състезанието решава да се включи и летецът Александър Стоянов. За набиране на необходимите средства те се обръщат към правителството и молбата им е удовлетворена лично от министър-председателя Александър Стамболийски. Двамата патриоти заминават за Америка, за да защитят достойно името на България, но се оказва, че те са единствените кандидати, дръзнали да се явят на конкурса, и той се отлага. Асен Йорданов иска разрешение да удължи престоя си в САЩ, където впоследствие се установява за постоянно. Там той продължава обучението си и завършва аероинженерство, радиоинженерство, химия и физика. В концерна “Къртис”, където започва работа като чертожник, постепенно се издига до главен конструктор. Работи и в конструкторските екипи на водещите в световното самолетостроене “Боинг”, “Локхийд” и “Дъглас”. В САЩ се сбъдва и юношеската му мечта - конструира първия в света многоцелеви самолет “Дъглас ДС-3”, който е един от най-добрите граждански самолети през 30-те години. Забележително е и участието му в конструирането на прочулите се през Втората световна война модели на “Боинг” - “Б-17”, “Б-29 Супер-Фортрес”, както и “Лайтинг П-38”. Високо ценен от ръководството на “Боинг”, Асен Йорданов остава негов сътрудник до смъртта си през 1967 г.

Станал почетен гражданин на Ню Йорк, знаменитият ни сънародник е вписан завинаги и в паметта на града - на летище “Ла Гуардия” поставят възпоменателна плоча с името му, а в музея “Ер спейс” са изложени негови лични вещи. За съжаление родоначалникът на българското самолетостроене, героят от Първата световна война, остава и до днес непознат в родина си.

Вицове - само сока, август 2020 г.

 

- Прати глупака за скоч и той ще ти донесе тиксо...

Шотландска мъдрост.

 

***

 

- Кво а тава НАВИК?

- Тава е кога сутрин си наливаш кафето под ъгъл, та да няма пяна!

 

***

 

От три дена не пия. Разбрах, че съм женен. К'ва е тая бе, хора?!

 

***

 

Ако сте над 30 години и не сте постигнали нищо в живота - то вие сте честен и почтен човек.

 

***

 

- Ето, връщам ви говорящият папагал!

- Ама защо, не говори ли!?

- Жена ми не спира да мърмори, а той повтаря всичко след нея и то по три пъти...

неделя, 9 август 2020 г.

Каракачанов се страхува толкова от гей браковете, защото се опасява, че Джамбазки ще му предложи

Алооо, Каскет! От къде има пари за такъв часовник шефа на СДВР?

На тази дата: 9 август 1945 г. Японският град Нагасаки е унищожен от атомна бомба „Дебелака”

 


1945 г. японският град Нагасаки е унищожен от атомна бомба с кодово име „Дебелака”. Любопитен факт е, че Нагасаки никога не е подлаган на голяма бомбардировка преди експлозията на ядрената бомба.

Градът е едно от най-големите пристанища в Южна Япония и е от голямо значение във войната поради широко вариращата си промишлена дейност, включително производството на снаряжението, военната екипировка на кораби и други военни материали.

На 1 август 1945 г. много бомби със силен експлозив са хвърлени върху града. Няколко от тези бомби опустошават корабостроителници и области в югоизточната част на града, включително сградите на известната фирма „Мицубиши Мотърс”. Шест бомби попадат на територията на Медицинския комплекс в Нагасаки, като три от тях са директно върху сградата.

Вредата от тези бомби е малка, но създава паника в Нагасаки и много хора, най-вече ученици, от провинциалните области са отведени на безопасни места и затова населението на града значително намалява преди ядрената атака.

Сутринта на 9 август излита американски стратегически бомбардировач - B-29 „Суперфортрес”, на борда на който е ядрена бомба (6,4-килограмово ядро от плутоний-239 с взривен еквивалент от около 21 килотона тротил). Първостепенната цел е град Кокура, а второстепенната - Нагасаки.

Пристигайки над Кокура, с половин час закъснение, лошите метеорологични условия (70% облачност) не позволяват изпълнението на атаката. След три обиколки над града и поради намаляване на количеството гориво, бомбардировачите се насочват към второстепенната цел - Нагасаки, където в 11.01 ч. е извършена бомбардировката.

