събота, 9 юли 2016 г.

Daily Mail тиражира анонимката, че „Даеш“ дава $50 000 за главата на Динко

Вторият по тираж вестник във Великобритания Daily Mail информира своите читатели със следното заглавие:

„Ислямска държава“ дава $50 000 награда за главата на българския „ловец на бежанци“.

Авторът Крис Самърс не цитира източници, а повтаря твърдения от българската медийна реалност. Ето как се стигна до това тревожно заглавие:

В петък сутринта многобройната публика на бТВ видя поредното интервю с Динко Вълев, за когото районната прокуратура в Средец установи, че са налице данни, че е подбуждал към дискриминация, насилие и омраза, основани на раса, народност и етническа принадлежност. Понеже това е станало от ефира на същата бТВ, районната прокуратура в Средец е препратила материалите до компетентната Софийска районна прокуратура.
По този повод Динко Вълев коментира по телевизията, че няма притеснение от работата на прокуратурата.

„Омраза към тяхния народ аз не всявам. К'ви ми са действията? Аз ли ги намерих, или те мен ме намериха. Идват в България да ме нападат да ме убиват. Всеки нормален мъж би го направил".

Динко Вълев обяви, че единственото, което го притеснява, е друго:

"Вдигнали са ми цената за главата, 50 000 долара. Завишили са цената. Бяха 5, 15, може да станат 100".

Следва въпросът кой ги дава тези пари: „Някаква ислямска държава".

Динко Вълев няма откъде другаде да е чувал това, освен от публикувания предишния ден брой на „Уикенд“, част от чиито материали се публикуват и в многобройни сайтове. Съобщението за наградата за главата на Динко Вълев е с такъв източник:

„Това разкри служител в аналитичния отдел на ДАНС, който отговаря за събирането на информация от забранени сайтове, финансирани от терористите на ИДИЛ".

Британският Daily Mail се позовава на същото:

“Но сега става ясно, че ДАНС са го предупредили, че той е мишена на терористите. Агент твърди, че Динко е в списък с имена, за които ИДИЛ предлага награда, но само след представяне на видео доказателство“.

След това вестникът подробно припомня всичко, което знаем за Динко Вълев, станал популярен като „ловецът на мигранти от България“.
В края на март Би Би Си също обърна внимание на Вълев. Тогава заглавието бе „Бългаският самоуправник, който „лови бежанци“, а в текста Динко твърдеше, че 95% от българите го подкрепят.