събота, 31 май 2014 г.

Колко струваше медийната кампания за изборите? Бареков платил най-много

Договорите на коалицията "България без цензура", ВМРО, ЗНС и "Гергьовден" за медийно
отразяване и реклама в медиите по време на кампанията за евровота са надхвърлили 1 млн. лв., показват окончателните резултати от медийния мониторинг на Института за развитие на публичната среда за кампанията. Коалицията около бившия телевизионен водещ и лидер на "България без цензура" Николай Бареков е на първо място по обща стойност на договорите за медийно отразяване – с около 345 хил. лв. повече от втората "Коалиция за България".

Мониторингът на Института за развитие на публичната среда обхваща 34 медии - централни и регионални, вестници, радиопрограми, телевизии и новинарски сайтове. Данните са извлечени от официалните електронни страници на съответните медии, които според Изборния кодекс са длъжни да ги публикуват до 3 дни след подписването.

Бареков има договори за общо 1 085 655 лв. с 34-те медии, показва справката на института. Тя обаче не включва кампаниите в социалните мрежи, както и всички останали разходи за кампанията. Таванът за бюджета на предизборната кампания, определен в Изборния кодекс, е 2 млн. лв.

Победителят на евроизборите ГЕРБ има сключени договори за едва 133 271 лв. - 8 пъти по-малко от тази на Бареков и далеч зад "Коалиция за България" (740 хил. лв.), "Атака" (648 хил. лв.), Реформаторския блок (360 хил. лв.)

ДПС има договори за общо 294 500 лв., а АБВ – за 229 318 лв.

Най-много приходи от отразяването в кампанията има Би Ти Ви (близо 1.2 млн. лв.), следвана от "Нова" с 984 хил. лв. и близката до Бареков ТВ7 (384 хил. лв.).