отразяване и реклама в медиите по
време на кампанията за евровота са надхвърлили 1 млн. лв., показват
окончателните резултати от медийния мониторинг на Института за развитие на
публичната среда за кампанията. Коалицията около бившия телевизионен водещ и
лидер на "България без цензура" Николай Бареков е на първо място по
обща стойност на договорите за медийно отразяване – с около 345 хил. лв. повече
от втората "Коалиция за България".
Мониторингът на Института за развитие на публичната среда
обхваща 34 медии - централни и регионални, вестници, радиопрограми, телевизии и
новинарски сайтове. Данните са извлечени от официалните електронни страници на
съответните медии, които според Изборния кодекс са длъжни да ги публикуват до 3
дни след подписването.
Бареков има договори за общо 1 085 655 лв. с 34-те медии,
показва справката на института. Тя обаче не включва кампаниите в социалните
мрежи, както и всички останали разходи за кампанията. Таванът за бюджета на
предизборната кампания, определен в Изборния кодекс, е 2 млн. лв.
Победителят на евроизборите ГЕРБ има сключени договори за
едва 133 271 лв. - 8 пъти по-малко от тази на Бареков и далеч зад
"Коалиция за България" (740 хил. лв.), "Атака" (648 хил.
лв.), Реформаторския блок (360 хил. лв.)
ДПС има договори за общо 294 500 лв., а АБВ – за 229 318 лв.
Най-много приходи от отразяването в кампанията има Би Ти Ви
(близо 1.2 млн. лв.), следвана от "Нова" с 984 хил. лв. и близката до
Бареков ТВ7 (384 хил. лв.).