Гражданската церемония се провежда в тронната зала на
двореца в Монако. Присъстват 80 гости и за да получат право да стиснат ръката
на новата принцеса, те приемат монакско гражданство.
На следващия ден е венчавката в църквата „Сен Никола”.
Архиепископът на княжеството води ритуала в присъствието на 600 гости. Още 30
милиона наблюдават церемонията, излъчвана пряко по Евровизия.
Любопитен факт е, че преди да влезе в аристократичната
фамилия Грималди, Грейс Кели си прави тест за фертилност - процедурата е
задължителна, за да са сигурни в княжеството, че новата принцеса ще осигури
наследник. Друга „техническа” необходимост е предбрачното споразумение -
актрисата декларира, че в случай на развод ще преотстъпи всичките права на
децата си.
Принцесата никога не се връща в киното, освен като зрител.
Приема най-великата роля - да бъде майка и дарява съпруга си с три деца - Албер,
Каролина и Стефани.
Кинозвездата става принцеса
Когато се омъжва за принц Рение през 1956 г., тя е на път да
стане най-голямата холивудска звезда. Въпреки това избира да сложи край на
кариерата си, за да се посвети на съпруга си и семейството, което създават. Тя
достойно приема през целия си живот това решение. Въпреки това на 40-ия си
рожден ден признава пред един журналист: “…Едно от малкото ми съжаления е, че
нямах възможността да се развия като актриса.
Напуснах тази професия преди да успея…”През 1962 г., т.е.
шест години след сватбата, Хичкок смята, че е време да предложи главната женска
роля в новия си филм “Марни” на любимата си актриса, която вече е принцеса на
Монако. Първоначално Грейс приема предложението, но скоро след това отказва, за
което е изписано много мастило. Дали е отказала под натиска на съпруга си? Не
се ли чувства вече способна да играе?
Много по-късно тя ще
довери на приятелката си Жаклин Монсини: “Аз реших да не го правя”.Две други
предложения да играе в театъра също остават неосъществени: да играе в пиесата
на Хенрик Ибсен “Хеда Габлер”, както и в една от най-хубавите пиеси на чичо си,
Джордж Кели, Behold the Bridgeroom.
С чувство за хумор Грейс прикрива съжалението си, че повече
не може да играе: “Запазих несесера си с гримове, същия, с който не се разделям
от времето на Американската академия за драматично изкуство. Заровен е в един
шкаф, без съмнение под дебел слой прах. Може би един ден ще го извадя… или може
би не”.