Вицове - само сока, август 2020 г.

 

Политиците и памперсите трябва навреме да се сменят, по една и съща причина.

 

***

 

Баба стои права в рейса до малка седнала кифла... и си потропва с бастуна...

- Бабо, да си сложиш гумичка на бастуна!

- Едно време баща ти е трябвало да си сложи гумичка на бастуна...

 

***

 

Само на нашето черноморие БЕТОНЪТ е по-пресен от РИБАТА...!

 

***

 

- Беше ли на почивка?

- Охооо, аз още миналата година бях...

 

***

 

Как се сгъва чаршаф с ластик? Дееба неговата мама...

събота, 8 август 2020 г.

Вече сме го гледали в "Симпсън"

 

Ами така, де

"Прав е този, който има повече права"

 Ситуацията в завладяната България, е като в руската поговорка "Прав тот, у кого больше прав"

"Прав е този, който има повече права"


На тази дата: 8 август 1815 г. Наполеон I Бонапарт напуска завинаги Франция, за да бъде заточен на остров Света Елена

 



Бонапарт е първият консул на Франция. На 18 май 1804 г. е провъзгласен за император под името Наполеон I Велики. Коронясан е на 2 декември 1804 г. След като е провъзгласен за император на Франция за по-малко от десетилетие установява контрол чрез завоевания или съюзи над почти цяла континентална Западна и Централна Европа до поражението си в битката на народите край Лайпциг, през октомври 1813 г. Абдикира през 1814 г. и е заточен на остров Елба.

През пролетта на 1815 г. се завръща във Франция, където управлява от 20 март до 22 юни 1815 (т.нар. Сто дни). След битката при Ватерло на 18 юни 1815 г.

Наполеон е пленен от британците и заточен на остров Света Елена. Разрешено му е да подбере съпровождащи офицери, които да се качат с него на английски кораб – Анри-Грасиен Бертран, Шарл-Тристан Монтолон, граф Емануел де Лас Каз и Гаспар Гурго. В свитата на Наполеон има общо 27 души. На 7 август 1815 г., на борда на кораба „Нортъмберленд”, бившият император напуска Европа, съпровождан от девет кораба, с ескорт от 3000 войници, които ще го охраняват на Света Елена.

На 17 октомври 1815 г. Наполеон пристига в Джеймстаун - единственото пристанище на острова. За местообитание на Наполеон и свитата му е определено просторната къща „Лонгуд Хаус” (бивша лятна резиденция на генерал-губернатора), разположена на 8 км от Джеймстаун.

Англичаните правят всичко възможно, за да направят бягството на Бонапарт от острова невъзможно. Къщата и прилежащата й територия, са оградени с каменна стена, в протежение на шест километра. Около стената са поставени часови по такъв начин, че да могат да се виждат един друг. На върховете на околните хълмове са разположени други, които съобщават със сигнални флагчета за всички действия на Наполеон.

Отначало императорът възлага големи надежди на смяната на европейската (преди всичко на британската) политика. На Наполеон е известно, че наследницата на английския престол, принцеса Шарлота (дъщеря на принц-регента, бъдещия крал Джордж IV), е негова страстна поклонничка. Но принцесата умира при раждане през 1817 г.

Новият губернатор на острова, Хъдзън Лоу, още повече ограничава свободата на императора: поставя граници на разходките му, изисква от Наполеон да се показва пред караулния офицер не по-малко от два пъти на ден, старае се да ограничи контактите му с външния свят. По този начин, Наполеон е обречен на бездействие - здравето му се влошава, за което Наполеон и свитата му обвиняват нездравословния климат на острова.

Вицове - само сока, август 2020 г.

 

Прави са тези, които казват, че ловът е спорт. Особено когато ти свършат патроните, а глиганът е още жив...

 

***

 

В Перник се проведе втори турнир по фехтовка... в памет на жертвите от първия!

 

***

 

Някои хора имат ценностна система, а други - само отделителна...

 

***

 

Рекордни горещини настъпиха днес във Пловдив. За последен път подобна жега е имало вчера, припомнят паметливи пловдивчани.

 

***

 

Ако не се е къпала с шампоан кря-кря, малка е за теб!